2007-04-19, 00:35
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Därav liknelsen med Leeds och Chelsea. Som jag skrev så har ni imponerande meriter, men ingen av dem är särsklit dagsfärska. Ni är numera ett anonymt mittenlag. Ni värvar avbytare från Helsingborg och tvingas lyfta upp spelare från juniorlagen i brist på pengar. Era glansdagar är förbi. Inget varar för evigt.

Nog för att vi inte vunnit något de senaste 10 åren, men placeringsraden är ändå 2-8-6-4-4-12-7-3-2-8, d v s fem medaljplaceringar under dessa tio år, och däröver två cupfinalförluster samt en finalplats i Royal League. Om jag inte minns fel är vi topp tre i en maratontabell över 2000-talet också. Vi saknar meriterna under senare år, men vi saknar inte topphänget.

Citat:
Ni har ingenting. Ni har inte vunnit SM-guld sen 96 och har i år sålt ~3000 säsongskort. Jojo-laget från Stockholm har tagit över som nummer ett.

edit: Ser nu att du nämner Norrköping. Då ser vi inte på det ur samma perspektiv. Du ser till skillnad från mig ur ett historisk perspektiv.

Man kan inte se på storklubbar ur något annat än ett historiskt perspektiv. Man blir inte en storklubb under fem år som du tror att Djurgården blivit, för att sen kanske bli av med storklubbstiteln om man sen inte vinner något på fem år. En storklubb är i princip en evig titel. Ni är ingen storklubb. På sin höjd en toppklubb under 2000-talet. Men främst är ni är en tillfällig modefluga. Precis som ni varit två gånger förut. Ungefär som jojo:n på svenska skolgårdar. Inget annat.

/feldgrau
Citera
2007-04-19, 00:36
Medlem
TrhYs avatar
Haha, detta kan vara det roligaste jag läst nånsin av dig, unge Herr Kahnweiler.
Ring 0470-58 80 00, det är numret till växeln på S:t Sigfrid.
Citera
2007-04-19, 00:40
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Djurgården uppfann fotbollen år 2000 och kan därför räknas som Sveriges största lag.

Eller så ser man MFF, IFK och AIK som de 3 största och räknar med 1900-talet

AIK måste väl ha uppfunnit fotbollen på 90-talet för ayy få kallas storlag. Och inte ens då var ni dominanta.
Citera
2007-04-19, 00:46
Medlem
feldgraus avatar
För den som är intresserad av statistik, antalet topp fem-placeringar i Allsvenskan genom tiderna, för att illustrera stabilitet som topplag:

53 - Malmö FF
51 - IFK Göteborg
43 - AIK
39 - IFK Norrköping
33 - Helsingborgs IF
25 - Djurgårdens IF
22 - IF Elfsborg
20 - GAIS

Där är topp åtta.

/feldgrau
Citera
2007-04-19, 00:54
Medlem
P3RK3L3s avatar
Det här handlar inte om något annat än uppmärksamhetssökande från Dif-håll. Alla diskussioner handlar om AIK, IFK, Bajen, Malmö och även HeIF men inte Dif, så genom detta desperata hetsande har fokus för tillfället förflyttats på Dif.
Citera
2007-04-19, 00:57
Medlem
feldgraus avatar
Dif berör.

Nåväl Kahnweiler, om det hela var ett experiment i att visa att vilket lag som helst kan beröra (nåja... nästan i alla fall), bara man ger sig fan på det genom att hetsa i trådarna och skriva skit, så är jag med dig till 100 %!

/feldgrau
Citera
2007-04-19, 01:02
Bannlyst
Sett till nutid är Djurgården odiskutabel etta. Sett över de senaste hundra åren är inte Djurgården i närheten.

Kort diskussion, men några inlägg rasslade in i AS-tråden. Men det var jobbigt. Kände mig oerhört aik när jag skrev inläggen.
Citera
2007-04-19, 01:10
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
För de som inte hittade fram till den riktigt myysiga sidan, så finns den här. Vore jag gnagare skulle jag fanimig ta tag i problemet med "svansen"..!

http://powerangel1a1.tripod.com/gnaget.html

Var är självrespekten?

Riktigt grotesk och pinsam människa det där. Har starka misstankar om att det rör sig om en omopererad man. Spana bara in händerna och den stora kroppen.
Citera
2007-04-19, 01:34
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Sett till nutid är Djurgården odiskutabel etta. Sett över de senaste hundra åren är inte Djurgården i närheten.

Kort diskussion, men några inlägg rasslade in i AS-tråden. Men det var jobbigt. Kände mig oerhört aik när jag skrev inläggen.

Även i detta måste ni snegla på oss och APA efter.
Citera
2007-04-19, 09:17
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vem fan bryr sig om typ 70 SM-guld i boxning? Vi befinner oss i fotbollsavdelningen, och diskuterar vi fotboll så har, historiskt sett, Djurgården inte varit i närheten av den stabilitet som MFF och IFK (eller AIK heller, för den delen*) har visat.

*Visst, ni har fler SM-guld och det är det som räknas, men storklubbar ska helst ha kontinuitet i högsta serien också.

/feldgrau

Jag skriver bara om okunnigheten i dess bredare perspektiv. Välkommen till den klubben!
Citera
2007-04-19, 09:18
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
4 guld mellan 10 och 20 talet sen är det dött i 35 år så kommer 4 till mellan 50 och 70 talet och sen är det återigen dött i 38 år sen kommer dom 3 senaste, ja jag vet inte jag, är det så jävla mycket att banka sig på bröstet över egentligen?

Vart kommer eran nyvunna hybris och omisskänliga spydighet ifrån förresten?

Ojojoj, argumenten tryter och invektiven kommer flygande. Jag tackar för den segern. Att det var så lätt att vinna den debatten det trodde jag inte, även om misstankarna fanns där.
Citera
2007-04-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Det här handlar inte om något annat än uppmärksamhetssökande från Dif-håll. Alla diskussioner handlar om AIK, IFK, Bajen, Malmö och även HeIF men inte Dif, så genom detta desperata hetsande har fokus för tillfället förflyttats på Dif.

Eh? Tycker du brukar skriva hyffsade inlägg, men det där är ren trams. Du och dina gnagarpolare har ju skrivit rena avhandlingen om vår dåliga publiksiffra i Stadionpremiären.

F.ö tycker jag brillmongot Norlings senaste uttalande om att lagen man vill så (1. DIF, 2. IFK, 3. Bajen) känns så jävla påklistrad. Ungefär lika påklistrad som när reportrarna på Sv. Fans kräver svar i stil med "stämningen är fantastisk på Borås Arena"!

Urk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in