Det är när sådana här "små" problem dyker upp som Sällskapet kan fylla sin funktion. Där kan mediechefer, juridisk expertis och Littorin själv i lugn och ro hitta lösningar som alla kan vara nöjda med. Bröderna från politiken, finansvärlden och storföretagskretsarna kan också ge förslag på framtida karriärvägar.
Intressant uppgift långt bak i tråden om att Sällskapet, trots kvinnoförbud, ibland tar in prostituerade till sina fester.
De verkar åtminstone kunna ordna både resa och hemligt boende på varmare breddgrader. Då lär det nog också finnas en och annan “problemlösare” som kan rycka in vid akuta behov.
Hoppar in i tråden här. Jag ser det som tämligen självklart att en prostituerad/torsk (eller för den delen även en sexsajt-hängande eller ens bara dejtside-hängande) person skaffar sig ett webmejlkonto, kanske även kopplat till ett msn-chattkonto. Detta av flera anledningar: Anonymitet, enkelt att lägga ner/skaffa nytt osv osv. (Ev stamkunder/kontakter som man vill ha kvar vid byte av mejladress mejlar man bara sitt nya mejl till.) Inte fan använder man för sådana aktiviteter det POP/IMAP-baserade mejlkonto man får av sin ISP, typ @telia.com, @comhem.com eller liknande.
Givet detta antagande:
Vi kan således rimligen utesluta att "Anna" har POPat hem sina mejl (inkl mejlheaders/IP-spår) till en lokal mejlklient i hennes dator.
Även om man (numera, 2006 vet jag inte) kan klicka i hotmail, gmail etc för att se mejlheaders för att analysera dessa så kan man med fog undra om "Anna" höll på med sånt. För msn-loggar så sparas det öht inte någon IP-info i de de rätt basala xml-filer som skapas.
Om nu det finns "mejl" eller msn-logfiler i någon form sparat/bevarat i "Annas" dator, typ ren textmässig copy/paste (eller cachefiler från webbrowsern, men återigen - skulle "Anna" pyssla med sånt?) så torde dessa datafiler/HD-spår ändå inte innehålla något av egentligt bevisvärde (IP-adresser) och framförallt så går ju allt sånt till syvende og sidst att editera/försköna/förfalska i efterhand.
Som redan påpekats 100 ggr i tråden: Om nu "Anna" sedan flera år skulle ha lämnat sitt liv som fnask bakom sig och bearbetat detta genom terapi så lär hon ju inte ha loggat in på sitt hor-mail-konto sedan dess varpå det är automatiskt raderat och omöjligt för "Anna"/AB att nu logga in på för att säkra IP-headers etc.
Teoretiskt kan alltså vem som helst ha utgett sig för att vara SOL, "Anna" kan ha blandat ihop verklighet och fantasi eller personer hon enbart mejlat/chattat med (SOL kan ju ha varit i kontakt med henne men backat ur då "Anna" säger att hon vill ha betalt). Alternativt så kan "mejlen" vara ren fejk/fabricerade.
Summa summarum: ABs "mejlbevis" är inte vatten värda utan ett erkännande eller konfirmation från SOL (och om ett sådant skulle kommit från SOL skulle man ju inte längre bry sig särskilt detaljerat om mejlen).
Du har rätt så många sakfel i detta så jag skall väl ta dem jag såg första sekunderna och det finns säkert fler som jag missat.
Citat:
[*]Vi kan således rimligen utesluta att "Anna" har POPat hem sina mejl (inkl mejlheaders/IP-spår) till en lokal mejlklient i hennes dator.
Det är inte helt ovanligt att folk gör forwards mellan olika konton för att enkelt kunna överblicka sin inbox från olika konton, så det skulle inte vara speciellt ovanligt om Anna hade gjort just detta från sitt horkonto till sin vanliga POP3/Imap.
Jag hanterar min mail på detta sätt och vet om att många andra gör det, är det något mail man måste svara på som är av skum karaktär så går man bara in på den aktuella webbmailen och svarar på mailet.
Citat:
[*]Som redan påpekats 100 ggr i tråden: Om nu "Anna" sedan flera år skulle ha lämnat sitt liv som fnask bakom sig och bearbetat detta genom terapi så lär hon ju inte ha loggat in på sitt hor-mail-konto sedan dess varpå det är automatiskt raderat och omöjligt för "Anna"/AB att nu logga in på för att säkra IP-headers etc.
Kan ju vara så att den gamla mailen numer används som skräpmail för att rega sig på andra siter som kräver emailverifikation som t ex denna site.
