2007-04-17, 23:01
  #1573
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Åh fan, trodde alla i Solna var hemlösa tattare.

Fantasifullt.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Sång eller avsaknaden av sång kan vi diskutera bättre i någon annan tråd.

Agreed. Publikdiskussioner är gay.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
11-13 i avslut totalt. 50-50 i bollinnehav, 4-5 i hörnor. Men visst, kolla du på avslut på mål-siffran och tro att den bevisar att AIK spelade ut IFK. I verkligheten så spelar ett par andra saker in också. AIK var inte speciellt bra idag, skapar ytterst få vassa lägen, men å andra sidan var IFK ännu sämre.


Det är väl skotten på mål som har störst chans att resultera i mål?
Men visst, eran inhoppare borde satt kvitteringen när han istället sköt på en medspelare. Fast jag håller med dig, en intetsägande match mellan två för stunden mediokra lag.
Citera
2007-04-17, 23:04
  #1574
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
HA!
Elfsborg hade första halvlek, ÖSK dominerade andra.
ÖSK fick ett mål bortdömt, IFE försökte filma till sig en straff.

Utvisningen var solklar.

Såg du ens matchen?

Första halvlek var jämn, andra halvlek kan inte ens den mest inbitne ÖSK:aren påstå att Elfsborg inte ägde.
ÖSK fick ett korrekt mål bortdömt.
Ishizaki filmade verkligen inte, vilket syntes jävligt väl på repriserna, dock är det osäkert om om det skulle varit straff eller frispark.

Angående utvisningen så snubblade ÖSK-spelaren på sina egna ben.
Citera
2007-04-17, 23:06
  #1575
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Fantasifullt.

Vi har förlorat på ett självmål i 87:e minuten mot er. Fantasin är inte på topp för tillfället. Jag ber om ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Agreed. Publikdisskusioner är gay.

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Det är väl skotten på mål som har störst chans att resultera i mål?
Men visst, eran inhoppare borde satt kvitteringen när han istället sköt på en medspelare. Fast jag håller med dig, en intetsägande match mellan två för stunden mediokra lag.

Skott på mål har ingen större betydelse om de skjuts från ofarligt läge. Ett sådant skott som M. Berg fick på i första halvlek som gick någon halvmeter från krysset, känns som en betydligt farligare chans än ett halvtamt skott från 20 meter och dålig vinkel, t ex. Annars, ja. Känns som att både AIK och IFK kan mycket bättre än så här.

/feldgrau
Citera
2007-04-17, 23:09
  #1576
Medlem
Vicious_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Såg du ens matchen?

Första halvlek var jämn, andra halvlek kan inte ens den mest inbitne ÖSK:aren påstå att Elfsborg inte ägde.
ÖSK fick ett korrekt mål bortdömt.
Ishizaki filmade verkligen inte, vilket syntes jävligt väl på repriserna, dock är det osäkert om om det skulle varit straff eller frispark.

Angående utvisningen så snubblade ÖSK-spelaren på sina egna ben.
Jag var där.
jag vidhåller definitivt att ösk ägde andra halvlek.

Märkligt hur olika uppfattningar man kan ha
Citera
2007-04-17, 23:16
  #1577
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Jag var där.
jag vidhåller definitivt att ösk ägde andra halvlek.

Märkligt hur olika uppfattningar man kan ha
Fruktansvärt märkligt ja.
Du borde nog ta och se matchen igen, man får ju betydligt bättre överblick i TV med repriser m.m.

Här följer två citat från FotbollDirekt.com:
"Den första halvleken slutade 1-1 och var jämn med två lag som försökte spela fotboll men som båda hade mycket svårt att få till något egentligt anfallsspel."

"Elfsborg tog över taktpinnen efter paus, men öppnade upp luckor i defensiven och matchen stod och vägde. Med en halvtimme kvar skulle Elfsborg haft en straff. Stefan Ishizaki var på väg in i straffområdet och rundade enkelt sin ÖSK-försvarare, som svarade med fälla mittfältaren. Domaren valde dock att fria. Helt felaktigt men utjämnat i domartabbar lagen emellan."

