2007-04-22, 19:19
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Med risk för att jag är lite partisk i frågan så kan jag meddela att TFF vann välförtjänt. 2-0 i halvtid var t.o.m. lite i underkant eftersom TFF hade en ribbträff i andra minuten och en klockren stolpträff i mitten av första halvlek. MFF hade nästan ingenting alls. En billig straff (jo, den fick Malmö till skänks av domaren bara för att det var MFF) gjorde att det blev lite skakis de sista tjugo men på det hela taget så var det en ganska komfortabel resa. Vi måste dock tänka på att TFF var det mest laddade laget idag och det är större i Trelleborg att slå MFF än vice versa. Motivation slog klass, helt enkelt.

Fyra friska poäng i inledningen är inte helt fel med tanke på TFF´s svåra start. Göteborg, Bajen och MFF är tunga motståndare för en nykomling och fyra poäng där bör vi vara nöjda med.

// Roger P.

Det är lugnt Roger, jag tror dig, vartenda ord. Efter matchen i måndags så var det inte med alltför stor optimism man blicka mot Vångavallen. Såg inte matchen själv, men om det fortsatte på den inslagna vägen så får man vara glad att man slapp se skiten.
Grattis till TFF, förmodligen en välförtjänt seger. Tre matcher är inte mycket, men som det har sett ut hittils så har MFF bara spelat bra i inledningen av macherna i de två första matcherna åtminstone. Får inte Åkeby rätsida på detta spektaklet ögonaböj har han gjort sitt. Detta duger inte på låååånga vägar.
Citera
2007-04-22, 19:23
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Med risk för att jag är lite partisk i frågan så kan jag meddela att TFF vann välförtjänt. 2-0 i halvtid var t.o.m. lite i underkant eftersom TFF hade en ribbträff i andra minuten och en klockren stolpträff i mitten av första halvlek. MFF hade nästan ingenting alls. En billig straff (jo, den fick Malmö till skänks av domaren bara för att det var MFF) gjorde att det blev lite skakis de sista tjugo men på det hela taget så var det en ganska komfortabel resa. Vi måste dock tänka på att TFF var det mest laddade laget idag och det är större i Trelleborg att slå MFF än vice versa. Motivation slog klass, helt enkelt.

Fyra friska poäng i inledningen är inte helt fel med tanke på TFF´s svåra start. Göteborg, Bajen och MFF är tunga motståndare för en nykomling och fyra poäng där bör vi vara nöjda med.

// Roger P.

Visst TFF var bättre, men om man spelar så dåligt som MFF gjorde idag, så hade till och med FC Z vunnit över dem.

För övrigt stör jag mig som fan på att om man står på bortasektionen så har man inte en chans att se TV-skärmen. Ingen aning om tiden, ingen möjlighet att se någon repris. Tex att TFF hade två ramträffar har jag helt missat.
Citera
2007-04-22, 19:32
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahyeahyeah
Däremot frågar jag mig varför MFF tagit emot alla gamla lirare med öppna armar för? Yksel, Daniel Andersson, Anders Andersson? Känns som att man i och med detta fått fel balans i laget. Och lägg därtill ett antal misslyckade övriga värvningar från utlandet.

Skämtar du eller varför nämner du Daniel i samma mening som Yksel och Anders? Daniel har varit fullständigt dominant sedan första matchen sedan han kom hem. Finns absolut ingen spelare i Allsvenskan jag skulle vilja ersätta med honom.

Tråkig match idag dock.
Citera
2007-04-22, 19:33
Bannlyst
Vilken tränare får sparken först?

Stefan Rehn eller Sören Åkeby.
Tony Gustavsson som kändes så självklar inför säsongen känns just nu inte lika självklar längre men efter derbyt när AIK kört över Bajen med 6-0 lär han nog också bli högaktuell på nytt.
Citera
2007-04-22, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Skämtar du eller varför nämner du Daniel i samma mening som Yksel och Anders? Daniel har varit fullständigt dominant sedan första matchen sedan han kom hem. Finns absolut ingen spelare i Allsvenskan jag skulle vilja ersätta med honom.

Tråkig match idag dock.

Jag förstår inte att någon ens kan försvara Daniel "jag är alltid feg och spelar hellre i sidled och bakåt än framåt" Andersson. Sämre spelare får man leta länge efter. Jag vet inte hur många anfall han förstört i landslaget genom att spela i sidled eller bakåt i stället för framåt. Det är åtskilliga i varje fall.
Citera
2007-04-22, 19:41
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag förstår inte att någon ens kan försvara Daniel "jag är alltid feg och spelar hellre i sidled och bakåt än framåt" Andersson. Sämre spelare får man leta länge efter. Jag vet inte hur många anfall han förstört i landslaget genom att spela i sidled eller bakåt i stället för framåt. Det är åtskilliga i varje fall.

Han är definitivt bäst i sverige på den defensiva positionen tillsammans med Linderoth det finns en anledning att han blev köpt av Fiorentina, inte hans fel att dom körde ekonomin i botten. även Inter ville ha honom, så att säga att han är kass är bara löjligt.
Citera
2007-04-22, 19:42
Bannlyst
Citat:
Tråkig match idag dock.
Den var inte alls tråkig, tvärtom innehöll den ett kalasrecept för god underhållning. Massor av gula kort, en straff, derby, ramträffar, sol, kämpatag, tre mål, hög stämning och över niotusen på läktarna. Vad kan man mer begära?

// Roger P.
Citera
2007-04-22, 19:44
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Den var inte alls tråkig, tvärtom innehöll den ett kalasrecept för god underhållning. Massor av gula kort, en straff, derby, ramträffar, sol, kämpatag, tre mål, hög stämning och över niotusen på läktarna. Vad kan man mer begära?

// Roger P.

Att TFF lägger sig på rygg och ger upp, gärna ett par självmål också!
Citera
2007-04-22, 19:45
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Jo, folk som inte förstår sig på fotboll brukar slänga ut den kommentaren. Klevis och Ekwall.
Faktumet är ju dock att han är allsvenskans bäste passningsspelare.
Men äs du vad de skriver i Aftonbladet och grunda dina åsikter därefter, gör det Klevis.
Citera
2007-04-22, 19:47
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

// Roger P.

Tycker själv att det är tråkigt med lag som använder sig av 10 försvarare och endast spelar kontringsfotboll.
Citera
2007-04-22, 19:55
Medlem
yeahyeahyeahs avatar
Citat:

Tråkig match idag dock.

Nej, har ingen jättekoll på hur bra eller inte han varit sen han kom tillbaka. Så jag kanske har fel.
Poängen var snarare att det känns som fel sätt att bygga laget på det sätt som MFF gjort.
Citera
2007-04-22, 20:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Jo, folk som inte förstår sig på fotboll brukar slänga ut den kommentaren. Klevis och Ekwall.
Faktumet är ju dock att han är allsvenskans bäste passningsspelare.
Men äs du vad de skriver i Aftonbladet och grunda dina åsikter därefter, gör det Klevis.

Daniel Andersson är en bättre och mer konstruktiv spelare nu än vad han var för 6-7 år sedan, inget snack om saken. Syns särskilt i Allsvenskan, men t o m i landslagsinhoppen så var det bättring. Snart förtjänar han inte ens namnet "Danny Sideways" längre.

Kan man banna folk som bara postar gamla klichéer?

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in