Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jaså, jag är både överraskad och inte överraskad på samma gång. Jag förstår inte riktigt hur AIK har tänkt, Per Rönning köptes in för att ge fler alternativ vid uppspel, och kan skulle behövas titta på NC's passningsspel, de är sämst i Allsvenskan.
Så ska AIK köpa in en dyr back med vänsterfot, alltså en direkt kopia i spelstil mot Rönning? Hm, kanske vill man inte ha kvar Tamandi vid slutet på året (hans kontrakt går ut), men han är ju ändå bra.
Men att han ska välja AIK står ju klart, han har spelat här förr och han har haft Rikard som tränare och det var Rikard som gav honom chansen.
Det är de ekonomiska som skrämmer mig lite, hoppas man verkligen få in så mycket på en Figuiredo försäljning?
Man får inte glömma bort att Rönning spelat forward en del också...
Om Tamandi försvinner, så tar Rönning med all sannolikhet dennes plats, eller om man väljer att fortsätta med Patrik. Patrik har ju dock haft en lite halvknackig inledning och jag skulle gärna se Rönning från start några matcher.
Personligen tror jag NEJ är tänkt som mittback tillsammans med Sandberg. En stabil, erfaren och stark mittback är vad vi behöver och saken blir ju inte sämre när NEJ tidigare sagt att han gärna lirar mittback och har även gjort det under en längre tid. Carlsson har inte alls imponerat denna säsong och det är bra om vi får in konkurrens på just denna position.
Wilton lär ju försvinna i sommar. Om han nu gör det, så kommer vi få bra betalt. Dessutom tror jag det är Agent03 som betalar den största delen av den nämnda summan i diverse medier, 6 miljoner, för NEJ. Först Khari för 7 miljoner, nu NEJ, om det blir av, för 6 miljoner. Hur har vi råd?
Sommaren ser onekligen mycket trevlig ur ett AIK perspektiv. Ligger vi bland dem fyra första när serien vänder är jag mer än nöjd. Vi får tillbaka både Khari (endast sett honom i träningsmatcher) och Özkan (utomordentligt bra i slutet av förra säsongen) som är riktigt, riktigt bra. Och förutom dessa två kommer även, eventuellt, NEJ att ansluta till truppen. Jag klagar inte.