Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Därav liknelsen med Leeds och Chelsea. Som jag skrev så har ni imponerande meriter, men ingen av dem är särsklit dagsfärska. Ni är numera ett anonymt mittenlag. Ni värvar avbytare från Helsingborg och tvingas lyfta upp spelare från juniorlagen i brist på pengar. Era glansdagar är förbi. Inget varar för evigt.
Nog för att vi inte vunnit något de senaste 10 åren, men placeringsraden är ändå 2-8-6-4-4-12-7-3-2-8, d v s fem medaljplaceringar under dessa tio år, och däröver två cupfinalförluster samt en finalplats i Royal League. Om jag inte minns fel är vi topp tre i en maratontabell över 2000-talet också. Vi saknar meriterna under senare år, men vi saknar inte topphänget.
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Ni har ingenting. Ni har inte vunnit SM-guld sen 96 och har i år sålt ~3000 säsongskort. Jojo-laget från Stockholm har tagit över som nummer ett.
edit: Ser nu att du nämner Norrköping. Då ser vi inte på det ur samma perspektiv. Du ser till skillnad från mig ur ett historisk perspektiv.
edit: Ser nu att du nämner Norrköping. Då ser vi inte på det ur samma perspektiv. Du ser till skillnad från mig ur ett historisk perspektiv.
Man kan inte se på storklubbar ur något annat än ett historiskt perspektiv. Man blir inte en storklubb under fem år som du tror att Djurgården blivit, för att sen kanske bli av med storklubbstiteln om man sen inte vinner något på fem år. En storklubb är i princip en evig titel. Ni är ingen storklubb. På sin höjd en toppklubb under 2000-talet. Men främst är ni är en tillfällig modefluga. Precis som ni varit två gånger förut. Ungefär som jojo:n på svenska skolgårdar. Inget annat.
/feldgrau