2007-04-22, 13:09
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Pa Dembo Tourray är en av Allsvenskans SÄMSTA målvakter. Många gånger har han ju ren och skär flax när han räddar och gör minst 4-5 tavlor per säsong. Målvaktssidan är packets stora akilleshäl, precis som den är hos Bajen. Den målvakt som är bäst i dagsläget måste ju vara Halmstads Magnus Bahne, där snackar vi om en keeper som har gjort flera kvalificerade räddningar. Daniel Örlund är inte långt efter heller.

För den som följt Djurgården ett antal säsonger, och inte bara är inne och trollar här, så har Pa Dembo gått från säkerhetsrisk till en riktigt bra målvakt. Tror han hade bäst räddningsprocent av alla målvakter i serien förra säsongen... ej bekräftat. Många kvalificerade räddningar igår.

I övrigt är läget, för dagen, gott.

- F.G
Citera
2007-04-22, 13:25
Medlem
karlsbergs avatar
Tisdagens derby har två scenario:

1. Bajen tar ledningen, mycket spark och spring, inget skönspel. Aik kvitterar i slutet och aik-fansen anser att sm-guldet är klart. Jag vinner en massa stålar på det oavgjorda resultatet.

2. Bajen tar ledningen, aik:s spel fungerar inte över huvud taget och bajen gör 2 - 0. Frustruationen på norra blir ohållbar och aik-fansen börjar rycka i "den stora gallergrinden". Bajen far hem till söder med tre pinnar.

En timme senare postar Klevis ett inlägg om domarens bristande kompetens och att aik blev berövade på minst två straffar.
Citera
2007-04-22, 13:29
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg

1. Bajen tar ledningen, mycket spark och spring, inget skönspel. Aik kvitterar i slutet och aik-fansen anser att sm-guldet är klart. Jag vinner en massa stålar på det oavgjorda resultatet.

2. Bajen tar ledningen, aik:s spel fungerar inte över huvud taget och bajen gör 2 - 0. Frustruationen på norra blir ohållbar och aik-fansen börjar rycka i "den stora gallergrinden". Bajen far hem till söder med tre pinnar.

En timme senare postar Klevis ett inlägg om domarens bristande kompetens och att aik blev berövade på minst två straffar.

Jaså?

Så platt din livssyn är, för mig så finns det många, många andra scenarion.

---

DN
Citera
2007-04-22, 13:30
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg

Scenario tre. karlsberg drar en fix för mycket och dör på härbärget. Men ingen förlust, då karln inte kan skriva AIK.
Citera
2007-04-22, 13:38
Medlem
Polackjävels avatar
Eller ett scenario där AIK tar ledningen (hey, kan ju hända) och bajens trevliga fans börjar skjuta raketer
Citera
2007-04-22, 13:43
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polackjävel
Eller ett scenario där AIK tar ledningen (hey, kan ju hända) och bajens trevliga fans börjar skjuta raketer

Så AIK får böter. För Bajen är SvFF's disciplinkommités favoriter.
Citera
2007-04-22, 14:17
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Så AIK får böter. För Bajen är SvFF's disciplinkommités favoriter.
Inget annat lags supportrar generar så mycket extra jobb och pengar till disciplinkommitén och SvFF. Klart som fan vi är favoriter.
Citera
2007-04-22, 14:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Vi djurgårdare hoppas på Brajen-seger! Ingen tar dem ändå på allvar!

- F.G
Citera
2007-04-22, 15:17
Medlem
Made of stones avatar
Ja det är klart att ni gör, på samma sätt som jag hoppas att ni förlorar när ni möter Bajen
Citera
2007-04-22, 15:29
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Ja det är klart att ni gör, på samma sätt som jag hoppas att ni förlorar när ni möter Bajen

Citera
2007-04-22, 15:31
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Scenario tre. karlsberg drar en fix för mycket och dör på härbärget. Men ingen förlust, då karln inte kan skriva AIK.

Haha, men lilla vännen du blev väl inte sur? För övrigt så kan man ju undra vad ditt "scenario 3" har att göra med tisdagens derby (understruket så att du enklare ska förstå vilken händelse scenario 1 & 2 handlade om)?

AIk, aIK, AiK.... AJK!
Citera
2007-04-22, 17:07
Medlem
Shuyins avatar
Det blir inget tifo ifrån AIK: s sida under tisdagens derby. Anledningen är de nya säkerhetsreglerna gällande pyroteknik ifrån AIK: s sida, där vakter går in direkt mot folk med bengaler. Det blir en slags protest ifrån AIK tifo, och jag kan väl hålla med, att vakter ska gå in och rycka i folk med bengaler är väl dessutom farligare än om personen håller upp den mot skyn?

Väldigt tråkigt utan tifo, men hoppas på mycket folk som kan kompensera för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in