2017-12-03, 23:59
Medlem
tigerrakets avatar
Har ett litet dilemma.

Antingen så är jag hemmavid i år och skjuter av ett sedvanligt fyrverkeri med allt möjligt. Skjutplatsen kan man ju numera i ryggraden. Så nu vet man alla plana ytor, var man kan placera de olika effekterna m.m

Eller så går jag och blir bortbjuden. Dels hade jag då varit tvungen att förflytta all utrustning. Men i slutändan hade jag nog inte skjutit upp något alls då huset ligger kloss intill ett äldreboende, och min moraliska kompass säger att det inte är snällt att dra loss där. Plus att området inte är det säkraste, så jag hade inte fått ha skiten ifred när jag väl riggat upp det.

Så det är ju nu antingen: Stanna hemma och skjuta, eller åka iväg och ha småkul

*beslut beslut beslut*
Citera
2017-12-04, 00:10
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Helt klart den med bäst effekter hitintills, men jävligt rörig. Förstår inte riktigt när man ska skjuta den i sitt fyrverkeri. Köper jag den är det en tårta för att skjutas på kvällen bara för man ska ha något att skjuta.

Förvisso, men lite kul med något som inte är rättfram också. Många tårtor är ju 5x en typ, 5x en typ osv. Så den kan bli trevlig. Annars kan man ju dra några samtidigt

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Har ett litet dilemma.

Antingen så är jag hemmavid i år och skjuter av ett sedvanligt fyrverkeri med allt möjligt. Skjutplatsen kan man ju numera i ryggraden. Så nu vet man alla plana ytor, var man kan placera de olika effekterna m.m

Eller så går jag och blir bortbjuden. Dels hade jag då varit tvungen att förflytta all utrustning. Men i slutändan hade jag nog inte skjutit upp något alls då huset ligger kloss intill ett äldreboende, och min moraliska kompass säger att det inte är snällt att dra loss där. Plus att området inte är det säkraste, så jag hade inte fått ha skiten ifred när jag väl riggat upp det.

*beslut beslut beslut*

Äsch, ska du iväg får du ju satsa på tysta grejor bara.
Citera
2017-12-04, 08:06
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Stanna hemma och skjuta, eller åka iväg och ha småkul

*beslut beslut beslut*
Du har ju svaret där.
Kul vs småkul.
Stanna hemma
Citera
2017-12-04, 17:50
Medlem
Nu får man göra om schemat lite till.. idag när jag Åkte förbi Marieberg så stod det en skylt ”fyrverkerifabriken” säljstart 26/12 dom säljer extreme fireworks. Inte handlat det märket på många år. Så det ska bli spännande.
Citera
2017-12-04, 18:48
Medlem
Citat:
Har ett litet dilemma.

*beslut beslut beslut*

Behöver du ens fundera?
Citera
2017-12-04, 18:49
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Nu får man göra om schemat lite till.. idag när jag Åkte förbi Marieberg så stod det en skylt ”fyrverkerifabriken” säljstart 26/12 dom säljer extreme fireworks. Inte handlat det märket på många år. Så det ska bli spännande.

Skulle du inte till Skåne?
Citera
2017-12-04, 18:52
Medlem
Tigerskotts avatar
Nu har Svea lagt ut Valkyria på hemsidan. Det var bra tempo i den lilla rackaren
http://www.sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=valkyria
Citera
2017-12-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Skulle du inte till Skåne?
Jo det skulle jag. Sen krockade jag med bilen och det blev genast lite dyrt...
Citera
2017-12-04, 19:44
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Nu har Svea lagt ut Valkyria på hemsidan. Det var bra tempo i den lilla rackaren
http://www.sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=valkyria
Dock samma effekt rakt igenom hela tårtan
Citera
2017-12-04, 19:55
Medlem
FatherMartins avatar
Fattig stackare här, men älskar att smälla raketer. La kanske 2000 förra året, då jag hade mer cash (jag vet, 2000 är fortfarande inga stora summor). I år däremot, kanske jag bara spenderar ca 500. Vad bör jag satsa på inom den budgeten? Förra året blev det väldigt mycket småraketer, som t.ex Extreme Bang från Svea osv, samt ganska många Monster Airbombs, sånna 12-pack som kostade typ 59 spänn. Kanske värt att testa någon billig tårta? Men som sagt kom gärna med förslag.
Citera
2017-12-04, 21:06
Medlem
PyroKings avatar
Angående tidigare inlägg: Mycket riktigt är Monster, Tiger m.fl. bortplockade ur Bonnens sortiment, och som det tidigare sades beror detta (delvis) på att produkterna inte är CE-märkta/godkända. Bonnen kommer inte ha något från Fyrverkerigården / Extreme Fireworks i sortimentet utöver en del av deras standardpjäser, dvs inget "eget" likt tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
[...] I år däremot, kanske jag bara spenderar ca 500. Vad bör jag satsa på inom den budgeten? [...]

Ja du, beror en hel del på vad du gillar - och vart du vill/brukar handla. Svårt att rekommendera något när jag inte ens vet vad du har tillgång till för återförsäljare i ditt område.

Du nämnde Svea, om du vill ha ut lite mer så kanske Monster Mix (tårta, 30 skott 20 mm, 199 kr om man ska tro deras sida) tycker den är trevlig för sin diameter, sedan kanske två Terminator (6-pack raketer, 99 kr/6p enligt sidan), ett paket Monster Airbomb (12-pack, 69 kr enligt sidan) och kanske lite smått om du gillar detta?
Citera
2017-12-04, 21:18
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Fattig stackare här, men älskar att smälla raketer. La kanske 2000 förra året, då jag hade mer cash (jag vet, 2000 är fortfarande inga stora summor). I år däremot, kanske jag bara spenderar ca 500. Vad bör jag satsa på inom den budgeten? Förra året blev det väldigt mycket småraketer, som t.ex Extreme Bang från Svea osv, samt ganska många Monster Airbombs, sånna 12-pack som kostade typ 59 spänn. Kanske värt att testa någon billig tårta? Men som sagt kom gärna med förslag.

Är det Svea ni ska köpa och ni vill ha en liten tårta så kan jag rekommendera dig Monster Mix för 200kr. Den imponera duktigt på mig med tanke på den lilla kalibern den hade.

Vill ni panga mycket i år eller ska ni bara ha tårtor? Ska ni bara skjuta vid tolvslaget eller under hela kvällen?

EDIT:
Glömde bort att posta en video ifrån igår. I den lilla by jag bor i har vi en julmarknad varje år. Och faktiskt i år sköt man fyrverkeri för första gången på säkert 5år

https://www.youtube.com/watch?v=hdM-3XoEZVc

Svea pjäser rakt igenom vad jag kan se.

Dom jag är helt säker på är

2x Golden Explosion
1x Displaycake 258 X 30
1x Displaycake 108 X 30 VINKEL

Sen tror jag där är 2x Atlas i början med. Men dom 2 första tårtorna vet jag inte alls vilka det är.
Senast redigerad av Harryb 2017-12-04 kl. 21:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in