2007-04-21, 18:13
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Riktigt härligt att HIF förlorade. Blev lite orolig de första 20, då var ju HIF överlägsna och borde haft 2,3-0.

Det viktigaste återstår dock, match mot TFF imorgon. Tre poäng är det ända som räknas, nästan 1800 biljetter sålda till MFF-sektionen. Men jag räknar med fler då en del antagligen köpt sittplatsbiljetter.

Trelleborg är väl nästan en förort till Malmö så det bör väl komma en hel del?
Citera
2007-04-21, 18:19
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Trelleborg är väl nästan en förort till Malmö så det bör väl komma en hel del?

Förort och förort, men det tar väl 20-30 min att ta sig det vilket inte är så farligt.
Citera
2007-04-21, 18:29
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Detta såg riktigt bra ut. Bortsett från första 20 kan jag inte påminna mig någon match från förra säsongen när Djurgården spelade så här bra. Mycket energi, en tydlig spelmodell, solida spelare på de flesta platser, och ett par bra avslutare. Litet frågetecken kring innerbackarna, som förhoppningsvis rätar ut sig. Sen får jag väl ge Arneng upprättelse -- han började dåligt, men sen såg det OK ut. Mattias Concha var ett utropstecken, är han Allsvenskans Cafu?

- F.G
Instämmer i allt. Till en början såg de flesta spelaarna ut som lobotomerade schimpanser vilket resulterade i HeIF:s mål samt stolpträffen och ett par andra farliga lägen men vi ryckte upp oss och efter ca 25 minuter hade matchbilden vänt helt. Det var klasskillnad. Börjar tveka mer och mer på HeIF:s status som en av årets hetaste guldkandidater.
Citera
2007-04-21, 18:36
Medlem
gorgons avatar
Märlig match på Sthlm Stadion idag, där hif öppnade starkast och var närmare två noll än en kvittering från DIF, som agerade väldigt krampartat den första kvarten. Sedan ändrades matchbilden dramatiskt och det spel som Helsingborg hade haft, försvann med den starka vind som svepte över arenan till blårändernas favör. Helt plötsligt höll DIF i taktpinnen och visade upp ett starkt och vinnande koncept, när boll efter boll forcerades in mitt framför ett handlingsförlamat Helsingborg som såg ut att ha gått in i väggen. Trodde det skulle bli en svår nöt att knäcka hif idag, men när ett lag viker ned sig så enkelt är en förlust given, så jag hoppas att det även sker i fortsättningen då blåränderna sparkar boll runt om i Svedala.
Citera
2007-04-21, 18:39
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Till skillnad mot dig vill jag se mer kvalitéspelare i Sverige och tackar då inte nej till om personer som Henke kommer hem.
Men varför är det då synd om honom? Du har ju fått som du ville, stora Henke Larsson i lilla allsvenskan.
Citera
2007-04-21, 18:42
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Men varför är det då synd om honom? Du har ju fått som du ville, stora Henke Larsson i lilla allsvenskan.

För att ingen kan spela hans spel. Därför är det synd om honom och Sverige egentligen.

Du gillar inte när storspelare hamnar i Sverige?
Åka ut i andra kvalronden till CL är mer din cup of tea?
Citera
2007-04-21, 19:06
Bannlyst
Ja, vad finns det att säga? Helsingborg är ett jävla skitlag. De mopsade upp sig lite i början, men Djurgården visade snart vart skåpet ska stå.

Och det ska stå där! 3-1!
Citera
2007-04-21, 19:07
Medlem
Helt jävla underbart! När Jonsson nickade in 1-1 var det inte långt ifrån tårarna.
Dembos underbara målvaktsspel. Allt var helt jävla underbart.
Citera
2007-04-21, 19:14
Medlem
Shuyins avatar
I Dif:s tredje raka hemmamatch så vann man alltså, konstig match. HIF vek ned sig helt plötstligt och tappade allting, varför? Hm.

Tydligen var HBK usla också, så jag vet fortfarande inte vad jag har Dif, nåväl.

Föressten, de som säger 'satsa' på unga talanger måste ju skämmas rejält över Andreas Landgren, han bjöd Dif på 1-1 de andra målen såg jag inte lika bra.
Citera
2007-04-21, 19:26
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
För att ingen kan spela hans spel. Därför är det synd om honom och Sverige egentligen.

Du gillar inte när storspelare hamnar i Sverige?
Åka ut i andra kvalronden till CL är mer din cup of tea?

Henrik Larsson är knappast så bra att man ska anpassa lagets spel efter honom. Idag såg han högst ordinär ut -- inte direkt dålig, men inget särskilt. Han höll sig i alla fall ifrån att slå till en motspelare i magen, alltid något.

- F.G
Citera
2007-04-21, 19:29
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
I Dif:s tredje raka hemmamatch så vann man alltså, konstig match. HIF vek ned sig helt plötstligt och tappade allting, varför? Hm.

Tydligen var HBK usla också, så jag vet fortfarande inte vad jag har Dif, nåväl.

Föressten, de som säger 'satsa' på unga talanger måste ju skämmas rejält över Andreas Landgren, han bjöd Dif på 1-1 de andra målen såg jag inte lika bra.

HeIF ser ut att ha ett par rejäla säkerhetsrisker i startelvan. Som sagt, Stuart Baxter har en maffig uppgift framför sig. Tar tillbaka det jag sa om "säker topplag"... så såg det ut i 20 minuter, och därefter såg det ut om Superettan. OK, ett par bra chanser till hade de, men deras spel var förvirrat och chansartat.

Efter 2-1 var jag bara riktigt nervös en gång, och det var när producenten la upp en skylt om att Robert Stoltz skulle bytas in. Lyckligtvis var det felaktig info.

- F.G
Citera
2007-04-21, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Efter 2-1 var jag bara riktigt nervös en gång, och det var när producenten la upp en skylt om att Robert Stoltz skulle bytas in. Lyckligtvis var det felaktig info.

- F.G

Stoltz in och Boskailo ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in