Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Med risk för att jag är lite partisk i frågan så kan jag meddela att TFF vann välförtjänt. 2-0 i halvtid var t.o.m. lite i underkant eftersom TFF hade en ribbträff i andra minuten och en klockren stolpträff i mitten av första halvlek. MFF hade nästan ingenting alls. En billig straff (jo, den fick Malmö till skänks av domaren bara för att det var MFF) gjorde att det blev lite skakis de sista tjugo men på det hela taget så var det en ganska komfortabel resa. Vi måste dock tänka på att TFF var det mest laddade laget idag och det är större i Trelleborg att slå MFF än vice versa. Motivation slog klass, helt enkelt.
Fyra friska poäng i inledningen är inte helt fel med tanke på TFF´s svåra start. Göteborg, Bajen och MFF är tunga motståndare för en nykomling och fyra poäng där bör vi vara nöjda med.
// Roger P.
Det är lugnt Roger, jag tror dig, vartenda ord. Efter matchen i måndags så var det inte med alltför stor optimism man blicka mot Vångavallen. Såg inte matchen själv, men om det fortsatte på den inslagna vägen så får man vara glad att man slapp se skiten.
Grattis till TFF, förmodligen en välförtjänt seger. Tre matcher är inte mycket, men som det har sett ut hittils så har MFF bara spelat bra i inledningen av macherna i de två första matcherna åtminstone. Får inte Åkeby rätsida på detta spektaklet ögonaböj har han gjort sitt. Detta duger inte på låååånga vägar.