2010-07-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acrylamid
Att ha sex med en minderårig blir automatiskt våldtäkt idag. Alltså ett straff som ger långt mycket mer än 1 år. Men detta är en ny lag, någon som har ork att kolla upp när den gick igenom? För om de var 2006 är det möjligt att det bara räknades som sexuellt utnyttjande (eller något i den stilen) och det ger inte alls samma straff.
Våldtäkt mot barn infördes 2005.
Citera
2010-07-08, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
Det där var riktigt jävla spännande läsning. Jag lyfter på hatten! Vare sig dina sista två tolkningar stämmer eller inte.

Tack,

Jo jag har utvecklat en god analysförmåga. Kroppsspråket ett ett sjukt spännande ämne. Det som är ännu bättre med att lära sig det, är inte att tolka människor. Det är att du kan manipulera dem utav h-e om du kan kontrollera ditt kroppsspråk.

Vill jag att någon ska tro att jag ljuger, så vrider jag lite på mig och kliar mig på näsan eller pillar i håret i nacken. Kolla Mats Alm tex, haha, sjukt bra exempel.

Vill jag ta kommando undermedvetet när jag träffar och hälsar på någon så släpper jag inte blicken i dennes ögon samtidigt som jag tar i hand så vrider jag min hand lite åt vänster, så den jag hälsar på får handen några grader under min, och min hand är några grader över. Tror ni mig inte, testa!

Det ÄR sexuellt. Han har köpt något. Mkt svårt att säga om han träffat en prostituerad eller om han köpt en cam-show av en 16-årig flicka dock....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuxExterior
Apropå droger: Totto kanske köpt något på internetapotek för att lugna nerverna. Det finns väl dessutom en del benzovarianter som inte var klassade in Sverige tiden då brottet skulle skett.

Tycker det låter lite väl omdömeslöst för en person i hans ställning att dra över en ej byxmydig person och dessutom lämna kvar bevis för detta på sin (eventuella) familjedator.
Fast det låter på AB-snubben som dom har det möjliga brottsoffrets dator, inte nån dator från Tottos familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Troligtvis finns bevis i den andra personens dator som lämnats ut till AB.

DÅ återstår fortfarande frågan hur AB kan vara så säkra på att det är Totto som skickat. Vet tidningens hans email (lär knappast vara jobbmailen), kan man vara så pass säker på att det verkligen kommer från Totto att man slår på stora trumman?
Citera
2010-07-08, 23:44
Medlem
MoLoKs avatar
Jag tror han har köpt en webcamshow med sitt kreditkort.
Citera
2010-07-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Beträffande Littorin så tycks det luta åt någon form av sexköp. Kan alltså även gälla en s k cam show. Fängelse i straffskalan enligt lagtexten.
Camshow är inte en "tillfällig sexuell förbindelse".
Citera
Medlem
ringways avatar
efter x antal timmar har jag läst igenom trådn, och visst luktar det sexköp. Men funderar till AB ordval "Centrala Stockholm", vad är straffet för att sälja en hyresrätt svart?
Citera
Medlem
Kan det vara slut på spekulationerna, snälla.
1. Finns polisanmälan rörande detta "avskyvärda brott"?
2. Finns det något "misstänkt" brottsoffer?
3. Finns det någon misstänkt gärningsman? Räknar inte in SOL Campbell då de två första kriterierna inte är uppfyllda.

Innan vi fått svar på dessa frågor tänker jag förhålla mig synnerligen skeptisk.
Citera
2010-07-08, 23:48
Bannlyst
Vi har RUT och vi har ROT, borde Alliansen inte införa HOR-avdraget med snart? Jag menar, alla vet ju att mkt skattepengar faller mellan stolarna i den branchen? Haha
Citera
2010-07-08, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag tror han har köpt en webcamshow med sitt kreditkort.

Ja, någonting säger mig att han vet att det finns en koppling till honom som inte kan misstolkas. Att bevisningen är så stark att han inte ens bekymrar sig om att förneka. Man hör också på självförtroendet i rösten hos journalisten när han beskriver vi har personens dator, vi har mycket konkret bevisning.
Citera
2010-07-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringway
efter x antal timmar har jag läst igenom trådn, och visst luktar det sexköp. Men funderar till AB ordval "Centrala Stockholm", vad är straffet för att sälja en hyresrätt svart?

Med "Centrala Stockholm" faller lite ungmuff-spåret, då blir det mer troligt sexköp av fetta eller kuk
Citera
2010-07-08, 23:52
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Fast det låter på AB-snubben som dom har det möjliga brottsoffrets dator, inte nån dator från Tottos familj.

det här är det underliga. ab säger sig ha tillgång till en dator. alltså inte inte email, filer, bilder, eller dyligt.

skumt värre. en jävla fysisk dator i ab's händer. vems?

eller en internet sida där/som är möjlig att nå för var och en.

ab har mycket att redovisa.

hoppas några ställer frågor till dem också.

nu skall jag gå till ab med min dator. hoppas de hittar något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in