2007-03-11, 21:36
  #433
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Men du och han är i allra högsta grad sammankopplade redan.


Citat:
Ojojoj är du ledig hela natten, för det här kan ta tid?

Nej då allvarligt talat så är det en mängd orsaker som har odlat fram mitt aik hat, bland annat den brist på ödmjukhet som lagets supportrar innehar men långt ifrån bara det, men hur mycket jag än hatar er (och många andra lag) så innebär inte det att jag ändå kan se på saker och ting på ett objektivt sätt, jag vill minnas att jag har tippat er som 2:a i årets Tippa Allsvenskan tråd här på fb t.ex.

EDIT: 3:a har jag tippat er.
Men är inte allsvenskan ganska övermätt på ödmjukhet? Varför är kaxighet så dåligt? Jantelagen månne?

Bra tippning även om du har fel. Fan, det är svårt att tycka illa om dig. Rolig och har en bra avatar.

P:S NEJ, jag smörar inte, jag är bara mig själv. D:S
Citera
2007-03-11, 21:38
  #434
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag hatar AIK för att ni tror att ni är en storklubb trots avsaknaden av några som helst meriter för att påvisa det.

Jag hatar AIK för att ni tror att alla bryr sig så jävla mycket om er när det egentligen är ni som söker uppmärksamhet.

Du förstår, hade mitt hat grundat sig på meriter och framgångar och hårda duster på fotbollsplanen hade det definitivt inte varit AIK som varit mitt hatobjekt, då hade det möjligen varit MFF. Nej, hatet mot AIK är helt och hållet baserat på sådana som dig och Klevis.

/feldgrau
Det roliga är ju att alla bryr sig faktiskt om oss. Det är mycket runt oss det kretsar även om, som du säger, vi inte är något vidare rent meritmässigt. Det gör bara saken ännu konstigare.

Hur många av topplagens hejarramsor innehåller inte någon referens till AIK? Jag vågar gissa att de flesta har mer referenser till AIK än något annat lag.
Citera
2007-03-11, 21:40
  #435
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Det roliga är ju att alla bryr sig faktiskt om oss.

Nej, det roliga är att varje gång någon råkar nämna AIK rusar det in tio fjortisar och en Klevis och skriker "AIK berör". I brist på meriter så försöker ni få uppmärksamhet på annat sätt.

/feldgrau
Citera
2007-03-11, 21:43
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden



Men är inte allsvenskan ganska övermätt på ödmjukhet? Varför är kaxighet så dåligt? Jantelagen månne?

Bra tippning även om du har fel. Fan, det är svårt att tycka illa om dig. Rolig och har en bra avatar.

P:S NEJ, jag smörar inte, jag är bara mig själv. D:S

Kaxighet är inte dåligt på något sätt, men det krävs att det finns ett mått utav ödmjukhet i det också annars blir det inte trovärdigt helt enkelt.
Citera
2007-03-11, 21:45
  #437
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Men du och han är i allra högsta grad sammankopplade redan.

Ojojoj är du ledig hela natten, för det här kan ta tid?

Nej då allvarligt talat så är det en mängd orsaker som har odlat fram mitt aik hat, bland annat den brist på ödmjukhet som lagets supportr mear inneharn långt ifrån bara det, men hur mycket jag än hatar er (och många andra lag) så innebär inte det att jag ändå kan se på saker och ting på ett objektivt sätt, jag vill minnas att jag har tippat er som 2:a i årets Tippa Allsvenskan tråd här på fb t.ex.

EDIT: 3:a har jag tippat er.

Tycker det är så typiskt svenskt och hålla på vara så jäkla ödmjuk, eller feg. Tex http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=157068 - Nästan ingen vågar sticka ut, med några undantag. Åkeby passar. Alexandersson säger att Ellos är favoriter. Magnus Haglund räknar upp fem lag. Jag vet inte om det är så du vill ha det...
Citera
2007-03-11, 21:45
  #438
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nej, det roliga är att varje gång någon råkar nämna AIK rusar det in tio fjortisar och en Klevis och skriker "AIK berör". I brist på meriter så försöker ni få uppmärksamhet på annat sätt.

/feldgrau

Ja, så kan man också tolka det. Varsin ytterlighet helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Kaxighet är inte dåligt på något sätt, men det krävs att det finns ett mått utav ödmjukhet i det också annars blir det inte trovärdigt helt enkelt.
Hmm, kanske inte helt osant.
Citera
2007-03-11, 21:48
  #439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Tycker det är så typiskt svenskt och hålla på vara så jäkla ödmjuk, eller feg. Tex http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=157068 - Nästan ingen vågar sticka ut, med några undantag. Åkeby passar. Alexandersson säger att Ellos är favoriter. Magnus Haglund räknar upp fem lag. Jag vet inte om det är så du vill ha det...

Läs mitt tidigare svar till Vagabonden om ödmukhet/kaxighet.

Sen kan man ju undra vad det är som är så hemskt med att vara typiskt svensk? Men det är väl en annan diskussion i en annan forumsdel.
Citera
2007-03-11, 21:48
  #440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Hmm, kanske inte helt osant.

Tål att tänkas på kanske
Citera
2007-03-11, 21:49
  #441
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nej, det roliga är att varje gång någon råkar nämna AIK rusar det in tio fjortisar och en Klevis och skriker "AIK berör". I brist på meriter så försöker ni få uppmärksamhet på annat sätt.

/feldgrau

Vi har faktiskt spelat i Champions Leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeague.
Citera
2007-03-11, 21:54
  #442
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Läs mitt tidigare svar till Vagabonden om ödmukhet/kaxighet.

Självklart. Sen beror det ju mycket på klubb och krav också. Det är inget fel att något är typiskt svenskt, men jag tycker inte man är kaxig för man tror på sitt lag.

Sen ska jag tillägga att jag inte läst hela tråden, utan såg bara din kommentar och tycker inte det är fel att hypa sitt lag.
Citera
2007-03-11, 21:57
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Självklart. Sen beror det ju mycket på klubb och krav också. Det är inget fel att något är typiskt svenskt, men jag tycker inte man är kaxig för man tror på sitt lag.

Nej då, tro och hoppas på sitt lag skall givetvis varje supporter göra, men att med en dåres envishet ständigt hävda att ens eget lag hur lätt som helst kommer att vinna, är det överlägset bästa laget utan någon som helst konkurrens och på varje position blir bara tramsigt.
Citera
2007-03-11, 21:59
  #444
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Nej då, tro och hoppas på sitt lag skall givetvis varje supporter göra, men att med en dåres envishet ständigt hävda att ens eget lag hur lätt som helst kommer att vinna, är det överlägset bästa laget utan någon som helst konkurrens och på varje position blir bara tramsigt.

Absolut. Men det finns många kålsupare här inne, alla är inte AIK:are. Sen kanske vi drar gränsen olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in