2010-09-16, 22:57
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Det kan inte vara Mustafas show?
Och det var du som svarade den gången också
Citera
2010-09-16, 23:01
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Mustafas Show, på SVT, har efterfrågat det själv i denna tråd! Fan vad kul det var... Tyvärr omöjligt att hitta, iallafall för mig

Jag såg när jag googlade att folk verkade tycka att den var bra, själv tyckte jag att den var hemsk. Första avsnittet var hyfsat sedan upprepades samma sak i de kommande avsnitten.
Citera
2010-09-16, 23:52
Medlem
kakashi-sans avatar
Söker en tvserie i "lera" som gick för kanske 10 år sen på ztv om jag inte minns fel.
Handlade om en svart vaktmästare/hyresvärd i Hooden, New York och alla som bodde där, han hade
det ganska svårt pga alla gäng och surkärringar som aldrig va nöjda. Kommer ihåg att det
fanns några barn som va bi-karaktärer i serien.

Kommer ihåg att den va sjukt kul men hittar inte vad den heter.
Någon som kan hjälpa mig?

/// André
Citera
2010-09-16, 23:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakashi-san
...
http://www.imdb.com/title/tt0182621/
Citera
2010-09-16, 23:54
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakashi-san
Söker en tvserie i "lera" som gick för kanske 10 år sen på ztv om jag inte minns fel.
Handlade om en svart vaktmästare/hyresvärd i Hooden, New York och alla som bodde där, han hade
det ganska svårt pga alla gäng och surkärringar som aldrig va nöjda. Kommer ihåg att det
fanns några barn som va bi-karaktärer i serien.

Kommer ihåg att den va sjukt kul men hittar inte vad den heter.
Någon som kan hjälpa mig?

/// André
https://www.flashback.org/p24293770#p24293770
Citera
2010-09-17, 01:11
Medlem
Söker en tv-serie som gick i 3 delar på tv4 ca 1998. Den handlade om Millie, en rödhårig tjej, med en prostituerad mamma som mördas av typ hallick i 1a avsnittet. Millie spelas av 2 skådespelar systrar, lillsyrran 1a avsnittet, storasyster i 2 & 3. Den utspelade sig under industrialismens England. Serien är baserad på en bok, inte säkert den e engelsk. Vad hette serien o vad hette boken?
Citera
2010-09-17, 01:15
Medlem
SSHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolo
Söker en tv-serie som gick i 3 delar på tv4 ca 1998. Den handlade om Millie, en rödhårig tjej, med en prostituerad mamma som mördas av typ hallick i 1a avsnittet. Millie spelas av 2 skådespelar systrar, lillsyrran 1a avsnittet, storasyster i 2 & 3. Den utspelade sig under industrialismens England. Serien är baserad på en bok, inte säkert den e engelsk. Vad hette serien o vad hette boken?
Tredje träffen då jag söker på Millie på imdb:
http://www.imdb.com/title/tt0118443/
Citera
2010-09-17, 08:18
Medlem
NickaNyfikens avatar
Jag vet att denna varit upp här för typ två år sen, men blev inte besvarad så jag försöker igen:
Vad heter serien där en rosa fågel visar t.ex hur matsmältningen går till eller hur dom föder upp kycklingar på farm eller fabrik?!
Citera
2010-09-17, 22:50
Medlem
Miller418s avatar
Har fått bra hjälp här förut så jag testar igen.
Jag söker en serie som gick under 80-talet med en blond kille med mustasch som hade en ljus safarihatt.
Om jag inte minns fel så hade en av huvudpersonerna en käpp som man kunde dra ut ett långt knivblad ur.

Antagligen var det nån slags detektivserie eller nåt, det är länge sen och jag var alltför ung, men jag brukar fundera på vad det var för serie.

Tack på förhand.
Citera
2010-09-18, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miller418
Har fått bra hjälp här förut så jag testar igen.
Jag söker en serie som gick under 80-talet med en blond kille med mustasch som hade en ljus safarihatt.
Om jag inte minns fel så hade en av huvudpersonerna en käpp som man kunde dra ut ett långt knivblad ur.

Antagligen var det nån slags detektivserie eller nåt, det är länge sen och jag var alltför ung, men jag brukar fundera på vad det var för serie.

Tack på förhand.

Det enda jag kan komma att tänka på är "Bring 'em back alive" som på svenska hette "Uppdrag i Singapore".

http://www.youtube.com/watch?v=fL39vTtHtY4

Men var verkligen Bruce Boxleitner blond i serien?
Citera
2010-09-18, 10:45
Medlem
Miller418s avatar
Tack så mycket Rinne, precis den serien jag sökte. Otroligt att du knäckte nöten trots så få detaljer, det måste ha varit safarihatten Nej han verkar ju inte vara blond, jag som mindes fel.
Citera
2010-09-18, 20:51
Medlem
ljung_s avatar
Söker ett tv program kommer inte ihåg namn eller kanal.

Hursomhelst. Det handlar om en undersökning om hur killar ställer sig i ett visst mönster när dem går o pissar och det är sådana "mini-pissoarer" med bara små skärmar i mellan.

Och då visa de hur den andra personen ställer sig beroende på vart den första står, vart den tredje ställer sig osv. Nån som känner igen och kommer ihåg vad det heter?

Här finns det beskrivet i text, men söker tvavsnittet: http://www.ehow.com/how_4742142_choose-urinal-mens-bathroom.html
Senast redigerad av ljung_ 2010-09-18 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in