Konstigt att ingen här vet vem som planterade lögnen om sexköp på aftonbladet. Kan det vara en organisation med en faslig massa pengar som gärna betalar en kriminell hacker för att kolla regeringens datorer och som hittade sexchatten hos SOL? Kanske samma organisation som gjorde samma sak med Björn Rosengren. Skillnaden var att BR hade varit på Tabo
Konstigt att ingen här vet vem som planterade lögnen om sexköp på aftonbladet. Kan det vara en organisation med en faslig massa pengar som gärna betalar en kriminell hacker för att kolla regeringens datorer och som hittade sexchatten hos SOL?
Konstigt att ingen här vet vem som planterade lögnen om sexköp på aftonbladet. Kan det vara en organisation med en faslig massa pengar som gärna betalar en kriminell hacker för att kolla regeringens datorer och som hittade sexchatten hos SOL?
Stopp och belägg, menar du att det finns skäl att tro att AB har hackat regeringens datorer och där funnit bevisen mot Littorin?
Inte konstigt att Säpo är inblandade och att Aftonhoran håller käft.
Vet inte om detta länkats (eller om det eg. är så relevant), men det kan ju vara kul att sluta feedback-loopen mellan FB och medierna ibland...
Catia Hultquist i DN verkar småbesviken/småchockad att vi inte kom längre med läppläsningen av ABs videokonfrontation med SOL:
Och ja det var väl trist att Xstar inte lockade fram någon läppläsare så vi fick lite mer hårda data att käbbla om. Senaste hundra sidorna har väl innehållit lite mer "galenskap" än "rimliga frågeställningar".
Men nu vet ni bitches: vi har samma status som torskar i "finkretsar". Eller omvänt, SOL har det inte värre än folk som bekänner att de hänger på Flashback.
Oj, jag är tydligen Underground och/eller Extremhöger.
Har alltid velat vara en rebell och har tydligen äntligen lyckats nu när jag fyllt 35
Nej det var socaldemokraterna. Det var troligen de som plockade fram Tobleroneaffären också. När det gäller BR så är det ju allmänt kännt.
Ja, så var det. Men det var sossarna som fick informationen för flera år sedan efter ett hemligt och inofficiellt möte med Fox Mulder och CIA. Allt skulle vara TOP SECRET ända fram till Almedalsveckan 2010. Då fick bomben brisera hos kvällstidningen Aftonbladet. Den reporter som försökte ställa frågor till Mr Pink på Visby flygplats är CIA- och SÄPO-agent. Det har han varit ända sedan en mörk och kulen novembernatt 1994. Han är riktigt, riktigt hemlig.
Jag uppfattade det som att JK kan starta egen utredning, även utan Littorins medverkan. Men för att det ska ske krävs nog en ordentlig press från allmänheten eller tyngre aktörer.
Visst kan JK kika på detta, men om det skall bli tal om ett åtal så måste han ha SOL´s godkännande.
Förtal faller inte under allmänt åtal.
Jag ser det som tämligen självklart att en prostituerad/torsk (eller för den delen även en sexsajt-hängande eller ens bara dejtside-hängande) person skaffar sig ett webmejlkonto, kanske även kopplat till ett msn-chattkonto. Detta av flera anledningar: Anonymitet, enkelt att lägga ner/skaffa nytt osv osv. (Ev stamkunder/kontakter som man vill ha kvar vid byte av mejladress mejlar man bara sitt nya mejl till.) Inte fan använder man för sådana aktiviteter det POP/IMAP-baserade mejlkonto man får av sin ISP, typ @telia.com, @comhem.com eller liknande.
Givet detta antagande:
Vi kan således rimligen utesluta att "Anna" har POPat hem sina mejl (inkl mejlheaders/IP-spår) till en lokal mejlklient i hennes dator.
Även om man (numera, 2006 vet jag inte) kan klicka i hotmail, gmail etc för att se mejlheaders för att analysera dessa så kan man med fog undra om "Anna" höll på med sånt. För msn-loggar så sparas det öht inte någon IP-info i de de rätt basala xml-filer som skapas.
