2017-12-08, 20:11
  #13693
Medlem
Konstigt att Svea inte lagt upp sin broschyr ännu, dom brukade väl lägga upp det den 1 december tidigare år. Dom skrev ju tidigare att dom skulle presentera nyheter under veckan och avsluta veckan med bladet så det borde väl ha kommit idag då men fortfarande inget.
Citera
2017-12-08, 20:18
  #13694
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Konstigt att Svea inte lagt upp sin broschyr ännu, dom brukade väl lägga upp det den 1 december tidigare år. Dom skrev ju tidigare att dom skulle presentera nyheter under veckan och avsluta veckan med bladet så det borde väl ha kommit idag då men fortfarande inget.

Förra året kom det i mitten av december. Veckan slutar ju på söndag. Så det kommer nog snart.
Citera
2017-12-08, 20:30
  #13695
Medlem
Audimans avatar
Jäklar vad många fler tårtor som kommer komma in hos 4verkeri enligt deras skjutschema på öppningsdagen.
Citera
2017-12-08, 20:34
  #13696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Jäklar vad många fler tårtor som kommer komma in hos 4verkeri enligt deras skjutschema på öppningsdagen.

Vi önskar oss en Bonde här i Stockholm också. Det suger lite att det ska vara så långt, är riktigt sugen på att åka ner i år annars..men utan tillgång till bil blir det knepigt och även med bil hade det inte blivit lönsamt. Alternativet hade väl vart att fylla en bil med lite folk och splitta på soppan och allt. Som så många andra här inne (som det verkar) så delar inte riktigt mina vänner det intresset.
Citera
2017-12-08, 20:46
  #13697
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Jäklar vad många fler tårtor som kommer komma in hos 4verkeri enligt deras skjutschema på öppningsdagen.

Ja och nr 20 verkar dessutom vara en avslutning av något slag..
Citera
2017-12-08, 21:03
  #13698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Varför? Egenimport så det lär ju bli jättebra priser?
Bonnens priser är bra jämfört med alla andra.

Men blir orolig för tänker så här...

Deras nya tårtor som t.ex.
high explosive 45mm, 16 skott, ca 500 gram påminner mycket om monster, den kostar 280 vilket inte är någon stor skillnad från vad monster kostade.

Thunder explosive, all detaljer påminner mycket om tiger. Nu tempot på denna och tiger är annorlunda och i jämförelse tycker jag tiger låter mycket mer generellt men den är fortfarande något att jämföra tiger med. Kostar dock 500 medan tiger kostade 350 (150 kr skillnad)

Ultimate explosive kan räknas som en ersättare för sun explosion, detalj osv påminner mycket om den. Priset är väl den samma som förra året.

Vet att de sagt att monster ersätts med en monster serie (acher, kanga, kommer förmodligen fler snart) men för mig äre bara nya fina tårtor med bra tempo, monster och tiger kan ej ersättas dem var för bra för ett par år sedan med hela upplägget, saluterna etc.

Hoppas du har rätt och att de ej prissätts som om de vore köpta från svenska leverantörer som har sjuka marginaler Handlar om att köpa 1 eller fler
Citera
2017-12-08, 21:03
  #13699
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ja och nr 20 verkar dessutom vara en avslutning av något slag..

Den missade jag helt

Undrar vad det kan vara
Citera
2017-12-08, 21:12
  #13700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
1. För att dom är från GFF.
2. För att Pyronostalgi säger att Infinity är Show Time.
3. Infinity beskrivs som "Silversvansar på alla skott. Röd/vita dahlior. Citrongula och vlå dahlior. Grönlila dahlior. Blåröd strobe och cracklande final."
Big Bang Brocade crown beskrivs som "Jättestora guldkronor med stjärnpistiller i röd strobe - grön strobe och blåstrobe"
4. Jag har fel och blir jagad till världens ände.


Snurrskott är grant!

Ungdomar! Om det är så att chaos 50mm tårta är GFFs brocade crown för 699. Kööööööööööp!
Citera
2017-12-08, 21:20
  #13701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Känns hemskt att man inte kan handla av bonnen men här är film på Big Bang Brocade med rätt art nr : https://www.youtube.com/watch?v=2N70vHy4EEY


Om detta är chaos tårtan blir jag tvek på om det är samma som brocade crown från GFF. Jag hade dubbla GFF brocade crown här https://youtu.be/cFNIPQ47mBo 6:52 in. Brocade crown har inte samma tydliga röda strobe som i länken i citatet
Citera
2017-12-08, 21:22
  #13702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Nu har fyrverkerimästarna lagt upp några nya tårtor på hemsidan☺

https://www.fyrverkerimastarna.se/?pg=1445747

Byggbox gillar jag, men lär va rätt dyr.
Citera
2017-12-08, 22:38
  #13703
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Bonnens priser är bra jämfört med alla andra.

Men blir orolig för tänker så här...

Deras nya tårtor som t.ex.
high explosive 45mm, 16 skott, ca 500 gram påminner mycket om monster, den kostar 280 vilket inte är någon stor skillnad från vad monster kostade.

Thunder explosive, all detaljer påminner mycket om tiger. Nu tempot på denna och tiger är annorlunda och i jämförelse tycker jag tiger låter mycket mer generellt men den är fortfarande något att jämföra tiger med. Kostar dock 500 medan tiger kostade 350 (150 kr skillnad)

Ultimate explosive kan räknas som en ersättare för sun explosion, detalj osv påminner mycket om den. Priset är väl den samma som förra året.

Vet att de sagt att monster ersätts med en monster serie (acher, kanga, kommer förmodligen fler snart) men för mig äre bara nya fina tårtor med bra tempo, monster och tiger kan ej ersättas dem var för bra för ett par år sedan med hela upplägget, saluterna etc.

Hoppas du har rätt och att de ej prissätts som om de vore köpta från svenska leverantörer som har sjuka marginaler Handlar om att köpa 1 eller fler

Kangan är nog den som är mest lik Tiger. Dom tre du pratar om är ju från annan leverantör.

Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Den missade jag helt

Undrar vad det kan vara

Ja.. Hoppas på något nice!

Citat:
Ursprungligen postat av si04
Ungdomar! Om det är så att chaos 50mm tårta är GFFs brocade crown för 699. Kööööööööööp!

Borde det ju vara iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av si04
Om detta är chaos tårtan blir jag tvek på om det är samma som brocade crown från GFF. Jag hade dubbla GFF brocade crown här https://youtu.be/cFNIPQ47mBo 6:52 in. Brocade crown har inte samma tydliga röda strobe som i länken i citatet

Fyrverkerier ter sig mycket olika på film och kan ju vara lite olika från gång till gång. Men den är ju med på provskjutningen iallafall så man kan ju titta då
Citera
2017-12-08, 22:51
  #13704
Medlem
Linders hela produktkatalog 2017/2018:
https://issuu.com/lindersfyrverkeri/docs/katalog_20170508

Deras fyrverkerisats Happy New Year Nr 3 känns så sjukt USA-inspirerad. Bara massa fontäner, som dom verkar älska i staterna av nån anledning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in