2017-12-09, 00:37
  #13705
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Bonnens priser är bra jämfört med alla andra.

Men blir orolig för tänker så här...

Deras nya tårtor som t.ex.
high explosive 45mm, 16 skott, ca 500 gram påminner mycket om monster, den kostar 280 vilket inte är någon stor skillnad från vad monster kostade.

Thunder explosive, all detaljer påminner mycket om tiger. Nu tempot på denna och tiger är annorlunda och i jämförelse tycker jag tiger låter mycket mer generellt men den är fortfarande något att jämföra tiger med. Kostar dock 500 medan tiger kostade 350 (150 kr skillnad)

Ultimate explosive kan räknas som en ersättare för sun explosion, detalj osv påminner mycket om den. Priset är väl den samma som förra året.

Vet att de sagt att monster ersätts med en monster serie (acher, kanga, kommer förmodligen fler snart) men för mig äre bara nya fina tårtor med bra tempo, monster och tiger kan ej ersättas dem var för bra för ett par år sedan med hela upplägget, saluterna etc.

Hoppas du har rätt och att de ej prissätts som om de vore köpta från svenska leverantörer som har sjuka marginaler Handlar om att köpa 1 eller fler

Tiger och Monster var tårtor som importerades via Fyrverkerigården. Dessa här tas in via fyrverkerimästarna-

Tex deras Thunder Explosive är Phantom.

Thunder Explosive - https://www.youtube.com/watch?v=G8PvUglr3MU
Phantom - https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=YviE0f1GM2c

Dock håller jag med om att man kunde se lite av Monster i High Explosive. Tyckte däremot inte Ultimate Explosive var speciellt lik Sun explosion
Citera
2017-12-09, 01:06
  #13706
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Konstigt att Svea inte lagt upp sin broschyr ännu, dom brukade väl lägga upp det den 1 december tidigare år. Dom skrev ju tidigare att dom skulle presentera nyheter under veckan och avsluta veckan med bladet så det borde väl ha kommit idag då men fortfarande inget.

Den finns. Kolla mina länkar några sidor bak
Citera
2017-12-09, 01:08
  #13707
Medlem
En sak jag tänkt på och som faktiskt är lite konstig är hur alla fyrverkerimärken i Sverige är koncentrerad till Göteborg.

Hanssons ligger i Billdal strax söder om Göteborg.

Fyrverkerimästarna hävdar att dom har adress på Tjörn, men är ju i princip samma företag som Hanssons.

Hammargrens adress är bara några kilometer från Hanssons.

Festivalfyrverkeri i Sverige ligger i Lindome, några minuter från Hanssons.

Linders i Varberg, 30 minuter söderut från Hanssons.

Royal Party ligger lite längre ifrån, fiskebäckskil, en timme norr om Göteborg.


Men är det inte lite konstigt? Inavel? 😂😂
Citera
2017-12-09, 01:09
  #13708
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Glömde bort att posta en video ifrån igår. I den lilla by jag bor i har vi en julmarknad varje år. Och faktiskt i år sköt man fyrverkeri för första gången på säkert 5år

https://www.youtube.com/watch?v=hdM-3XoEZVc

Svea pjäser rakt igenom vad jag kan se.

Dom jag är helt säker på är

2x Golden Explosion
1x Displaycake 258 X 30
1x Displaycake 108 X 30 VINKEL

Sen tror jag där är 2x Atlas i början med. Men dom 2 första tårtorna vet jag inte alls vilka det är.
Tycker du upplägget på den showen passar på nyårs natten eller hade du velat ändra på något ?
Citera
2017-12-09, 01:09
  #13709
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Om detta är chaos tårtan blir jag tvek på om det är samma som brocade crown från GFF. Jag hade dubbla GFF brocade crown här https://youtu.be/cFNIPQ47mBo 6:52 in. Brocade crown har inte samma tydliga röda strobe som i länken i citatet

Nä inte samma. Brocade crown från GFF en liga vassare eller två. Saknar helt tails t.ex så det är inte samma. Chaos tårta inte alls dålig dock!
Citera
2017-12-09, 01:10
  #13710
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Fyrverkerier ter sig mycket olika på film och kan ju vara lite olika från gång till gång. Men den är ju med på provskjutningen iallafall så man kan ju titta då

Jepp men denna har tails i olika färger, det ter sig inte annorlunda
Citera
2017-12-09, 01:11
  #13711
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Tycker du upplägget på den showen passar på nyårs natten eller hade du velat ändra på något ?