Sen så beror det helt på vilken provider som står för eposten om den överhuvudtaget avslutas trots inaktivitet, vet att de stora mailtjänsterna avslutas efter ett antal månader utan aktivitet men det finns ju faktiskt vissa mailtjänster som aldrig avslutas också.
Vart finns uppgifterna om att hon skulle ha gått i terapi?
Edit: Hittade uppgifterna.
Citat:
[*]Teoretiskt kan alltså vem som helst ha utgett sig för att vara SOL, "Anna" kan ha blandat ihop verklighet och fantasi eller personer hon enbart mejlat/chattat med (SOL kan ju ha varit i kontakt med henne men backat ur då "Anna" säger att hon vill ha betalt). Alternativt så kan "mejlen" vara ren fejk/fabricerade.
Detta är absolut en möjlighet, däremot så behöver det inte påverka en ev rättsprocess mot AB om inte AB förfalskat bevisen själva då.
Citat:
Summa summarum: ABs "mejlbevis" är inte vatten värda utan ett erkännande eller konfirmation från SOL (och om ett sådant skulle kommit från SOL skulle man ju inte längre bry sig särskilt detaljerat om mejlen).
SOL kan ju inte åka dit ÖHT för sexköp, brottet är preskriberat.
Men om man från AB kan påvisa en hyfsad solid bakgrund för sina anklaganden (inte bara en horas ord och några telefonnummer) så kommer man att klara sig rättsligt vid en ev process, de behöver dock framställa såna bevis så att de kan hävda att de rimligen kunde tro på utsagan.
Senast redigerad av karlstaden 2010-07-19 kl. 19:44.
U: Poängen är dock inte applicerbar i det här fallet. Och, hur kom den här soppan att handla om aftonblaskan? Det är fortfarande en ministers konstiga avgång som är det intressanta.
Det må vara din åsikt, jag delar den definitivt inte.
AB är prio 1 på min agenda, det är möjligt att det ändras om det kommer fram fakta som pekar åt andra hållet.
Konstigt att ingen här vet vem som planterade lögnen om sexköp på aftonbladet. Kan det vara en organisation med en faslig massa pengar som gärna betalar en kriminell hacker för att kolla regeringens datorer och som hittade sexchatten hos SOL?
Allt tyder på att det endast är Mattias Carlsson på AB som träffat "Anna". Skall hela sanningen fram så får man nog börja att leta där.
Var det bara jag som hade glömt bort hur fullständigt luddigt och förvirrat detta -- det centrala i hennes vittnesmål -- egentligen såg ut!?
Hon har träffat en personen en gång. Någon månad senare ser hon Littorin i TV och tycker sig känna igen sin klients ansikte. Sen vårdas hon för psykiska problem. Nu (2010, fyra år senare) är hon dock övertygad.
Vidare säger "Anna" såhär:
Detta är ju utmärkt för oss skvallerkärringar. Om Littorin stämmer Aftonbladet så har Aftonbladet bara att bortse från alla ställningstaganden som har med källskyddet att göra. "Anna" har nämligen inga som helst problem att medverka.
Och glöm inte att "Anna" hade fått en bild sänd till sig med en bild på sin senaste erövring.
Kommer inte ihåg var källan till detta påstående finns dock.
Kan det vara så att hennes nya "kund" skickade henne en bild på Totto, som var hyggligt lik honom själv?
Osannolikt konspirationstänk, jag medger det, men inte mer osannolikt än att "Anna" dök upp efter 4 år o ville ställa maktens män till svars.
Eller att en bläckfisk skulle kunna tippa rätt på 8 matcher av 8 möjliga i fotbolls-VM...
Och glöm inte att "Anna" hade fått en bild sänd till sig med en bild på sin senaste erövring.
Kommer inte ihåg var källan till detta påstående finns dock.
Kan det vara så att hennes nya "kund" skickade henne en bild på Totto, som var hyggligt lik honom själv?
Osannolikt konspirationstänk, jag medger det, men inte mer osannolikt än att "Anna" dök upp efter 4 år o ville ställa maktens män till svars.
Eller att en bläckfisk skulle kunna tippa rätt på 8 matcher av 8 möjliga i fotbolls-VM...
Det mest sannolika är dock att Littorin köpt sex. Därför sket han i brallan och avgick.
Så fantastiskt...välunderbyggd...eh...argumentation.. .
Det är så uppenbart att han har köpt sex, försöket till mörkläggning talar sitt tydliga språk. Så tycker jag och så tycker svenska folket.
De enda som tror något annat är de som sympatiserar med den moderata politiken. Men fortsätt du med att lägga ut dina dimridåer på det seriösa diskussionsforumet Flashback, det uppfattas säkert som trovärdigt.