Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-30, 12:06
  #5485
Medlem
Källa: Aftonbladet: Färre fipplar med mobilen på norska vägar

Citat:
Drygt var 50:e personbilsförare, 2,2 procent, sågs förra året hålla på med sin mobil under körning i Norge, meddelar trafikpolisen UP. Men bland lastbilarna var andelen nästan dubbelt så hög, 4,2 procen.

Irriterande är ju alla dessa som vinglar över vägen. Dock känns denna siffran som väldigt låg men det kanske vanligare i Sverige än Norge. Då jag tycker alltid se lastbilschaufför surfa på sina mobiler på motorvägen speciellt på kvällar vid omkörning av dem.
Citera
2023-02-01, 15:49
  #5486
Medlem
Limma skinkbits avatar
Föräldrar som låter sina barn cykla till skolan helt utan belysning. Såg (nätt och jämt) en i morse som helt saknade baklampa. Dvs det var inte bara så att den inte var tänd, nä den fanns inte ens. Det är ett jävla ansvar att lägga på oss bilister att vi ska lyckas undvika att köra på era osynliga barn.
Citera
2023-02-01, 16:17
  #5487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Så, vad är en högfartsrondell? Hur ska man veta vilken rondell som är en högfartsrondell och vilken som bara är en rondell? Jag har aldrig sett några speciella skyltar så jag misstänker att jag aldrig ens sett en högfartsrondell.

Denna?
https://maps.app.goo.gl/PtNTkKYSR7V6t2eE9

Hastighetsgränsen är 70km/h, inga övergångsställen, fri sikt runt om, stor radie och bred väg?

Eller denna grej:
https://maps.app.goo.gl/pP7BZ9RHCt7VsjkW6
(Fast det är formellt sett inte någon rondell även om man kan köra runt- runt om man vill)
Citera
2023-02-01, 17:25
  #5488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Denna?
https://maps.app.goo.gl/PtNTkKYSR7V6t2eE9

Hastighetsgränsen är 70km/h, inga övergångsställen, fri sikt runt om, stor radie och bred väg?

Eller denna grej:
https://maps.app.goo.gl/pP7BZ9RHCt7VsjkW6
(Fast det är formellt sett inte någon rondell även om man kan köra runt- runt om man vill)
Den första är en vanlig rondell och den andra en karta på en raksträcka på E4.
Citera
2023-02-01, 17:28
  #5489
Medlem
Omerta666s avatar
2 absolut mest avskyvärda saker:

1. Cyklister som tror att deras jävla pappa äger varenda trottoar och övergångsställe i landet. Dem vägrar leda cykeln och swishar förbi i värsta farten.

2. Utan tvekan Somalier som kör likt en knullad kamel och samtidigt i mobilen.

Attackera!
Citera
2023-02-01, 18:37
  #5490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Den första är en vanlig rondell och den andra en karta på en raksträcka på E4.

Ränkte ju på grejen under raksträckan. Och visst är det skillnad på hur fort man kan köra i den länkade rondellen och exempelvis denna:
https://maps.app.goo.gl/YUXYPWTMbFibotmw8
Citera
2023-02-01, 21:23
  #5491
Medlem
Folk som slår på helljus innan de ens passerat
Citera
2023-02-02, 12:02
  #5492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rsg
Folk som slår på helljus innan de ens passerat

Man ska inte vänta med att slå på helljuset till efter man passerat, man ska slå på helljuset så tidigt som möjligt utan att man orsakar oacceptabel bländning. Det betyder för bilar med vanliga glödlampor att man beroende på faktiska omständigheter kan slå på helljuset ca 1-2 billängder före bilarna möts. Men för bilar med LED-teknik som når full tändning i princip direkt så passar det bättre med att dra i helljusspaken när bilarna möts. Allt förutsatt att man håller normal landsvägshastighet.
Citera
2023-02-03, 08:52
  #5493
Medlem
Vrf kör folk så jävla sakta?

Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!
Citera
2023-02-03, 08:58
  #5494
Medlem
Jag har sällan hållt hastighetsgränserna slaviskt men sexlivet har varit dåligt ofta. Nu är det bra dock
Citera
2023-02-03, 09:00
  #5495
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jag irriterar mig på alla väglusar ute i trafiken. Paragrafryttare som alltid måste hålla exakt den skyltade hastigheten även fast väglaget och vädret tillåter mer. Varför måste ni köra så jävla sävligt? Man blir galen på alla dessa förbannade 60 och 80 sträckor där man lätt kan köra 20-30 fortare men hamnar bakom nån jävla väglus som absolut måste hålla exakt skyltad hastighet. Ni måste ha ett jävligt dåligt sexliv!
Det är skönt och glida omkring utan stress, mindre skönt med hetsiga bilförare som dig. Du kan börja med att planera din resa lite bättre.

Varför har du så bråttom?
Citera
2023-02-03, 09:02
  #5496
Medlem
Jag blir så förbannad på fegisbilister som stannar för rött ljus.
Kör över ungjäveln bara!

Och vad är det här med att bara köra på höger sida? Swing it!

Tror nog att TS är både utan sexliv OCH körkort - han har med andra
ord ingen KK, och inte heller ett KK.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback