2007-04-22, 00:14
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Bortaplan, hemmaplan.. Är det verkligen en så klar fördel med hemmaplan? Det är något man får utvärdera efter säsongen.

Det har Ola Andersson sagt.

Naturligtvis är det en fördel.

Är du verkligen Kahn eller nån som har hackat sig in på hans konto? Eller har Klevis en ond djurgårdskusin?
Citera
2007-04-22, 00:15
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Hmm.
I Stockholm var det en tuff batalj med CL-vinnarna BP där DIF slogs tills de stod på sina bara knän. BP vann såklart pga att domarn blivit mutad med en banan.

Sen väntade den stenhårda bataljen (också den på hemmaplan) med topplaget Halmstad som nyss vunnit VM för rullstolsbundna.
Där hade DIF mutat domarna med hela tre bananer, alla tagna direkt från Dembos matlåda.

Ja fy fabian. DIF har vunnit SM-guld efter tre omgångar. Stoppa pressarna, sälj Lagrell.

Hybris!

Du kan det här med att skriva, grabben.

Kvällens bästa.
Citera
2007-04-22, 00:18
Bannlyst
Spjäla benen, skaffa rullator... Ni kommer ingenstans. Ni bara står och skakar. Och jag förstår er.

Djurgården imponerade igår.
Citera
2007-04-22, 00:19
Medlem
Citat:
Medan man i Stockholm kör över guldkandidaten Helsingborg, kämpar man i Göteborg för att besegra mittenlaget IFK Göteborg och gör så efter att IFK Göteborg gjort självmål.

Skilda världar.
Haha, hybrisen är tillbaka där den hör hemma! SKÖNT, är ordet. Guldet verkar redan vara säkrat! Ni kommer åka på så jäkla mycket däng i derbyt. Tro mig. Det enda jag fruktar i nuläget är Jonsson. Grymt bra kille, men det visste vi sedan tidigare.

På tal om en annan stjärnspela..r.... fjollspelare menar jag; Qurinio. Han kom in, spelade fem minuter, gick sedan ut först av alla. Tackade inte publiken, sket i medspelarna och inte ett leende på läpparna så långt ögat såg. 14 miljoner åt skogen? Javisst. Men det hindrar er inte att göra en liknande köp.. *vakna GUD*

Jag mår faktiskt ovanligt bra idag, vet inte varför. Kanske är det för att Norra är slutsålt. Mer än 25000 (apa hade 11127 eller något sådant idag. Fint väder, men vart är publiken?) biljetter sålda och det är tre fucking dagar kvar. Tre dagar kvar. Det blir MINST 30000. Härliga Gnaget!

Och sist, men inte minst. Vända 1-0 till 1-2 i Göteborg inför nästan 16000 göteborgare kontra 0-1 till 3-1 inför 11000 åskadare på hemmaplan. Jag undrar jag..

Kahnweller: Stundtals spelar ni riktigt bra. Stundtals spelar ni riktigt uselt. Det är svårt och sia hur bra ni är efter tre omgångar spelade. Men ni hör till toppen, absolut.
Citera
2007-04-22, 00:31
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Spjäla benen, skaffa rullator... Ni kommer ingenstans. Ni bara står och skakar. Och jag förstår er.

Förstår att du som djurgårdare tycker att ni spelade underbar fotboll då du bländas av slutresultatet mot det på förhand tippade topplaget. Ni vann rättvist men försvaret var ju itne tiptop om man säger så, hade HIF gjort 2-0, vilket var väldigt nära, så hade DIF inte rest sig. Vi får väl se vart djurgården ligger efter 7-8 omgångar, väldigt svårtippade.

Men visst, det är alltid skönt att se lite härlig djurgården-hybris efter 3 omgångar.
Citera
2007-04-22, 00:44
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Troll??
Två matcher har jag sett honom spela. En på tv och en "Live". Hur många har DU sett honom spela?

Pajas.
Jag såg honom live mot DIF. Men fattar inte hur du kan utnämna honom till Allsvenskans bäste målis efter att bara ha sett 2 matcher av honom. Du påstår ju att Dembo gör några tavlor per säsong, varför skulle inte Bahne kunna göra det också? Bara för att han inte gjort det på de 2 matcher du sett så betyder väl inte det att han inte gör det under en hel säsong?
Citera
2007-04-22, 00:48
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Hmm.
I Stockholm var det en tuff batalj med CL-vinnarna BP där DIF slogs tills de stod på sina bara knän. BP vann såklart pga att domarn blivit mutad med en banan.

Sen väntade den stenhårda bataljen (också den på hemmaplan) med topplaget Halmstad som nyss vunnit VM för rullstolsbundna.
Där hade DIF mutat domarna med hela tre bananer, alla tagna direkt från Dembos matlåda.

Ja fy fabian. DIF har vunnit SM-guld efter tre omgångar. Stoppa pressarna, sälj Lagrell.

Hybris!
Haha, vem fan har snackat om att vi har vunnit SM guld? Det är väl snarare ni AIKare som gjorde det redan efter 0 (!) spelade matcher..

DIF har inlett helt ok, kanske inte bäst men iaf bättre än AIK.
Citera
2007-04-22, 00:53
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Haha, vem fan har snackat om att vi har vunnit SM guld? Det är väl snarare ni AIKare som gjorde det redan efter 0 (!) spelade matcher..

Din kollega Kahn har snackat om guld.
Citera
2007-04-22, 00:53
Medlem
Moonerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho

Hur har DIF inlett bättre än AIK?
Citera
2007-04-22, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Din kollega Kahn har snackat om guld.

Åfan.
Citera
2007-04-22, 01:13
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Haha!

Vad har hänt med dig egentligen? En period var du helt borta ifrån fotbollsforumet, men nu dyker du upp som en fjortonåring i för stor kostym. Känns konstigt, varken HBK eller HIF visade upp sin bästa sida och hybrisen stiger ändå.

Kan bli kul.
Citera
2007-04-22, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är tjugo minuter ifrån och Dif hade t.o.m. Råsunda som 'officiell' hemmaplan under en tid, och man har spelat många matcher på Råsunda, så jag ser det som en hemmamatch, för inte var det bara 15 000 BP fans där inte.

Tvingad och tvingad, ingen tvingar apor att gå på fotboll.

Malmö och Trellborg är olika städer och spelar inte på varandras arenor, förutom borta fajt då.
Tramsig diskussion, men för notariet: Råsunda är aldrig hemmaplan för DIF. Vår hemmaplan heter Stockholms Stadion, punkt. Råsunda ligger i en annan stad (ja, stad; kommun enl FB-profilen B-O Gavne), Solna.
Vilket lag som har flest åskådare som anhängare är oviktigt. DIF har inte hemmaplan i derbyt haif-DIF när DIF har fler supportrar på plats.

Jag känner mig alltmer beklämd över Quirino-situationen. Han får spela i 5 minuter och lyckas åstadkomma ett felpass och en offsidevinkning. Lämnar planen först av alla med huvudet hängandes någonstans i knähöjd. Trodde verkligen att han skulle tända till den här säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in