Och här ett citat från Aftonhoran:

" Andra halvlek blev relativt händelsefattig.
Elfsborg höll i matchen men lyckades inte få till några riktigt vassa målchanser.
Jon Jönsson blev felaktigt utvisad efter att en framrusande Lars Larsen fallit till marken. Av sig själv visade det sig – men Jönsson fick sitt andra gula kortet och tvingades av planen i 83:e minuten.
Elfsborg försökte forcera i slutminuterna och fick tre vassa avslut. Alexandersson fick på ett bra skott som Westman kunde rädda. På efterföljande hörnan nickade Augustsson mot mål men Westman klarade igen. Strax efteråt sköt Alexandersson ett hårt skott utanför.
"
Citera
2007-04-17, 23:17
  #1578
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
HA!
Elfsborg hade första halvlek, ÖSK dominerade andra.
ÖSK fick ett mål bortdömt, IFE försökte filma till sig en straff.

Utvisningen var solklar.
Har ÖSK skaffat sig en egen Klevis?
Citera
2007-04-17, 23:19
  #1579
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau


Skott på mål har ingen större betydelse om de skjuts från ofarligt läge. Ett sådant skott som M. Berg fick på i första halvlek som gick någon halvmeter från krysset, känns som en betydligt farligare chans än ett halvtamt skott från 20 meter och dålig vinkel, t ex. Annars, ja. Känns som att både AIK och IFK kan mycket bättre än så här.

/feldgrau

Nu var det väl det skottet och avslutet på en liggande spelare det IFK hade, vad jag kan minnas. AIK hade avslut på mål av Åhman, Rubarth, Pavey och flera bollar som man var nära att få huvudet på framför Bengan. En jämn match med visst övertag för AIK i 'farliga' situationer, i mitt tycke.
Citera
2007-04-17, 23:27
  #1580
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Nu var det väl det skottet och avslutet på en liggande spelare det IFK hade, vad jag kan minnas. AIK hade avslut på mål av Åhman, Rubarth, Pavey och flera bollar som man var nära att få huvudet på framför Bengan. En jämn match med visst övertag för AIK i 'farliga' situationer, i mitt tycke.

Jag tror att det är lätt att minnas vad egna laget skapade och glömma vad det andra laget skapade. Jag minns ett halvfarligt lågt skott från kanten som Bengan räddade med händerna. Det är allt. IFK hade ett par farliga nicklägen som tyvärr nickades över, och en del kaossituationer i straffområdet (Vasquez får iväg ett tamt skott som går strax utanför stolpen från halvliggande position, t ex). Svårt att bedöma antalet farligheter om man håller på endera lag, skulle jag tro.

/feldgrau
Citera
2007-04-17, 23:37
  #1581
Medlem
Fula Gubbens avatar
Såg sammandrag på nyheterna nu, och av de 5 målen så kommer 4 på försvarsmissar av backar och/eller målvakter.

Allsvenskan är igång, mina vänner!

- F.G
Citera
2007-04-17, 23:47
  #1582
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag slänger ut en fråga i luften: Varför är alla AIK:are här på forumet när det har spelats en match i Göteborg för ett par timmar sedan? Pinsamt.

Sen var det annat som var pinsamt i dag också men det orkar jag inte tänka på just nu. Ni hade dock jävligt tur som fick med er tre poäng i dag, glöm inte det.

/feldgrau

Jag slänger ut en annan fråga i luften i stället: Vart var alla fega blåvita snubbar här på forumet direkt efter matchen som inte (vågade?) kom hit och konfronteras med att ni håller på ett ganska dåligt lag. Hemma hos mamma och grät eller?
Du skriver det själv. Ni är pinsamma.

Dessutom har jag inte fått något svar på min fråga om ni inte har fler supportrar än att inte kan fylla mindre än 50 procent av arenans kapacitet? Pinsamt det med.
Till sist. Oavsett vad du och ni andra blåvita säger har jag bara ett meddelande: 2-1.
Citera
2007-04-17, 23:48
  #1583
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag slänger ut en annan fråga i luften i stället: Vart var alla fega blåvita snubbar här på forumet direkt efter matchen som inte (vågade?) kom hit och konfronteras med att ni håller på ett ganska dåligt lag. Hemma hos mamma och grät eller?
Du skriver det själv. Ni är pinsamma.

Dessutom har jag inte fått något svar på min fråga om ni inte har fler supportrar än att inte kan fylla mindre än 50 procent av arenans kapacitet? Pinsamt det med.
Till sist. Oavsett vad du och ni andra blåvita säger har jag bara ett meddelande: 2-1.

Du har ännu inte svarat på vad du tycker om den där tuffa rosa kepsen som AIK-shoppen har i sitt sortiment. Jag avvaktar därmed att svara på några av dina frågor tills du har svarat på min fråga om kepsen.

/feldgrau
Citera
2007-04-18, 00:37
  #1584
Medlem
Sån fitt tur hade aik IFK hade hela matchen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in