2010-07-17, 12:00
Medlem
Re: Karlstaden

Alhem har en blogg (på Expressen tror jag, det var någon dag sedan jag läste det. Googla i värsta fall)
Citera
2010-07-17, 12:06
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karder
Ska bli intressant att se om han väljer att gå vidare. Om han inte gör det (vilket jag tror) så kommer det nog tolkas som ännu ett tecken på att han trots allt är skyldig.

Att inte gå vidare med de nu vore ju en PR-katastrof. Om han är rädd för att Aftonbladet har snaskiga detaljer, så tycker jag han ska vara lugn. Sådana detaljer hade i så fall lagts fram för lägesesan. Allt de har är mejlkorrespondens mellan "Anna" och någon som kallar sig Peter. Om "Anna" som sägs ha levererat datorn ens finns, låter jag vara osagt.
Citera
2010-07-17, 12:09
Medlem
Jag pratade härom dagen med en stockholmsjournalist jag känner, och han sa att det här, att Littorin är ett svin mot kvinnor, hade varit en snackis inom Stockholms journalist-kretsar i många år. Men det var ingen som hade något konkret att publicera. I alla fall inte förrän nu.
Min bekant blev alltså inte ett dugg förvånad när den här lilla skandalen kom ut i offentligheten.
Citera
2010-07-17, 12:14
Medlem
Hahaha!!!

Nu vill t.o.m Alhem intervjua SOL angående rättsäkerhet och media. Jo AB, den här storyn börjar kantra åt helt fel håll för er del.

Se Rättsbloggen på expressen.se

Nu börjar andra tidningar att nafsa AB i hasorna också. Kan tänka mig att det grävs rejält för att få slagläge på AB i.o.m deras klantiga publicering. Det här kan bli för AB vad "Kör ut dom"-löpet blev för Expressen på 90-talet d.v.s början på kaos...

Jag tror inte ens att SOL kommer behöva stämma AB för att bli rentvådd. Vädrar resten av pressen blod kommer man rentvå honom av bara farten, samtidigt som man avrättar AB.

Resten av den här soppan kommer bli väldigt kul att följa...
Senast redigerad av Willow22 2010-07-17 kl. 12:17.
Citera
2010-07-17, 12:14
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Att inte gå vidare med de nu vore ju en PR-katastrof. Om han är rädd för att Aftonbladet har snaskiga detaljer, så tycker jag han ska vara lugn. Sådana detaljer hade i så fall lagts fram för lägesesan. Allt de har är mejlkorrespondens mellan "Anna" och någon som kallar sig Peter. Om "Anna" som sägs ha levererat datorn ens finns, låter jag vara osagt.

Jag säger inte ATT det är så. Men risken/chansen är nog att det finns väldigt mycket mer att hämta om Littorin.

Han erkänner att han sexchattat. Han har ljugit om sin examen.

Även om inte mer kommer fram i historien om Anna är nog Littorin väldigt rädd för vad som kan grävas fram om honom när drevet sättr igång.

Därför har han än så länge erkänt lagom mycket.

Detta gör att han förmodligen aldrig vågar anmäla AB för förtal.
Citera
2010-07-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow22
Hahaha!!!

Nu vill t.o.m Alhem intervjua SOL angående rättsäkerhet och media. Jo AB, den här storyn börjar kantra åt helt fel håll för er del.

Se Rättsbloggen på expressen.se

Nu börjar andra tidningar att nafsa AB i hasorna också. Kan tänka mig att det grävs rejält för att få slagläge på AB i.o.m deras klantiga publicering. Det här kan bli för AB vad "Kör ut dom"-löpet blev för Expressen på 90-talet d.v.s början på kaos...

Jag tror inte ens att SOL kommer behöva stämma AB för att bli rentvådd. Vädrar resten av pressen blod kommer man rentvå honom av bara farten, samtidigt som man avrättar AB.

Resten av den här soppan kommer bli väldigt kul att följa...

Tidigare Aftonbladet-journalisten Göran Skytte är inte särskilt imponerad av hur hans gamla tidning agerar just nu.... http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ab-star-med-brallorna-nere_5004103.svd
Citera
2010-07-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karder
Ska bli intressant att se om han väljer att gå vidare. Om han inte gör det (vilket jag tror) så kommer det nog tolkas som ännu ett tecken på att han trots allt är skyldig.

Mr Pink kommer inte att ställa sig bakom förtalsanmälan. Han kommer att hänvisa till att han i nuläget vill ha lugn och ro m.m. och att han därefter ska överväga om han ska göra en egen anmälan.
Citera
2010-07-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Jag säger inte ATT det är så. Men risken/chansen är nog att det finns väldigt mycket mer att hämta om Littorin.

Han erkänner att han sexchattat. Han har ljugit om sin examen.

Även om inte mer kommer fram i historien om Anna är nog Littorin väldigt rädd för vad som kan grävas fram om honom när drevet sättr igång.

Därför har han än så länge erkänt lagom mycket.

Detta gör att han förmodligen aldrig vågar anmäla AB för förtal.

Hade det funnits mer bevis mot SOL hade det redan kommit fram eftersom A och O i en sådan här publicering är att behålla initiativet och nu håller AB på att förlora det totalt, i.o.m att andra tidningar nu allt aggressivare angriper AB. Det hade man inte vågat om man misstänkt att AB haft mer ammunition...
Citera
2010-07-17, 12:23
Medlem
shmas avatar
Tror som sagt också han är skyldig, men man är oskyldig till motsatsen bevisats. Och som någon skrev tidigare är han nog lite nervös över AB's så kallade bevis. Hade han varit stupsäker på att dom hade sina printscreens bara så tror jag han skulle anmält AB själv. Han är nog orolig att det kan finnas bevis ute där eventuellt, men vågar inte syna AB's hand då det finns en chans att hela hans kariär går helt åt helvete.
Nej rätt ska va rätt, oavsett vem det är. Han är oskyldig tills motsatsen bevisats. Även om jag och andra tror han gjort det, så finns det folk som tror på gud med. Och tydligen har vi rätt att tro på vad som helst i detta land.
Citera
2010-07-17, 12:40
Bannlyst
Hur länge ska SOL gömma sig med svansen mellan benen? Hade han haft något att komma med så borde han rimligen rak i ryggen kunna lägga korten på bordet. För varje dag han gömmer sig framstår han mer och mer som skyldig.
Citera
2010-07-17, 12:41
Medlem
toreellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Mr Pink kommer inte att ställa sig bakom förtalsanmälan. Han kommer att hänvisa till att han i nuläget vill ha lugn och ro m.m. och att han därefter ska överväga om han ska göra en egen anmälan.

Exakt så blir det
Citera
2010-07-17, 12:42
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaJack
Jag pratade härom dagen med en stockholmsjournalist jag känner, och han sa att det här, att Littorin är ett svin mot kvinnor, hade varit en snackis inom Stockholms journalist-kretsar i många år.

Har jag missat något? På vilket sätt Littorin varit "ett svin mot kvinnor"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in