2007-05-05, 20:48
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Det enda Strömbergsson missade var ju att ge Rubarth gult kort för den pinsamma filmningen i slutet. Annars tycker jag han var klockren.

Ja, jag förstår att du tycker det. Målvaktens räddning över mållinjen på Mendes retur som inte blev hörna utan utspark?

Fällningen av Patrik Karlsson innanför straffområdet som inte ens blev en frispark?
Citera
2007-05-05, 20:50
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Ja, jag förstår att du tycker det. Målvaktens räddning över mållinjen på Mendes retur som inte blev hörna utan utspark?

Mendes blev avblåst för offside. Nej, AIK kan inte klaga på domaren, dels då spelet var lika uselt som vanligt och då Sandberg skulle haft rött kort när han sparkade ner Karekezi.
Citera
2007-05-05, 20:54
Medlem
Treehorns avatar
Citat:

Fällningen av Patrik Karlsson innanför straffområdet som inte ens blev en frispark?

Man får inte frispark innanför straffområdet. helsingborg hade tre klara målchanser dom borde avgjort på, hade ni mött ett lag med en vettig målskytt hade ni torskat med mer en 1-0...
Citera
2007-05-05, 20:56
Medlem
Villons avatar
Påfallande i dagens match var båda lagens ineffektivitet, borde nog i rimlighetens namn ha slutat 2-2 eller nåt åt det hållet. Ganska underhållande match ändå, och fortsätter AIK trumma på sådär så blir dte nog fler poäng framöver. SM-guld känns däremot inte högaktuellt i nuläget.
Citera
2007-05-05, 21:08
Medlem
Citat:

Offside på Mendez, tyvärr. Men AIK tog ett litet steg framåt om man jämför med tidigare matcher. Absolut. Men SM-guld detta år? HAHA, nej. Inte en chans och detta säger jag trots att jag är Gnagare. Det krävs mycket till för att detta ska ske. Men å andra sidan, vi har spelat pissigt och ändå är vi bara, troligtvis efter denna omgång, fyra poäng efter. Jag klagar inte.. inte än iallafall.

Att klaga på Strömbergsson är bara pinsamt. Han gör en helt okej insats idag, faktiskt. Enligt mitt tycke, en av de bättre domarna i årets Allsvenskan.

17400 blev eftermiddagens publiksiffra. En dålig siffra för AIK, men en grymt bra siffra i Allsvenskan.
Citera
2007-05-05, 21:12
Medlem
Gurrams avatar
Alltid lika underbart med Aik-förlust!! Bra start på omgång 5, mina vänner .
Citera
2007-05-05, 22:07
Medlem
Cruachans avatar
ery3
Citat:
17400 blev eftermiddagens publiksiffra. En dålig siffra för AIK, men en grymt bra siffra i Allsvenskan.

Aha, du avrundar så. 17233 till 17400? Du kallar er publiksiffra för grymt bra men vår på malmöstadion för skit? 1350 var skillnaden och ni bor i en stad med fyra gånger så många invånare.
Citera
2007-05-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
ery3

Aha, du avrundar så. 17233 till 17400? Du kallar er publiksiffra för grymt bra men vår på malmöstadion för skit? 1350 var skillnaden och ni bor i en stad med fyra gånger så många invånare.
Mm, det gör jag. Men visst, tycker du 16000 är en grymt bra siffra för Malmö, så visst.
Citera
2007-05-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
Mm, det gör jag. Men visst, tycker du 16000 är en grymt bra siffra för Malmö, så visst.

Aik har tappat ungefär 10 000 i publik sen premiären... Fortsätter det såhär kommer raset bli ännu större.

Dagens match var ju ett riktigt sömnpiller, Helsingborg FÅR inte vinna guld i år med tanke på hur tråkigt de lirar för det mesta, för att sen helt plötsligt blixtra till. Aik var mycket bättre, och det säger det mesta om matchbilden då de inte var särskilt bra.
Citera
2007-05-05, 22:37
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
ery3

Läs om, läs rätt:
Citat:
En dålig siffra för AIK, men en grymt bra siffra i Allsvenskan.

Vad det gäller AIK:s prestation är jag just nu för deprimerad att ens tänka på saken, desto mindre reflektera.

Spontant säger jag att spelet var bland det sämsta jag varit med om. Totalt håglöst där i sak ingenting farligt skapades på 70 minuter (då RUBARTH byttes in!) Allt snack om dålig domare köper jag inte alls. Visst killen såg ut som en mes och han uppträdde utan auktoritet men domsluten var i sak korrekta.

5:e matchen i rad där passningar går fel, spelare viker ner sig i närkamper och ser ut att önska att de vore någon annanstans. Guld eller ens en topp-placering käns oändligt långt borta...
Citera
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duncans
Aik har tappat ungefär 10 000 i publik sen premiären... Fortsätter det såhär kommer raset bli ännu större.

En premiär och ett derby.
Du är inte riktigt sann va?
Citera
Medlem
malmö vs bajen tror jag nog kan bli bra, oavsett hur den går tror jag dessa två lag slåss om smguldet iår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in