2007-05-14, 14:57
Bannlyst
Alltid härligt att se aik drabbas. Blir en tung säsong för Solna Allmänna i år!

Och DIF spelar match ikväll. Mycket trevligt. Kan det bli 3-0? Kanske bara 2-0 iom Jonsons frånvaro. Att Ceesay är med men inte Tauer kan tyckas konstigt, men jag antar att det beror på att man vill rotera lite grann och hålla modet uppe hos de som får dåligt med speltid. Ingen högoddsare att Boskailo sitter på bänken nästa match.
Citera
2007-05-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Vad lustigt, det är samma koppling som jag gör spontant! Jag menar laget representerar en stad med 30.000 invånare, en arena med löparbanor utan kortsideläktare, spelar en riktig skitfotboll, snittpublik på sisådär 3-4000, har aldrig spelat i Europa, har faktiskt inga meriter överhuvudtaget och spelar i en liga som är rankad 32 i Europa.
Är du bara djupt okunnig, en idiot, eller ljuger du? Välj själv.

Kalmar har ett hemmasnitt på 5800 personer vilket ligger närmare 6000. Det är således, rent generellt, ungefär var femte invånare som går på hemmamatcherna.

Man håller på och bygger Kalmar Arena, en renodlad fotbollsarena som skall ta 12 000 åskådare. Kostnaden kan hamna på uppemot 200 miljoner vilket är mycket för en liten klubb som FF.

Aldrig spelat i Europa? Kalmar kom till tredje omgången i UEFA Intertoto Cup förra året och åkte ut mot Twente som man för övrigt besegrade hemma i första matchen.
Citera
2007-05-14, 15:04
Bannlyst
Kalmar FF har faktist 2 segrar i svenska cupen som meriter

Så varför är både Makondele och Bapupa borta idag?
Oremo är iaf allsvenskans mest övervärderade just nu. Fast det kanske bara är Aftonbladet som hyllar honom?
Citera
2007-05-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Jepps! Pinsamt att "Agent|O " missat det också. Det fanns inte mycket sanning i det inlägget från hans sida om man säger så.
Citera
2007-05-14, 15:54
Medlem
Über_menschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Jepps! Pinsamt att "Agent|O " missat det också. Det fanns inte mycket sanning i det inlägget från hans sida om man säger så.
Pinsamt att du som representerar klubben inte känner till era(rätt magra) meriter
Citera
2007-05-14, 15:57
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer

Så varför är både Makondele och Bapupa borta idag?
Oremo är iaf allsvenskans mest övervärderade just nu. Fast det kanske bara är Aftonbladet som hyllar honom?

Makondele är på väg hem från Kongo, familjeangelägenhet tror jag. Bapupa skadad?
Citera
2007-05-14, 16:11
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Alltid härligt att se aik drabbas. Blir en tung säsong för Solna Allmänna i år!

Och DIF spelar match ikväll. Mycket trevligt. Kan det bli 3-0? Kanske bara 2-0 iom Jonsons frånvaro. Att Ceesay är med men inte Tauer kan tyckas konstigt, men jag antar att det beror på att man vill rotera lite grann och hålla modet uppe hos de som får dåligt med speltid. Ingen högoddsare att Boskailo sitter på bänken nästa match.

Som Djurgårdare ser jag inget roligt i att en spelare blir skadad - oavsett vem denne är respektive vilken klubb denne representerar.

Däremot är det alltid en höjdare när solnagänget får spela inför tomma läktare, får böter, åker ur, byter tränare som andra byter bil, får stryk et cetera.

I afton dans? Det blir en poäng. Av någon - just nu - outgrundlig anledning kommer det att krampa sig.
Citera
2007-05-14, 16:14
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz

Kalmar har ett hemmasnitt på 5800 personer vilket ligger närmare 6000. Det är således, rent generellt, ungefär var femte invånare som går på hemmamatcherna.

Man håller på och bygger Kalmar Arena, en renodlad fotbollsarena som skall ta 12 000 åskådare. Kostnaden kan hamna på uppemot 200 miljoner vilket är mycket för en liten klubb som FF.

Aldrig spelat i Europa? Kalmar kom till tredje omgången i UEFA Intertoto Cup förra året och åkte ut mot Twente som man för övrigt besegrade hemma i första matchen.

Bjäbb, bjäbb.

Fakta om bonngänget KFF skiter jag fullständigt i då poängen med mitt inlägg var att visa att analogin KFF-Arsenal är löjeväckande. Inser du inte det bollar jag tillbaka frågan:

Citera
2007-05-14, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Som Djurgårdare ser jag inget roligt i att en spelare blir skadad - oavsett vem denne är respektive vilken klubb denne representerar.

I jakt på gentlemannapoäng? Burgic kommer ju tillbaka lagom till den härliga försäsongen. Kunde inte bry mig mindre utan är bara glad över att aik får förlita sig på essen Mendes och Hulsker utöver Wilton.

Däremot kan jag tycka att det är trist om spelares karriärer tar slut pga en skada.
Citera
2007-05-14, 16:22
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Startelvan i morgonsdagens derby ser onekligen intressant ut:

Johansson – Ofere
Toivonen
Yksel – Daniel – Höiland
Safari – Dubbel-Anders – Dixon – Vinzents
Sandqvist

Äntligen får Ofere spela från start, och äntligen får Höiland göra debut igen efter sin Bundesliga-sejour.

Blir det den uppställning blir jag väldigt glad. Är bara lite oroliga för att Höiland kanske är lite ringrostig. HIF ska inte vara alltför glada för att Junior är borta, för Ofere är inte att leka med.
Citera
2007-05-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Visst har Jonson skött sig exemplariskt och är saknad i dagens match, men Dahlberg och Jones på topp känns inte som ett försvagat anfall.

Nu har jag inte sett en enda match med dif den här säsongen, men i media har det framstått som att Jonsson varit den enda ljuspunkten i ett annars blekt lag. Borde inte han vara ett ganska stort avbräck (sen att media är ute och cyklar rätt ofta är en annan sak..)
Citera
2007-05-14, 16:51
Medlem
Sådär, nu tar jag på mig regnkläderna med tillhörande stövlar och sydväst och beger mig ut på byn för ikväll kommer hela helvetet braka lös över Nya Ullevi, regnoväder och 0-2 i arslet.

Gotta love it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in