2007-10-22, 03:37
Bannlyst
Oh fyfan!

Så nervös så att jag inte kan sova.
HBK är hatmoståndare på något sätt. Man vet aldrig var man har dom.
Förhoppningsvis går dom in och är totalt likgiltiga inför resultatet.

Tippar på ett ruggigt anti-klimax.

1-1 eller 0-0 kanske...
Citera
2007-10-22, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Äntligen kan jag komma och skryta med att Gefle krossade ett lag för en gångs skull. Topplaget med Henrik Larsson, Helsingborg, fick stryk med 4-0. Måste vara Gefles största vinst någonsin i Allsvenskan.
Grattis! Den här vinsten måste ha haft otroligt stor betydelse för er, va?

Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är ju jävligt roligt att båda danska "stor"lagen riskerar att hamna efter Gefle i sluttabellen.

Förresten undrar jag om någon helsingborgare idag vill kännas vid att de harvade i lägre divisioner i flera decennier? Nyrika uppkomlingar...
Jag har känslan av att malmö bryr sig precis lika mycket som vi gör, dvs. riktigt jävla skitmycket...

För övrigt har jag inget som helst problem med att erkänna att mitt älskade lag spelade i de lägre divisionerna i många år - varför skulle jag ha det? Vad är egentligen din poäng? Och vilket lag håller du på som aldrig har varit ur Allsvenskan?

PS. Ditt sista stycke är ju nästan citat-material - oerhört komiskt! Kan jag ana en svag tendens av bitterhet?
Citera
2007-10-22, 06:52
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Du verkar ju ha noll koll. Vet du inte att ultra-pessimism är den senaste inneflugan bland er ifk-supportrar?

Vi föredrar termen ultra-realism.

"Vi är inte bättre än såhär, just nu"

Men, vi får se det från den ljusa sidan. Det lär ju fan inte bli samma siffror som förra året på Råsunda(?).

Det borde vara straffbart att som vuxen människa bry sig så mycket om hur 17 andra skall spela lite fotboll - vilket faktiskt är en lek!
Citera
2007-10-22, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeerMeUpScotty
Ja han lär ju få det rätt hett om öronen av en viss IFK-gruppering om han sparkar guldet till djyvvgårn

Fan vad jag hade garvat.
Nja, jag tror inte att Jonathan Berg spelar i Blåvitt nästa år heller. TFF letar yttermittfältare med ett bra tillslag på bollen, pengar finns i kassakistan och man känner till Jonathans kvalitéer. Jag har svårt att tro att Jonathan kommer att kosta mer än Haynes gjorde och det har vi råd med. Jonathan själv spelar hellre från start i TFF än nöter bänk i Blåvitt, särskilt nu när hans bror inte är kvar längre. Det finns nog ett hyfsat kontraktsförslag fördigt att presentera honom och Kamratgården när sista bollen är sparkad för säsongen.

// Roger P.
Citera
2007-10-22, 09:02
Medlem
Power_s avatar
Avgång mot Solna snart då, man har ju bara suttit och väntat på den här matchen sen förra året

Guldet de ska hem till Göteborg
Citera
2007-10-22, 09:27
Medlem
erikbes avatar
Det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall
Citera
2007-10-22, 09:43
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag är pessimist när det kommer till Blåvitt sen ett antal år tillbaka. Inget i världen kommer att kunna få mig att tro att vi kommer ta hem det här till slut.

/feldgrau

Det är nog sant då blåvitt saknar vinnarkultur numera.
Det är väl lika bra att ni blåvitare byter om för hösten genom att som vanligt sätta på er frölundatröjan. Sedan kan ni stå och trumma tillsammans med öisare och gaisare i största sammförstånd.
Citera
2007-10-22, 09:51
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Fidelity
Det är nog sant då blåvitt saknar vinnarkultur numera.
Det är väl lika bra att ni blåvitare byter om för hösten genom att som vanligt sätta på er frölundatröjan. Sedan kan ni stå och trumma tillsammans med öisare och gaisare i största sammförstånd.

Hockey är för suckers

Frågan är vad såna som du vill att hockeyintresserade blåvittsupportrar ska göra då vi inte har nån sektion för puckey

sammförstånd, vad är det förresten?
Citera
2007-10-22, 09:59
Bannlyst
Fan vad pinsamt när man ser huliganerna sittade med särade ben flera stycken i rad, ser fan perverst ut!

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00436/huliganetta_436454w.jpg

De måste känna sig stolta!
Citera
2007-10-22, 10:00
Medlem
High Fidelitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
sammförstånd, vad är det förresten?

En felskrivning i största offörstånd.
Citera
2007-10-22, 10:39
Medlem
Den två veckor långa väntan är över!

För allas välbefinande är det bästa om Blåvitt tar hem allsvenskan

4-2 blir det till IFK.
Citera
2007-10-22, 10:40
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Den två veckor långa väntan är över!

För allas välbefinande är det bästa om Blåvitt tar hem allsvenskan

4-2 blir det till IFK.
Tyvärr tror jag guldet går till Kalmar i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in