Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Den här tråden handlar inte om vem som skulle få bot eller ha juridiskt rätt på sin sida, den handlar om vad som irriterar andra i trafiken.
Om man irriteras av andras körning så som du uppvisar i dina inlägg i tråden från 2009 fram till idag, så har du inte i trafiken att göra. Du skulle aldrig klara en uppkörning om du uppvisade den attityden vid en uppkörning
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Och med ditt tankesätt så är du uppenbarligen en sådan.
Du har uppenbarligen någon diagnos om du utan att känna mig och aldrig sett mig köra, ändå tror att du ”uppenbart” skulle veta nåt om hur jag kör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Den största skillnaden mellan dig och mig är att du har regelboken uppkörd i röven och på ett patologiskt sätt inte verkar förstå att trafik är en dynamisk miljö.
Jag har kört motorfordon i trafiken sedan 1975, och är du så korkad att du tror att någon under sådan tid inte lärt sig att trafikmiljön är synnerligen dynamisk, så är dina vanföreställningar inte mitt fel.
Jag har Trafikförordningen i huvudet, du verkar däremot ha röven som huvud….
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
En miljö där avvikelser från vad som är "rätt" och inte ibland är nödvändiga för att trafiken ska flyta på och fungera smidigt, en miljö där man tvingas använda hjärnan och ta olika beslut i olika situationer och anpassa sig därefter och inte enbart fastna i teoretiska regler likt en autist.
Grundläggande gäller TF, och det är inte fritt och upp till var och en att efter eget huvud tycka och göra som de vill, när de vill. Du begriper såklart inte det, men om du tycker att du kan och för göra så, och andra i samma situation som regleras av TF tycker att de får göra si, så kan det bli galet fel, och båda tycker de gjorde rätt och blir sura på de andra. Följ vad TF säger och vad körskolor lär ut, hitta inte på egna idéer bara för att ni inte kan TF eller minns vad körskolor lärde er, eller för att ni inte har lust att följa trafikreglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Jag har redan tidigare gett dig exempel på t.ex. felaktig stopskyltning utan funktion och det finns såklart en uppsjö av meningslösa eller överdrivet reglerade miljöer i trafiken.
En stoppskylt är en stoppskylt oavsett var den står och vad du tycker, den skall följas.
Vad du tycker är fullständigt irrelevant, för du kan ju ha fel i ditt tyckande.
Normalt sätt så bökar man inte med att sätta upp en stoppskylt utan att de som har mandat att bestämma detta, kommit fram till att behov för en stoppskylt finns.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Nej, båda parter har naturligtvis ansvar. Så länge du underlättar för bakomvarande att köra om så är det såklart helt ok att du kör 80 på 80 väg.
Man får alltid köra 80 på 80-väg, så länge inget i TF förbjuder det eller talar emot det
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
De jag talar om och som är idioter är de som verkar tro att "här är minsann bara 80 så då ska också köra i 80 och lägga mig längst ut till vänster så att jag minsann visar att de inte får köra fortare än så".
Då gör de såklart fel, men hur ska du veta varför de gör si eller så…? Jag ligger ofta mer mot mittlinjen vid t ex körning i mörker, som en säkerhetsåtgärd.
Och du, hur mycket nytta gör det egentligen att hålla till höger på en vanlig landsväg, utan egentlig vägren (och man har inte skyldighet att gå ut på vägren bara för att andra vill köra om) när den som kör om ändå måste gå över mittlinjen för omkörningen. Kan inte omkörningen göras utan att mötande blir drabbade, så skall inte omkörning göras.
Omkörning skall endast göras om man hinner tillbaka till den egna högra körbanan i god tid innan mötande trafik kan störas, och allt kan ske inom skyltad hastighet (eller den för aktuellt fordon högsta tillåtna på aktuell väg). Enkelt va…?
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Och av dina tidigare inlägg att döma så verkar du vara en sådan person, har jag fel är ingen gladare än mig.
Du har haft kopiösa mängder fel i princip alla dina inlägg i tråden sen 2009
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Läs mitt svar på ditt första inlägg..
Se svar ovan
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Varför skulle jag befatta mig med en körskola? Försöker du med patologiskt vurmande för TA statuera någon form av poäng? Återigen, läs mitt svar på ditt första inlägg...
Du har helt uppenbart, sett till ditt eget vittnesmål sedan 2009 om din trafikmässigt mentala status, stort akut behov av repetisjon i körskola och krav på ny uppkörning.