2014-12-15, 17:55
  #7705
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Jag är väldigt sugen på Balder iaf. Men finns typ ingen i Blekinge/Skåne som säljer RP och tar hem deras Nyheter. Bonnen tar ju bara hem deras gamla tårtor
Varför har de tagit namnen från Svea?
Blader Oden,,,
Citera
2014-12-15, 18:16
  #7706
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyzlite
Jag är väldigt sugen på Balder iaf. Men finns typ ingen i Blekinge/Skåne som säljer RP och tar hem deras Nyheter. Bonnen tar ju bara hem deras gamla tårtor

Ja den var det ös i Bonnen skulle det vara trevligt att ha nära men bor i södra Norrland så blir långt att åka
Ska fundera lite mer och kika runt. Det är även svårt att hitta några priser för just Royal Party...

Visst brukar Svea sälja 50 mm Super Monster styckvis med? Tänkte jag gillar vissa men andra är inte lika roliga. Förut köpte jag Viking bomb och dom kostade 10 kr mer än dom gjorde i packet.
Citera
2014-12-15, 18:30
  #7707
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Varför har de tagit namnen från Svea?
Blader Oden,,,

Så det kan inte vara tvärtom då?

Jag såg RP's nyheter långt förre Sveas!
Citera
2014-12-15, 18:39
  #7708
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Ja fast blir nog mer fart snart hoppas vi

Är det någon som har något hum om vad den nya tårtan Oden från Royal Party kommer att kosta? Den har 627 gram på 16 skott vilket är ca 39 gram krutvikt per skott Snygg final och förhoppningsvis på bra pris per skott?
http://www.royalpartyfireworks.com/se_batterier.html

Vi sköt alla nyheterna från RP på provskjutningen hos Bonnen som vi höll tidigare denna månad, och måste medge att jag inte var särskilt imponerad över någon av tårtorna faktiskt, vilket Sven inte heller var, och därför tar han inte in alla dem!
Citera
2014-12-15, 18:49
  #7709
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Vi sköt alla nyheterna från RP på provskjutningen hos Bonnen som vi höll tidigare denna månad, och måste medge att jag inte var särskilt imponerad över någon av tårtorna faktiskt, vilket Sven inte heller var, och därför tar han inte in alla dem!
RP verkar ha väldigt svaga knallar?
Men bra tempo har de
Citera
2014-12-15, 19:04
  #7710
Medlem
VemSaDets avatar
Sveas vanliga Airbomb har större innerdiameter 19.
Och Sveas Slepiner har 18mm, så vad sägs är den värt att köpa eller?

Edit: Eller är det en perfekt tårta att köra vid 23:45 så den inte försvinner bland alla stora krevader?
__________________
Senast redigerad av VemSaDet 2014-12-15 kl. 19:07.
Citera
2014-12-15, 19:12
  #7711
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Vi sköt alla nyheterna från RP på provskjutningen hos Bonnen som vi höll tidigare denna månad, och måste medge att jag inte var särskilt imponerad över någon av tårtorna faktiskt, vilket Sven inte heller var, och därför tar han inte in alla dem!

Tack! Då struntar jag nog i den

Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
RP verkar ha väldigt svaga knallar?
Men bra tempo har de

Fast måste försvara dom med att deras 50 mm kaskadbomb är väldigt rejäl iaf! Mycket bättre än Sveas Viking bomb tycker jag.

Hanssons "7 shots Multi Color Bomb" verkar helt ok. Kostar den 199 kr tror ni?
Citera
2014-12-15, 19:15
  #7712
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Tack! Då struntar jag nog i den



Fast måste försvara dom med att deras 50 mm kaskadbomb är väldigt rejäl iaf! Mycket bättre än Sveas Viking bomb tycker jag.

Hanssons "7 shots Multi Color Bomb" verkar helt ok. Kostar den 199 kr tror ni?
Ja runt de priset Bauhouse kommer nog släppa sin reklamblad dessa dagar.
De brukar sälja vid 21e
Citera
2014-12-15, 19:23
  #7713
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Ja runt de priset Bauhouse kommer nog släppa sin reklamblad dessa dagar.
De brukar sälja vid 21e

Härligt! Det kanske blir att åka till Öob och dom brukar ha bra priser med
Är väldigt skeptisk till Hanssons raketern men ska kolla deras diverse "stora" 5" och 8" (*host*) bomber så får vi se.

Det är verkligen klämdagar för oss pyromaner nu...väntar på reklamblad men vill så gärna planera/spekulera lite.

Sen tänkte jag Sveas Gold Bar har som ni nämnt försvunnit från deras filmer och den blev tyvärr förbjuden i Norge tidigare i år p.g.a för hög decibel så hoppas den är kvar för oss. 99 kr så verkar den mycket prisvärd!
Citera
2014-12-15, 19:29
  #7714
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Härligt! Det kanske blir att åka till Öob och dom brukar ha bra priser med
Är väldigt skeptisk till Hanssons raketern men ska kolla deras diverse "stora" 5" och 8" (*host*) bomber så får vi se.

Det är verkligen klämdagar för oss pyromaner nu...väntar på reklamblad men vill så gärna planera/spekulera lite.

Sen tänkte jag Sveas Gold Bar har som ni nämnt försvunnit från deras filmer och den blev tyvärr förbjuden i Norge tidigare i år p.g.a för hög decibel så hoppas den är kvar för oss. 99 kr så verkar den mycket prisvärd!
Hög decibel vad har Norge för gränser?
https://www.youtube.com/watch?v=YnmcDKOggyA
Här är videon som e filmat privat inte bästa kavaliten
Kanske blir ett köp av sån då hehe Gillar höga knallar
Citera
2014-12-15, 19:46
  #7715
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Hög decibel vad har Norge för gränser?
https://www.youtube.com/watch?v=YnmcDKOggyA
Här är videon som e filmat privat inte bästa kavaliten
Kanske blir ett köp av sån då hehe Gillar höga knallar


Så här står det: "Batteriene «Fire Fly» og «Gold Bar» har blitt målt med for høye desibel-verdier. DSB har pålagt omsetningsforbud og de må derfor tilbakekalles."
http://www.sveafireworks.no/files/vedtak-tilbakekall-og-omsetningsforbud2014.pdf

Man blir såklart lite mer sugen då med tanke på priset å allt Sen är nog den tårtan ett stort dragplåster, dom flesta köper ju en billig tårta och en del annat.
Citera
2014-12-15, 20:03
  #7716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Så det kan inte vara tvärtom då?

Jag såg RP's nyheter långt förre Sveas!


Sveas nysheter va redan klara i Maj så skulle inte tro det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in