2007-06-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrhY
Men så länge Lagrell bedriver sossepolitik med TV-pengarna så kan inte de lag som förtjänar det dra i från.
Dock ser han inte ut som en sosse när väl PK-media är framme. Läste att han var landshövding sen 2002 och en heders man hade aldrig tackat ja efter en förfrågan från socialdemokraterna.

Eftersom jag numera är bosatt i Kalmar och har en lokal morgontidning så får man veta en del om KFF eftersom det fyller sportdelen. Tydligen ska två unga brasilianare, 19 & 20, ha anslutit sig till truppen idag. Mer intressant om svenska lag även tar hit unga utländska talanger.
Citera
2007-06-27, 12:20
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Jag tror inte att något av de Allsvenska lagen har en chans att ta sig till CL. Ingen av de matcher jag sett i Allsvenskan hitintills, oavsett lag, har varit ämnade för spel i CL.

Elfsborg har börjat få upp ångan lite... vem vet, om de får spela alla sina matcher på konstgräs kanske de kan ta sig till CL
Citera
2007-06-27, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Eftersom jag numera är bosatt i Kalmar och har en lokal morgontidning så får man veta en del om KFF eftersom det fyller sportdelen. Tydligen ska två unga brasilianare, 19 & 20, ha anslutit sig till truppen idag. Mer intressant om svenska lag även tar hit unga utländska talanger.

De ska väl bara provspela, eller är övergångarna redan klara?
Citera
2007-06-27, 12:46
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Hur många här tror att KFF ska ha en reell chans att ta sig till CL?
KFFs vinst mot MFF igår var ett rejält fattigdomsbevis.

Nu har jag inte sett så mycket av Kalmar men spelar de inte precis så som ett svenskt lag borde göra för att ta sig någonstans i Europa? Stabilt försvar & några duktiga brassar på topp.

Möjligtvis kan Elfsborg trilla vidare, Malmö har material men inte organisation för att göra det. Övriga lag i Sverige behöver vi inte ens ta upp till diskussion.
Citera
2007-06-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Var är alla dårar som hävdade att Åkeby var hjärnan i team Åkeby/Lukic nu?
Åkeby var hjärnan i Djurgården, jag vet, eftersom att min far känner Åkeby väl.
Citera
2007-06-27, 13:41
Medlem
Nowhere Hills avatar
Umhm,12,000 för Malmö, redan erkännt av vissa Malmöiter här att det var en dålig siffra, och just detta med tanke på att MFF var sm vinnare så nyligen som 2004 kastar ljus på att Malmö verkligen INTE har förutsättningar i nuläget att bli en storklubb, intresset finns inte,Nina Hartley påstod sig skita i om klacken såg ut som bajens eller trellets bara sportsliga framgångar nås och det kan jag ha en viss empati med, MEN utan publik blir det fan nada för er, ekonomisk och sportslig sankmark väntar, ni är inte elfsborg som budgeterar för att klara sig på siffror runt 10,000 i medgång, runt 5000 i motgång. En vinnar mentalitet/förväntning finns kring MFF, inget tvivel om det,ni i mff har utan tvivel i mina ögon kammat hem den största fotbollsframgången i svenskklubbhistoria med finalen mot Forest sisådär 27 år sedan, den framgången kopplad med annan tung historik föder förväntningar och en vilja att satsa större än vad ni kanske egentligen ska göra. jag känner igen symtomerna genom att man är gnagare,dock skillnaden vi vann guld senast 98, 2 gånger på 70 år sa någon men ändå finns ett enormt intresse,ett intresse som ger sken av att bara växa, var ärliga med er själva, hur tror ni inte gnagets kärna skulle se ut efter 2, 3 sm guld på raken och ett framträdanade i CL igen....Vi växer,Malmö ni är på dekis.
Citera
2007-06-27, 14:29
Medlem
erikbes avatar
Jag tror att mitt kära IFK får stryk mot Bajen idag
Citera
2007-06-27, 14:35
Medlem
Nowhere Hills avatar
Oroa dig inte riktigt än erik, kan hälsa att det har regnat duktigt hela dagen här i globenområdet och planen kommer att vara minst sagt flottig ikväll, jämnar nog ut bajens eventuella impetus från derbyresultatet.Tror på kryss.
Citera
2007-06-27, 14:41
Medlem
erikbes avatar
Det brukar iofs gå bra när jag är pessimistisk. Har för mig att det blivit en hel del Hawaii-fotboll på söderstadion när dessa två lag mötts de senaste säsongerna

Citat:
Erkan Zengin - logikens mästare

Erkan Zengin. Vilken lirare. Killen med full koll på logiken.
Så här: Hammarby och IFK Göteborg spelar bort sig själva och varandra från guldstriden. Erkan Zengin får tokspel på Blåvitts José Shaffer (utan c) och sparkar ner honom i slutminuterna. Argumentet: Shaffer (utan c) hade vid upprepade tillfällen sagt de spanska orden "puta madre" till Zengin.
"Puta madre" är inte särskilt snällt att säga. Det är vad man kallar en förolämpning. Zengin sällar sig till den exklusiva skaran som lurats att hämnas på ett relativt korkat sätt efter en förolämpning. Zidane är med där, till exempel.

Men det riktigt roliga i kråksången är att Zengin efter matchen säger:
- Jag frågade killarna i laget efteråt vad det betyder.

Han blir förolämpad så till den milda grad att han sparkar ner Shaffer (utan c), men vet inte vad argentinaren har sagt.

Nä. Inte så smart.
Citera
2007-06-27, 15:51
Medlem
Made of stones avatar
Apropå att visa missnöje mot sitt lag:

Värst är väl ändå dom idioter som applåderar sitt lag efter en förlust. Jag förstår inte det överhuvudtaget. Inte fan tänker jag stå och hylla Gnaget efter en förlust, och när dessutom vissa spelare inte ens KÄMPAR. Det minsta man kan önska sig av sitt lag är att dom åtminstonde kämpar på..
Citera
2007-06-27, 15:56
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Det jag såg igår var ett bevis på att Allsvenskan verkligen utvecklas åt fel håll. Hur många här tror att KFF ska ha en reell chans att ta sig till CL?
KFFs vinst mot MFF igår var ett rejält fattigdomsbevis.

Kalmar är väl ett av dom få lagen som har en riktig chans till CL?

9 försvarande grovjobbare och två brassar som gör mål. Det kan räcka långt.
Citera
2007-06-27, 16:00
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Apropå att visa missnöje mot sitt lag:

Värst är väl ändå dom idioter som applåderar sitt lag efter en förlust. Jag förstår inte det överhuvudtaget. Inte fan tänker jag stå och hylla Gnaget efter en förlust, och när dessutom vissa spelare inte ens KÄMPAR. Det minsta man kan önska sig av sitt lag är att dom åtminstonde kämpar på..

Så sant. Sist fick mitt sällskap höra kommentaren: "Gå ut å spela schälv då om du tror du göör dä bättre".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in