Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Visst. De följer bara lagen och utnyttjar gällande regelverk. Men det är regelverk som de och deras kolleger själva har skrivit och som de har sett till skall gynna dem själva på ett sätt vanligt folk inte ens vågar drömma om. De vet att se om sitt hus. Regeringen kan fortsätta att predika sin arbetslinje och den har sett till att den har lagen på sin sida. Men den har inte längre moralen på sin sida. Det har blivit uppenbart att den etik som vanliga löntagare uppmanas att göra till sin och förväntas att leva efter slutar att gälla när man kommer en bit upp på samhällsstegen. Detta är ingen partiskiljande fråga. Tvärtom. På denna punkt råder det nämligen absolut och hundraprocentig konsensus från höger till vänster: till den som har skall varda givet. Om gåvan sedan är en gyllene fallskärm eller en ambassadörspost på något soligt ställe förändrar inget i sak.
Du kan väl ändå inte på fullt allvar påstå, att det är sittande regering som har skapat de ekonomiska villkor, som gäller för statsråd, riksdagsmän etc? Det låter så, men jag hoppas att du har större kunskaper än så
F ö har jag full förståelse för alla (inkl mig själv), som kan tycka att belöningarna är orimligt frikostiga, men det har ju inget med just Littorin att göra....