Jag hade nog kastat om ordningen och kört 258 sist. Jäkla fin pjäs
Citera
2017-12-09, 01:12
  #13712
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
En sak jag tänkt på och som faktiskt är lite konstig är hur alla fyrverkerimärken i Sverige är koncentrerad till Göteborg.

Hanssons ligger i Billdal strax söder om Göteborg.

Fyrverkerimästarna hävdar att dom har adress på Tjörn, men är ju i princip samma företag som Hanssons.

Hammargrens adress är bara några kilometer från Hanssons.

Festivalfyrverkeri i Sverige ligger i Lindome, några minuter från Hanssons.

Linders i Varberg, 30 minuter söderut från Hanssons.

Royal Party ligger lite längre ifrån, fiskebäckskil, en timme norr om Göteborg.


Men är det inte lite konstigt? Inavel? 😂😂

Eller logiska förklaringen som heter Göteborgs hamn
Citera
2017-12-09, 01:16
  #13713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Eller logiska förklaringen som heter Göteborgs hamn

Är det verkligen en logisk förklaring? Har saker blivit fraktade på havet i en månad, så borde en lastbilstransport i Sverige på några timmar spela mindre roll, eller?
Citera
2017-12-09, 01:22
  #13714
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Är det verkligen en logisk förklaring? Har saker blivit fraktade på havet i en månad, så borde en lastbilstransport i Sverige på några timmar spela mindre roll, eller?

Göteborg är väl rent strategiskt en bra position? Upptagningsområde som är hyfsat lika stort Skåne så väl som Stockholm och dessutom hamn. Och sen en jäkla skillnad på enorma containerfartyg som tar mängder av containrar och lastbilar som tar en och en....
Citera
2017-12-09, 01:30
  #13715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Göteborg är väl rent strategiskt en bra position? Upptagningsområde som är hyfsat lika stort Skåne så väl som Stockholm och dessutom hamn. Och sen en jäkla skillnad på enorma containerfartyg som tar mängder av containrar och lastbilar som tar en och en....

Jo, så är det ju. Men i vissa fall är det verkligen extremt geografiskt nära, andra syften?

Sen finns det ju även i Skåne ett visst inslag av denna lokala närhet vad gäller återförsäljare.

Bonnen i Billesholm

Fyrverkerifabriken i Ljungby

Fyeverkerigården aka Extreme Fireworks

Ljudbyggarn i Hyllinge

Har säkert glömt nån. Halvkul också att fyrverkerigården ligger i Velinge som har dom mest restrektiva kommunala begränsningarna vad gäller fyrverkerier i hela Sverige. 😂😂
Citera
2017-12-09, 01:34
  #13716
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Jo, så är det ju. Men i vissa fall är det verkligen extremt geografiskt nära, andra syften?

Sen finns det ju även i Skåne ett visst inslag av denna lokala närhet vad gäller återförsäljare.

Bonnen i Billesholm

Fyrverkerifabriken i Ljungby

Fyeverkerigården aka Extreme Fireworks

Ljudbyggarn i Hyllinge

Har säkert glömt nån. Halvkul också att fyrverkerigården ligger i Velinge som har dom mest restrektiva kommunala begränsningarna vad gäller fyrverkerier i hela Sverige. 😂😂
Ja fast nu jämför du grossister och butiker, äpplen och päron. Stars är ju rätt lokala, bonnen en stor ÅF, ljudbyggaren en liten ÅF. Bara Extreme som är grossister på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in