2007-04-21, 14:17
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Självklart.
Ska du ta med dig Kenta till matchen?

Fy fan vad bra.
Citera
2007-04-21, 16:03
Medlem
Shuyins avatar
Tredje raka hemmamatchen för Dif, är de inte skandal?

Heja Razak!

Hihi, klockan slår, klockan slår Andreas gjorde mål. 0-1.
Citera
2007-04-21, 16:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Fy fan vilken pärs detta är... rena VM-kvalet . Efter 10 hörnor och massivt spelövertag får Adopterade Järnkaminen trycka dit kvitteringen... annars hade jag kastat mig ut genom fönstret.

Ganska bra match så här långt -- Helsingborg har ett antal högklass-spelare och Sveriges bästa tränare, och lär bli ett topplag. Tycker Djurgården spelar rätt bra, med självförtroende och energi... men backlinjen ser lite skakig ut. Johannesson ser halvdarrig ut, precis som förra säsongen; vi behöver honom i 2005-form!

De tre mittfältsimporterna dominerar, dvs Enrico, Komac och Lance Davids. Däremot skulle jag inte "bygga" ens en friggebod på Johan Arneng Jonson regerar som vanligt. Vad som behövs i 2:a är att en av de många bollarna mot Dr Jones studsar rätt, då kan vi ta det här.

Vidare in i dimman! Nervöst som fan!

- F.G
Citera
2007-04-21, 17:04
Medlem
Vagabondens avatar
Det är synd om Henrik Larsson.

Undrar just hur länge hbg orkar? Tycker dock kryss är utmärkt.
Citera
2007-04-21, 17:04
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jonson igen!

- F.G
Citera
2007-04-21, 17:41
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Det är synd om Henrik Larsson.
Nej verkligen inte. Han valde själv att lalla i Helsingborg när han kunde spelat fotboll i Man U. Men är man så tjurskallig och envis som han är så gör man såhär mot sig själv för att bevisa något.
"Jag flyttar hem för familjens skull". Flytta då, men han kunde lika gärna lagt skorna på hyllan i samma veva.
Citera
2007-04-21, 17:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Detta såg riktigt bra ut. Bortsett från första 20 kan jag inte påminna mig någon match från förra säsongen när Djurgården spelade så här bra. Mycket energi, en tydlig spelmodell, solida spelare på de flesta platser, och ett par bra avslutare. Litet frågetecken kring innerbackarna, som förhoppningsvis rätar ut sig. Sen får jag väl ge Arneng upprättelse -- han började dåligt, men sen såg det OK ut. Mattias Concha var ett utropstecken, är han Allsvenskans Cafu?

Matchen mot Brommapojkarna framstår som ett mysterium. Det är möjligt att man helt enkelt inte kunde föreställa sig att BP var i Allsvenskan, utan uppfattade det som en träningsmatch inför den riktiga säsongen.

Helsingborgare får kommentera HeIF, allt man kan säga är att "världens bäste spelare" (enligt Aftonhoran m fl) Henrik Larsson såg ut som en ordinär allsvensk spelare, och att Stuart Baxter har en del att sätta tänderna i.

- F.G
Citera
2007-04-21, 17:54
Medlem
Kalleos avatar
Fortsätter HeIF spela som de gör så kommer de få det tufft i botten. Maken till dåligt spel har aldrig skådats!
Citera
2007-04-21, 18:01
Bannlyst
Så skönt att DIF visar att dem ska va me i toppstriden!
Citera
2007-04-21, 18:01
Medlem
LastCaresss avatar
Underbar match! Fina mål också. Härliga Djurgårn!
Citera
2007-04-21, 18:03
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Nej verkligen inte. Han valde själv att lalla i Helsingborg när han kunde spelat fotboll i Man U. Men är man så tjurskallig och envis som han är så gör man såhär mot sig själv för att bevisa något.
"Jag flyttar hem för familjens skull". Flytta då, men han kunde lika gärna lagt skorna på hyllan i samma veva.

Till skillnad mot dig vill jag se mer kvalitéspelare i Sverige och tackar då inte nej till om personer som Henke kommer hem.
Citera
2007-04-21, 18:10
Medlem
williamwallaces avatar
Riktigt härligt att HIF förlorade. Blev lite orolig de första 20, då var ju HIF överlägsna och borde haft 2,3-0.

Det viktigaste återstår dock, match mot TFF imorgon. Tre poäng är det ända som räknas, nästan 1800 biljetter sålda till MFF-sektionen. Men jag räknar med fler då en del antagligen köpt sittplatsbiljetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in