2014-12-14, 20:44
  #7693
Medlem
Gamla Monster hade för mycket cracklingeffekter och nya avslutas med en 45mm titansalut som small grymt bra, saken avgjord för mig

Du har en film på nya här, inte helt rättvis med färgerna men som sagt, de flesta effekterna är samma som i gamla och den filmen ligger på 4verkeri.se

https://www.youtube.com/watch?v=LM5G6MJeCOg&index=6&list=UUkzObGE0lgsnVnw6 hfjSDqg
Citera
2014-12-14, 20:48
  #7694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat

Beror på hur du menar med jämföra. Tårta vs tårta? Hade nog valt Gunsmoke då, gillar att den har dubbelfinal i vinkel! Å andra sidan var KC rätt så OK, och jag själv älskar ju saluter.. Köp 2x Scorpion istället, eller en Rio!

Fast för en hundring mer så är 1001 så mycket fetare än Gunsmoke, fram för allt om man gillar dubbla finaler i vinkel
Citera
2014-12-14, 20:51
  #7695
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mo
Gamla Monster hade för mycket cracklingeffekter och nya avslutas med en 45mm titansalut som small grymt bra, saken avgjord för mig

Du har en film på nya här, inte helt rättvis med färgerna men som sagt, de flesta effekterna är samma som i gamla och den filmen ligger på 4verkeri.se

https://www.youtube.com/watch?v=LM5G6MJeCOg&index=6&list=UUkzObGE0lgsnVnw6 hfjSDqg

Tack! Den var lite väl seg för min smak, ingen riktig final. Iofs rätt kass kamera som tagit den där. Gamla var rätt skön
Citera
2014-12-14, 21:27
  #7696
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Så du har hittat en film på 25sh? Tror jag hittade någon sån, fast den verkade ha fler skott?
https://www.youtube.com/watch?v=s63qmsAkuR0 Där har du film på de flesta av RPs större tårtor fast alla är x2.
https://www.youtube.com/watch?v=xhUhu_ArVnk Sen har du en film i dålig kvalite också på tårtan. Men den visar ändå hur tårtan är
Citera
2014-12-14, 21:29
  #7697
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Fick precis reda på att jag kommer kunna köpa fyrverkerier ifrån Royal Partys sortiment då (men då förmodligen till originalpriserna och inte bonnen priser). Finns det någon katalog elller liknande från förra året så man kan se ungefärliga priser och försöka planera nyåret lite?

EDIT: och vilka tårtor skulle ni rekommendera och anser är prisvärda för originalpriserna?
__________________
Senast redigerad av Jubileumsbomben 2014-12-14 kl. 21:32.
Citera
2014-12-14, 22:45
  #7698
Medlem
mrbooms avatar
Nya reklambladet är uppe på Extreme Fireworks.
Citera
2014-12-14, 23:00
  #7699
Medlem
mrbooms avatar
Nån som har film på dem nya tårtorna ?
Citera
2014-12-15, 15:24
  #7700
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Nån som har film på dem nya tårtorna ?
Eftersom ingen visste vilka de var förens igår är det svårt

Ser även att Golden Explosion var 111 skott. Mer än förväntat men fortfarande ett väldigt högt pris
Citera
2014-12-15, 15:54
  #7701
Medlem
audaspexxs avatar
Aw man, EF har höjt priset på knallraketer igen! Nu kostar dom 49 kronor paketet.
Citera
2014-12-15, 17:24
  #7702
Medlem
zyzlites avatar
Väldigt dött här för att vara så nära nyår
Citera
2014-12-15, 17:38
  #7703
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Väldigt dött här för att vara så nära nyår

Ja fast blir nog mer fart snart hoppas vi

Är det någon som har något hum om vad den nya tårtan Oden från Royal Party kommer att kosta? Den har 627 gram på 16 skott vilket är ca 39 gram krutvikt per skott Snygg final och förhoppningsvis på bra pris per skott?
http://www.royalpartyfireworks.com/se_batterier.html
Citera
2014-12-15, 17:41
  #7704
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Ja fast blir nog mer fart snart hoppas vi

Är det någon som har något hum om vad den nya tårtan Oden från Royal Party kommer att kosta? Den har 627 gram på 16 skott vilket är ca 39 gram krutvikt per skott Snygg final och förhoppningsvis på bra pris per skott?
http://www.royalpartyfireworks.com/se_batterier.html
Jag är väldigt sugen på Balder iaf. Men finns typ ingen i Blekinge/Skåne som säljer RP och tar hem deras Nyheter. Bonnen tar ju bara hem deras gamla tårtor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in