2011-06-12, 23:58
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
As if?

nä....

Söker en tv-serie:

Brittisk
Komedi
Gick på ZTV i mitten/slutet av 90-talet

3 huvudpersoner som jag minns det:
Vanlig kille, Lite losig
Rumskamrat med snygg bitchig blond tjej
Vanliga killens bästa kompis, ovårdad/orakad o lite mer losig. Bor ej med de övriga.

En scen:
Killen går o lägger sig i tjejens säng när han är ensam hemma. Han somnar o hon kommer hem o tvingar honom ur sängen vilken han motvilligt gör. Det visar sig att han även provat hennes underkläder. Detta leder till att tjejen förhandlar bort de 4000£ hon är skyldig honom i hyra då hon hotar att berätta det för hans kompis som har honom som idol o som hon i scenen nämner som hans runkkompis.
Citera
2011-06-13, 00:47
Medlem
Käg Malaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
nä....

Söker en tv-serie:

Brittisk
Komedi
Gick på ZTV i mitten/slutet av 90-talet

3 huvudpersoner som jag minns det:
Vanlig kille, Lite losig
Rumskamrat med snygg bitchig blond tjej
Vanliga killens bästa kompis, ovårdad/orakad o lite mer losig. Bor ej med de övriga.

En scen:
Killen går o lägger sig i tjejens säng när han är ensam hemma. Han somnar o hon kommer hem o tvingar honom ur sängen vilken han motvilligt gör. Det visar sig att han även provat hennes underkläder. Detta leder till att tjejen förhandlar bort de 4000£ hon är skyldig honom i hyra då hon hotar att berätta det för hans kompis som har honom som idol o som hon i scenen nämner som hans runkkompis.

Det är nog Game On: http://www.youtube.com/watch?v=w2xcD_lxVSk
Citera
2011-06-13, 01:48
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Käg Malax
Det är nog Game On: http://www.youtube.com/watch?v=w2xcD_lxVSk

o ja, tack!
Citera
2011-06-13, 02:30
Medlem
Smiskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Det var inte ett gammalt avsnitt av Insider?

Kan varit.
Men wikipedia ger mig ingen information och kan inte hitta något om insider på tv3's hemsida.

:/
Citera
2011-06-13, 12:43
Medlem
Jag söker namnet på en tvserie som jag minns väldigt vagt. Den tillhör någon av mina första tvminnen och jag har alltid lite latent i huvudet att försöka komma på vilken serie det var

Jag är född -78a och har växt upp med SVT1, SVT2 och TV4 (fast denna bör vara visad på någon av SVTs kanaler)

Serien utspelar sig i rymden (tror jag) och egentligen det enda jag minns är cutscenes från väldiga rymdskepp med "motorer" i stil med dagens rymdfärjor och shuttleprogram. Det andra jag minns från rymdskeppsscenerna är den guldfärgade tratt-liknande fronten på rymdskeppen som vid något tillfälle öppnades och innehöll en gripklo eller liknande

Det är egentligen allt jag minns, någon som känner till något i stil med det?
Citera
2011-06-13, 13:46
Medlem
svettiglanas avatar
Jag söker en amerikansk lifestyle/reality-serie från 2010/11. Serien handlar om ett gäng på fyra personer (chefen 50-60år, en svart man som agerar vakt, en kvinna och en man, de är ett par) som hjälper människor att tömma hus/dödsbon genom att ha auktion osv.

Jag har sett minst tre avsnitt, men vet inte vad som hänt med serien efter det.

Någon som vet vilken serie jag snackar om?
Citera
2011-06-13, 19:04
Medlem
Hej jag började tänkta på en tecknad serie här om dagen som jag dock inte kan komma på vad den heter. Skulle vara väldigt snällt om någon kunde hjälpa mig.

Den handlar om några olika djur som har någon slags verksamhet där de ska hjälpa andra. De får ett larm om att åka och hjälpa någon och åker då iväg i varsitt fordon. På vägen till sitt mål är det några djur som försöker sabotera för dem. I slutet av varje avsnitt är det någon av djuren som har kommit först till platsen och får då en slags utmärkelse av sin chefen för sin tapperhet.

Är inte helt säker på att det gick till precis så här eftersom jag var så liten när jag såg den. Men på ett ungefär. Tack på förhand!
Citera
2011-06-13, 22:25
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bearnaisebea
Hej jag började tänkta på en tecknad serie här om dagen som jag dock inte kan komma på vad den heter. Skulle vara väldigt snällt om någon kunde hjälpa mig.

Den handlar om några olika djur som har någon slags verksamhet där de ska hjälpa andra. De får ett larm om att åka och hjälpa någon och åker då iväg i varsitt fordon. På vägen till sitt mål är det några djur som försöker sabotera för dem. I slutet av varje avsnitt är det någon av djuren som har kommit först till platsen och får då en slags utmärkelse av sin chefen för sin tapperhet.

Är inte helt säker på att det gick till precis så här eftersom jag var så liten när jag såg den. Men på ett ungefär. Tack på förhand!

http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=ofUjQhCrZYQ&gl=US ?
Citera
2011-06-13, 23:07
Medlem
ante1277s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustaren
Okej, så med andra ord så är det rätt kört att hitta Prins Valiant i svensk version att ladda ner eller på dvd?

På Tradera ploppar det upp Prins Valiant VHS:er med svenskt tal ibland, köpte faktiskt själv en sådan för en tid sedan. Den första VHS:en, Drömmen om Camelot, innehåller de tre första avsnitten av serien. Riktigt kul att ha det i samlingen då jag även har samtliga 40 seriealbum som har getts ut Finns det några fler Prins Valiant VHS:er på svenska så får ni gärna hojta till!
Citera
2011-06-15, 01:17
Medlem
SzkandaLs avatar
halloj.

behöver hjälp med namnet på ett barnprogram som gick tidigt 90tal (?)
handlade om en (?) vampyr som bodde i ett torn alt vind på ett hus. tror det gick på svt men är ej säker. kan inte bidra med så mycket mer information än så tyvärr. enda jag minns tydligt var att varje gång vampyren skulle ut o flyga så visades en tecknad bild på en vampyr i luften med halvmåne i bakgrunden.
vet någon vilken jag menar? fastnat i skallen på mig. hehe
Citera
2011-06-15, 01:20
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SzkandaL
halloj.

behöver hjälp med namnet på ett barnprogram som gick tidigt 90tal (?)
handlade om en (?) vampyr som bodde i ett torn alt vind på ett hus. tror det gick på svt men är ej säker. kan inte bidra med så mycket mer information än så tyvärr. enda jag minns tydligt var att varje gång vampyren skulle ut o flyga så visades en tecknad bild på en vampyr i luften med halvmåne i bakgrunden.
vet någon vilken jag menar? fastnat i skallen på mig. hehe

Programmet var inte tecknat utan bara själva "flygbilden"? Annars tänkte jag på Ernest, Le Vampire.
Citera
2011-06-15, 01:33
Medlem
SzkandaLs avatar
tjena DelGriffith.

Denna serie var rätt mörk och skrämmande (iaf som barnprogram) och inte tecknad (förutom när han flög och den bilden var bara en stillbild vill jag minnas)
programmet började alltid med att han öppnade kistan han sov i och slutade med att han kröp in i kistan igen. såg lite ut som en nedbantad version av sångaren i the cure i dracula utstyrsel. haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in