2007-04-07, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
En ny arena för dif skulle alltså trolla fram 17000 fler supportrar? I think not.

Var får du siffran 17.000 ifrån? Ni hade i snitt 7769 fler än oss på era hemmamatcher 2006.
Citera
2007-04-07, 22:02
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Var får du siffran 17.000 ifrån? Ni hade i snitt 7769 fler än oss på era hemmamatcher 2006.

Sorry, felräknat.

Nåväl, vart ska ni få dessa ifrån?
Eran premiär drog 15000, våran kommer dra över 30 000...
Citera
2007-04-07, 22:06
Bannlyst
Citat:
Sorry, felräknat.

De 7000 ska komma från bekväma (?) nissar som inte går till Stadion för att man ser dåligt, sitter dåligt, går på toa dåligt, äter korv dåligt och riskerar att bli genomsur när det regnar eftersom långt ifrån alla platser är under tak.
Citera
2007-04-07, 22:09
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
De 7000 ska komma från bekväma (?) nissar som inte går till Stadion för att man ser dåligt, sitter dåligt, går på toa dåligt, äter korv dåligt och riskerar att bli genomsur när det regnar eftersom långt ifrån alla platser är under tak.

Lycka till.

Och premiärsiffrorna?
Citera
2007-04-07, 22:10
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Sorry, felräknat.

Nå, Dif hade ju inte hemmaplan. 30 000? Hm, möjligt.. ja. Men det tror jag inte, det blir mulet på måndag enligt prognoserna, det känns orimiligt bara. Men ingen annan än jag blir gladare om jag har fel.

Kul att se att den kaxige djurgårdaren inte existerar här längre, de kanske är på landet, men typ ReNu, Kahnwheiler mfl har genomgått rejäla utvecklingar här på knappt ett år, intressant att se men också kul att det finns insikt hos supportrar, för ibland så tror jag att vi supportrar har en tendens att se saker om våra lag som sååå mycket bättre än andra.

Sedan så skulle jag också vilja att alla klubbar i Stockholm fick egna arenor, så jag också fick chansen att sparka sönder stolar på bortaläktare och så .

Kalmar känns så jävla tråkiga, fortfarande, men kanske kanske kan AIK ta sig i kragen direkt och vinna mot dem. Vi vann ju två gånger mot dem ifjol, så varför inte en tredje?

När man börjar skriva såhär så kan man aldrig sluta...

Föressten, medan jag har pennan.

http://www.blocket.se/vi/11468554.htm?ca=11_s
Citera
2007-04-07, 22:32
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
http://www.blocket.se/vi/11468554.htm?ca=11_s
Jag har ingen koll på ifall man kan få straff eller så för att sätta upp falsa annonser på blocket, men du får se upp Shuyin!
Citera
2007-04-07, 22:33
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Jag har ingen koll på ifall man kan få straff eller så för att sätta upp falsa annonser på blocket, men du får se upp Shuyin!

Vad är en fals annons? Menar du falsk, isådannafall, hur är den falsk?
Citera
2007-04-07, 23:08
Medlem
Vryzass avatar
Vilken jävla baksmälla...

Tror säsongen kan bli låååång. Vårsäsongen lär vi vara cementerade i botten, men en bra höstsäsong gör att vi hamnar på någon "respektabel" mittenplacering. Så mycket pengar man slösar på utländska medelmåttor...

Och vad gör Arneng fortfarande i startelvan? Den ende spelare som lyckades med bedriften att faktiskt vara sämre än Stoltz i varje match förra säsongen.

Jag ser inte fram emot derbyna, skulle vara skönt om man fick möjlighet att lämna landet.
Citera
2007-04-07, 23:51
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Ändå är vi större än er?
Konstigt

Du vet om att Aik är det lag som förlorat mest matcher i allsvenskan och även släppt in flest mål?
Citera
2007-04-07, 23:55
Medlem
CS-bögens avatar
Känner mig inte helnöjd efter dagens premiär mot Malmö.
Ska vi försvara guldet måste det till mycket bättre spel än det pojkarna presterade idag.

Jag tror att MFF kniper guldet, Junior var riktigt bra idag och när Toivonen har kommit igång på allvar har dom ett anfall som är svårslaget.
Citera
2007-04-08, 00:59
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Du vet om att Aik är det lag som förlorat mest matcher i allsvenskan och även släppt in flest mål?

Japp! Men överglänser djurgården ändå...
Vi har högre poäng/match, ruskigt fler gjorda mål, nästan dubbelt så stor målskillnad och duktigt många fler vunna matcher...

Men det är väl det som kännetecknar ett jojo-lag typ dif. En bunt framgångar i ena näven och usel statistik i den andra...
Citera
2007-04-08, 01:51
Medlem
MFF såg bättre ut än förra säsongen men tröttnade och föll mot slutet in i synder från förra säsongen: laget "blev långt" som Roland A säger. Som sagt har dom dock mycket starkt anfall. Junior är grym, Johansson är en fantastisk målskytt med allsvenska mått och Toivonen var bra redan idag och kommer bli bättre (bra spelförståelse inte minst). Sen Litmanen på det.

Kul att dom satsade på Safari som vb. Var väl lite upp och ner men jag tror det kan bli bra med tiden. Även plus för Dubbel-Anders insats som mitback, kul med en spelande mittback.

Elfsborg var rätt kassa och klarade sig på ett OK försvar med Augustsson i spetsen. Anders Svensson är SÅ överskattad, för att inte tala om Ishizaki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in