2010-12-30, 00:53
  #1693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blp
Miss av Svea http://www.krutdurken.nu/viking_bomb?category_id=54
Vikingbomb 6pack
Ett kanonpaket i år! Finns i 2 olika effekter (Ø 50 mm) Säljes som sexpack för endast 149 kr!!

Viking bomb 6pack
Pris: 349.00 kr
Vårt Pris: 199.00 kr
Du Sparar: 150.00 kr (43%)

1När har den kostat 349kr 2 Det står i beskrivningen 149kr varför står det då i priset 199kr.
Fan för svea som smyghöjer priserna hela tiden
Har köpt en hel del grejer från svea genom åren, men i och med prishöjningarna har det bara blivit mindre och mindre.
Deras grejer är väldigt bra men priserna är hutlösa nuförtiden.
Citera
2010-12-30, 01:03
  #1694
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan Klebold
Har köpt en hel del grejer från svea genom åren, men i och med prishöjningarna har det bara blivit mindre och mindre.
Deras grejer är väldigt bra men priserna är hutlösa nuförtiden.

Dom har faktis inte så höga priser som man kan tro. Jämför deras tårtor som kanske kostar 800kr och jämför den med en annan från någon annan levrantör i samma prisklass. Man får på något sätt lika mycket för pengarna. Det ända jag tycker är fult gjort av Svea är att dom höjer alla priser på dom populära produkterna. Sen tror jag även folk tycker Svea är dyra för det inte finns någon återfösäljare som säler ut Sveas sortiment billigt, som till ÖoB säljer ju ut Hammargrens billigt, men ska du ha Hammargrens i en butik som säljer det för dom "normala priserna" som får du kasta upp dubbelt så mycket pengar.

Detta blev iaf min lista för iår. Jag ska ta bilder på allt imorgon och lägga upp.


Sveafireworks


Smällare

2x10 Kina Skott


Airboms

1x6 Blaze
1x3 35.Monster


Tårtor

1x Mega Blast
1x Bandit
1x Zero-X XL
1x Catwalk
1x Slammer
1x D-Zire
1x Pole Position
1x Ultima Special Cake


Raketer/Raketsatser

2x Heavy Gold
1x Accelerate


Fontäner

1x Lyx fontän


Hammargrens (Harald Nyborg)


Tårtor

1x Cabernet Sauvignon 25
1x Provence


Zink Feuerwerk


Raketer

2x Zink 915 (röd och gul effekt)
9x Zink 902 (silversalute)


Random


Smällare/Celebration

1x30 Fenix FP3small
1x20 Fenix FP3
2x6 Cosair 6Bang
1x Calebration5000
1x Celebration 10000
1x Celebration 30000


Tårtor

1x Patriot Luncher (25st silversaluter)

Raketer

1x6 Comet Cikoblitz


Pyro

1x3 90sec blinkbomber


Konstbomber

12x 6"bomber med olika effekter
__________________
Senast redigerad av Harryb 2010-12-30 kl. 01:08.
Citera
2010-12-30, 01:04
  #1695
Medlem
Heenkee4s avatar
mina fyrverkerier
http://img27.imageshack.us/i/dsc05649b.jpg/
http://img638.imageshack.us/i/dsc05648t.jpg/
__________________
Senast redigerad av Heenkee4 2010-12-30 kl. 01:10.
Citera
2010-12-30, 01:21
  #1696
Medlem
Heenkee4s avatar
Royal party

Royal party 900
Mega
thunder

Hammargrens
victory 10
storbingo
jubilemumbomb x2

Extreme fireworks

salute x3
Airbomb x4
xplosive
thunder king x4
pluto

Jula
super nova
one shot man x3

linders
Kombinationserbjudande
Maverick/ Treasure

Svea

.35 monster
Citera
2010-12-30, 01:26
  #1697
Medlem
2st större raketer från festivalfyrverkeri

1st MINE100mm från extreme, dock ångrar jag det köpet då jag snabbt insåg att riktiga 4'' bomber är förbjudna och att det här är någon slags bvariant på en tårta.

1st X-treme tårta från hammargrens

1st spacewalk från hammargrens

Och något raketpaket från hammargrens som heter victory10 tror jag!

Aja gott nytt allesammans!
Citera
2010-12-30, 01:46
  #1698
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Konstbomber

12x 6"bomber med olika effekter

Var köpte du dom? Samma ställe som förra året?
Citera
2010-12-30, 02:17
  #1699
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Var köpte du dom? Samma ställe som förra året?

Nej dom köpte jag på EP
Citera
2010-12-30, 02:39
  #1700
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Nej dom köpte jag på EP


Aha det blev det Hur gick det med den där söndriga då? Vad använder du som mörsare?
Citera
2010-12-30, 02:51
  #1701
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Finns det något ställe i Stockholmstrakterna (helst söder om stockholm) som säljer storpack med miniraketer för ett bra pris?

Edit: Blev intresserad av "Big Tiger Rocket 150-pack" på Hanssons Fireworks hemsida. Kostar bara 69 spänn, och två stycken sådana "pack" bör räcka ett tag.
Det verkar dock inte gå att beställa från deras sida...
__________________
Senast redigerad av -SchmergliN- 2010-12-30 kl. 03:10.
Citera
2010-12-30, 03:22
  #1702
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Aha det blev det Hur gick det med den där söndriga då? Vad använder du som mörsare?


Den ligger nerpaketerad :P Får se vad jag ska göra med den. Jag prata med en från Extremefireworks som sa att dom kanske kunde köpa den av mig och att jag skulle kontakta dom efter nyår.

Som mortar har jag faktis köpt 5st fiberrör eller vad det är :P Sådana här!

http://images.tradekool.com/143852400/Fireworks-Mortar-Tube.jpg
Citera
2010-12-30, 03:26
  #1703
Medlem
D.K.Ws avatar
Har inte sett några bomber större än 50, letat efter manliga tårpils / stjärnbomber på 100mm . Vet att Linders har haft dessa. Har hört att det inte får vara större kan någon bekräfta detta???
__________________
Senast redigerad av D.K.W 2010-12-30 kl. 03:28.
Citera
2010-12-30, 03:27
  #1704
Medlem
The foxs avatar
Detta blev det jag köpte för iår; http://img690.imageshack.us/img690/3609/sdc15949a.jpg rätt lite med tanke på hur mycket jag haft tidigare år. Har dock en väska full med diverse smuggelsmällare jag tänkte dra av innan tolvslaget, säkerligen får man väl dra med sig det som är kvar där när det andra ska skjutas av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in