2010-09-13, 18:14
Medlem
Evers1s avatar
Tjenatjena hallå!

Ska ha gått ett tvprogram om Åre för ca 10 åre sedan.. någon som har koll på vad det hette och om de går att tanka hem/ se online någongstans? tack o bock
Citera
2010-09-13, 20:58
Medlem
Miller418s avatar
Jag söker ett TV-program som gick på Kunskapskanalen om jag minns rätt för kanske ett par veckor sedan. Det handlade bland annat om en snubbe i Australien som kallades typ Doktor Jord eller nåt liknande, han hjälpte folk som odlade saker att förbättra skördarna. De gjorde ett test. De hällde vanligt vatten på ett ställe och sedan hans specialmixtur på ett annat och tog sedan ett "borrprov" för att se hur långt ned vattnet runnit. Med hans specialblandning rann vattnen betydligt djupare i jorden. Eller där var det snarare lera vilket gjorde att vattnet hade stora problem att komma ned. Någon som minns vad "Doktorn" hette och vilket program det var?
Citera
2010-09-13, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miller418
Jag söker ett TV-program som gick på Kunskapskanalen om jag minns rätt för kanske ett par veckor sedan. Det handlade bland annat om en snubbe i Australien som kallades typ Doktor Jord eller nåt liknande, han hjälpte folk som odlade saker att förbättra skördarna. De gjorde ett test. De hällde vanligt vatten på ett ställe och sedan hans specialmixtur på ett annat och tog sedan ett "borrprov" för att se hur långt ned vattnet runnit. Med hans specialblandning rann vattnen betydligt djupare i jorden. Eller där var det snarare lera vilket gjorde att vattnet hade stora problem att komma ned. Någon som minns vad "Doktorn" hette och vilket program det var?
Kan det vara det här programmet? http://www.tv.nu/p/10082820002050kunskapskanalen
Citera
2010-09-13, 21:37
Medlem
Miller418s avatar
Yes!!!
Tack så mycket för det snabba svaret.
Citera
2010-09-14, 06:31
Medlem
oNesteruds avatar
Vad heter barnprogrammet med två "muppar" (dockor) som gick för några år sen på tv4 (tror jag). Den ena var en hund med fluga och den andra en igelkott. Nån som känner igen?
Citera
2010-09-14, 13:43
Medlem
ClassWarHeros avatar
Hej jag söker ett barnprogram från 90-talet som gick på SVT, Det handlade om en kvinna som använde sin duschkabin som tidsmaskin och resten tillbaks till stenåldern och blev fast där, någon som har den blekaste aning?
Citera
2010-09-15, 00:14
Medlem
Kanske inte är riktigt rätt tråd men jag hoppas ni kan hjälpa mig ändå. För en massa år sedan gick det ett barnprogram med Johan Petersson där han hjälpte barn/ungdomar med kärleksproblem. Det kan ha hetat något med Sören men är inte helt 100. Någon som kommer ihåg vad det heter?
Citera
2010-09-15, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusT
Kanske inte är riktigt rätt tråd men jag hoppas ni kan hjälpa mig ändå. För en massa år sedan gick det ett barnprogram med Johan Petersson där han hjälpte barn/ungdomar med kärleksproblem. Det kan ha hetat något med Sören men är inte helt 100. Någon som kommer ihåg vad det heter?

Det stämmer bra det. Den hette Sören och sändes i TV4 2004.
Citera
2010-09-16, 22:48
Medlem
Jag behöver hjälp med att ta reda på namnet ett svenskt program som sändes i svensk tv (svt el tv4 tror jag) för ca 10 år sen.
Vad jag minns är att det var en talkshow, med en värd som jag tror var av indiskt ursprung. Han hade en "medhjälpare" i studion. Till denna medhjälpare så sa den indiske programvärden ofta "mycket bra markus!" på sin brutna svenska.

Detta är tyvärr allt jag minns från detta och ingen i min närhet kan hjälpa mig att ta reda på svaret.
Så nu är det upp till er flashbackare att reda ut detta!
Citera
2010-09-16, 22:53
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyeque
Jag behöver hjälp med att ta reda på namnet ett svenskt program som sändes i svensk tv (svt el tv4 tror jag) för ca 10 år sen.
Vad jag minns är att det var en talkshow, med en värd som jag tror var av indiskt ursprung. Han hade en "medhjälpare" i studion. Till denna medhjälpare så sa den indiske programvärden ofta "mycket bra markus!" på sin brutna svenska.

Detta är tyvärr allt jag minns från detta och ingen i min närhet kan hjälpa mig att ta reda på svaret.

Jag är ganska säker på att den gick på SVT men namnet minns jag inte men det känns som något i stil med Mohammed eller Ali.

Ah, det måste vara Mustafas Show med Sharam Rahi.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article33072.ab
https://www.flashback.org/t592290

Äh, folk hinner före när man sitter och knåpar.
Senast redigerad av DelGriffith 2010-09-16 kl. 22:59.
Citera
2010-09-16, 22:54
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:

Det kan inte vara Mustafas show?
Citera
2010-09-16, 22:56
Medlem
whus avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Jag är ganska säker på att den gick på SVT men namnet minns jag inte men det känns som något i stil med Mohammed eller Ali.

Mustafas Show, på SVT, har efterfrågat det själv i denna tråd! Fan vad kul det var... Tyvärr omöjligt att hitta, iallafall för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in