Om nu det finns "mejl" eller msn-logfiler i någon form sparat/bevarat i "Annas" dator, typ ren textmässig copy/paste (eller cachefiler från webbrowsern, men återigen - skulle "Anna" pyssla med sånt?) så torde dessa datafiler/HD-spår ändå inte innehålla något av egentligt bevisvärde (IP-adresser) och framförallt så går ju allt sånt till syvende og sidst att editera/försköna/förfalska i efterhand.
Som redan påpekats 100 ggr i tråden: Om nu "Anna" sedan flera år skulle ha lämnat sitt liv som fnask bakom sig och bearbetat detta genom terapi så lär hon ju inte ha loggat in på sitt hor-mail-konto sedan dess varpå det är automatiskt raderat och omöjligt för "Anna"/AB att nu logga in på för att säkra IP-headers etc.
Teoretiskt kan alltså vem som helst ha utgett sig för att vara SOL, "Anna" kan ha blandat ihop verklighet och fantasi eller personer hon enbart mejlat/chattat med (SOL kan ju ha varit i kontakt med henne men backat ur då "Anna" säger att hon vill ha betalt). Alternativt så kan "mejlen" vara ren fejk/fabricerade.
Summa summarum: ABs "mejlbevis" är inte vatten värda utan ett erkännande eller konfirmation från SOL (och om ett sådant skulle kommit från SOL skulle man ju inte längre bry sig särskilt detaljerat om mejlen).
Håller med!
Annat läsvärt för de uttråkade, läs kommentarerna från Aftonbladets nätläsare till Helins blogginlägg 14 Juli. Det kan jag nämligen lova er att Helin själv gjorde, med viss bestörtning, medan de dimpte in på servern. Somligt av det är såpass vettigt att det skulle kunna varit saxat härifrån :-)
Här är den del av texten som är central när det gäller Annas identifiering av Littorin:
Citat:
Någon månad senare fick jag syn på honom på tv. Först kopplade jag inte riktigt vem han var. Till mig hade han sagt att han jobbade i Gamla stan med finans, att han hjälpte de som har medicinskt patent att hitta investerare. Men nu är jag helt övertygad om att det var Sven Otto Littorin som köpte sex av mig, säger Anna.
Var det bara jag som hade glömt bort hur fullständigt luddigt och förvirrat detta -- det centrala i hennes vittnesmål -- egentligen såg ut!?
Hon har träffat en personen en gång. Någon månad senare ser hon Littorin i TV och tycker sig känna igen sin klients ansikte. Sen vårdas hon för psykiska problem. Nu (2010, fyra år senare) är hon dock övertygad.
Vidare säger "Anna" såhär:
Citat:
Jag har respekt för rättsväsendet och medverkar självklart om det blir en utredning, men jag har inget eget intresse av det, säger hon.
Detta är ju utmärkt för oss skvallerkärringar. Om Littorin stämmer Aftonbladet så har Aftonbladet bara att bortse från alla ställningstaganden som har med källskyddet att göra. "Anna" har nämligen inga som helst problem att medverka.
Det är när sådana här "små" problem dyker upp som Sällskapet kan fylla sin funktion. Där kan mediechefer, juridisk expertis och Littorin själv i lugn och ro hitta lösningar som alla kan vara nöjda med. Bröderna från politiken, finansvärlden och storföretagskretsarna kan också ge förslag på framtida karriärvägar.
Intressant uppgift långt bak i tråden om att Sällskapet, trots kvinnoförbud, ibland tar in prostituerade till sina fester.
Vet du hur det fungerar? Måste man anmäla sig på plats?
Kanske FB kan starta en namninsamling där vi kräver en utredning. Det borde finnas intresse för både de som är för och emot hans skuld. Ett krav på utredning med ett antal 1000 personer som står bakom borde väl visa att det finns intresse från allmänheten att utreda detta, om inte för att sätta en standard för framtida publiceringar.
Jag skulle gärna skriva på för en utredning av hela denna affär, jag tror det skulle vara ytterligt intressant.
Jag är dock precis lika övertygad om att SOL skulle skita ner sig då.
Du menar organisationen som placerade sexchatten hos SOL.