2007-04-22, 01:26
Medlem
Made of stones avatar
Att säga att det inte är en fördel att spela på hemmaplan är trams. Klart som fan att det har betydelse, har Kahn rökt på ikväll eller?

Slår vi Bajen på Tisdag så kan vi nog gå långt den här säsongen
AIK måste ge oss "hämnd" för 2006 års förluster..
Citera
2007-04-22, 02:08
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Haha, vem fan har snackat om att vi har vunnit SM guld? Det är väl snarare ni AIKare som gjorde det redan efter 0 (!) spelade matcher..

DIF har inlett helt ok, kanske inte bäst men iaf bättre än AIK.

Det märks att du är helt bakom flötet när det gäller simpel matematik.
Måtte du inte vara riktigt riktig.

Hur har DIF startat bättre än AIK?

Fortfarande - så länge Lagrell inte snaskat för mycket hos systrarna Bosse och Bosse - så avgörs Allsvenskan efter 26 matcher.

mäCktiga hybris DIF
Citera
2007-04-22, 04:00
Medlem
skuggboxares avatar
Bortsett från premiärmatchen har DIF spelat långt mycket bättre än vad jag förväntat mig inför säsongen. Faktum är att det laget presterat under stora delar av matcherna mot HBK och HeIF endast har sin like i 3-0 derbyt mot bajen ifjol. Däri ligger väl antagligen mina kollegors hurrande i att vi presterat bättre än ajk, då de inte riktigt lyckats överprestera i sina två matcher som de gjorde under förra säsongen.
Citera
2007-04-22, 04:53
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
taket

ligger lågt...
Citera
2007-04-22, 10:13
Medlem
gorgons avatar
Man får erkänna att DIF har fått en smakstart på säsongen och tuffar på över förväntningarna. Men givetvis skall man inte glömma bort att motståndet har varit blekt och när man verkligen hamnade i en bedrövlig situation mot BP, kunde man inte lösa uppgiften. Så när man tar en titt på kommande motståndare och inser att Kalmar/Elfsborg är namnen, sätts verkligen formen och kunnandet på prov. För jag antar att ingen av dessa två lag kommer att vika ned sig lika enkelt som Halmstad och Helsingborg.
Så jag vet fortfarande inte vart vi står och hur bra DIF egentligen är, men sex poäng efter tre spelade är helt dugligt. Men inget som man bör dra för höga växlar av.
Citera
2007-04-22, 10:42
Medlem
Äsch, jag skulle gärna kollat på derbyt mellan AIK och Hammarby, men nu är det ju så att Champions League går före.
Citera
2007-04-22, 11:03
Medlem
Vryzass avatar
Var ganska full, så någon analys av spelet får ni inte från Vryzas...

Men det var en skön match och ett jävla röj på läktaren. HIFs ledningsmål märktes knappt, en snabb plump i protokollet.

En stor skillnad från förra året dock (men ändå något som syntes mot BP): Matchen var inte över för DIF trots underläge. Tror inte att vi vände ett enda underläge på hela förra säsongen.

Ps Allvarligt, höj nivån lite. Börjar faktiskt likna Svenska Fans och den där jävla muppråttan på 08-boll.
Citera
2007-04-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Var ganska full, så någon analys av spelet får ni inte från Vryzas...

Men det var en skön match och ett jävla röj på läktaren. HIFs ledningsmål märktes knappt, en snabb plump i protokollet.

En stor skillnad från förra året dock (men ändå något som syntes mot BP): Matchen var inte över för DIF trots underläge. Tror inte att vi vände ett enda underläge på hela förra säsongen.

Ps Allvarligt, höj nivån lite. Börjar faktiskt likna Svenska Fans och den där jävla muppråttan på 08-boll.
Och "kåta-Bäckström" som ständigt har en kuk i halsen när han försöker prata.
Citera
2007-04-22, 11:53
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Föressten, de som säger 'satsa' på unga talanger måste ju skämmas rejält över Andreas Landgren, han bjöd Dif på 1-1 de andra målen såg jag inte lika bra.

Det var han som bjöd på 2-1 målet också, då han inte hann ner till sin plats efter ett anfall.

Citat:
Ursprungligen postat av no1atall
DIF har aldrig hemmamatch i Solna. Premiären hade BP hemmaplan på pappret, som du säkert känner till. I själva verket förlorar vi 4 hemmamatcher den här säsongen, när vi tvingas göra en resa på 23 minuter ut till förorten.
Inte skulle väl en MFF:are påstå att de har hemmaplan i Trelleborg?

Ni förlorar väl inte fyra hemmamatcher bara för att ni spelar på Råsunda? Det stämmer att ni spelar fyra derbymatcher där (räknar inte in BP), men det är ju bara två av dessa som är era hemmamatcher. MFF har absolut inte hemmaplan i Trelleborg, fast det kommer nog kännas som det idag.

Riktigt laddad, beger mig söder ut om en timme!
Citera
2007-04-22, 12:40
Medlem
Bombardirs avatar
DN kör heluppslag i sportdelen idag om att det är farligt för barnfamiljer att stå i klacken under sthlms-derby. Samt att det är för mycket svordomar och hat på matcherna.

Läs och få er ett gott skratt...
Citera
2007-04-22, 12:49
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
DN kör heluppslag i sportdelen idag om att det är farligt för barnfamiljer att stå i klacken under sthlms-derby. Samt att det är för mycket svordomar och hat på matcherna.

Jag såg den, den var ganska patetisk.

Och nej, barn har ingenting på en klackläktare att göra, varken under derbyn eller vanliga matcher.
Citera
2007-04-22, 12:56
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir

Värdelöst. Samma moraliska panik var det när AIK mötte IFK. Kan de verkligen inget om sport så de måste dra till med en gammal gubbe som "tror" att det är bättre att gå på krogen med en åttaåring än en fotbollsmatch?
Jävla sälodlare!

DN är en riktig skittidning.
När fan ska "sportjournalister" fatta att de ska änga sig åt just sport och fan inget annat, det är de på tok för inkompetenta för. Vill jag ha en samhällsanalys över läget just nu vänder jag mig fan inte till Johan Esk, Robert Laul, Wegerup eller nån annan anka som Mats Olsson eller Sandlin.
Jävla amatörer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in