2009-12-11, 16:17
Medlem
laymedowns avatar
Jag letar efter ett barnprogram som sändes någon gång under 90-talet, runt 93-97 troligtvis. Det jag minns är att det i inledningen var en stad under natten, upplyst och väldigt fin, och med något slags modelltåg som gick runt staden. Hette något i stil med "sagostund" eller "sagor" men mer än så minns jag inte.

Skulle uppskatta om någon visste vilket jag menade, trots att jag är 20 idag tycker jag det är übermysigt med gamla barnprogram i sann nostalgi-anda
Citera
2009-12-11, 16:19
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laymedown
Jag letar efter ett barnprogram som sändes någon gång under 90-talet, runt 93-97 troligtvis. Det jag minns är att det i inledningen var en stad under natten, upplyst och väldigt fin, och med något slags modelltåg som gick runt staden. Hette något i stil med "sagostund" eller "sagor" men mer än så minns jag inte.

Skulle uppskatta om någon visste vilket jag menade, trots att jag är 20 idag tycker jag det är übermysigt med gamla barnprogram i sann nostalgi-anda

Skymningssagor, finns en del klipp på Youtube.
Citera
2009-12-11, 16:32
Medlem
laymedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Skymningssagor, finns en del klipp på Youtube.
Fredagskvällen som sjuk räddad. Thanks.
Citera
2009-12-11, 18:24
Bannlyst
Jag söker nu en barn/ungdoms-serie. Jag tror den sändes på Sommarlovsmorgon något år i början av 90-talet. Jag tror det var med svenska, norska och danska barn. Fyra barn kanske? Någon var rödhårig vill jag minnas. Det handlade i alla fall om ett lik på en strand. Det var något mysterium kring detta lik (om det ens var ett riktigt lik). Introlåtens sista rad löd ungefär "...om att leva, och att dö!".

Vore extremt tacksam om någon visste namnet på denna serie.
Citera
2009-12-11, 18:36
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dueheltbanana
Nä är du säker på det?
Nej
Citera
2009-12-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Favvis!
The Trap Door - Intro tecknat
The Trap Door - Episode 1 - Series 1 i lera

stort tack precis den jag sökte!
man måste bah älska flashback
Citera
2009-12-12, 01:03
Medlem
Letar efter en tecknad serie som måste vara minst 15-20 år gammal eller något. Minns bara att det alltid handlade om olika barn som hade olika problem (att dom var klumpiga t.ex) och så kom dom till en liten varelse (en liten björn eller liknande) som bodde i ett träd och han trollade så barnet krympte och sedan fick barnet gå in igenom en liten liten dörr och hamnade i en annan värld. Den som vet vad detta är för serie är guld värd!
Citera
2009-12-12, 03:46
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GossipGirl
Letar efter en tecknad serie som måste vara minst 15-20 år gammal eller något. Minns bara att det alltid handlade om olika barn som hade olika problem (att dom var klumpiga t.ex) och så kom dom till en liten varelse (en liten björn eller liknande) som bodde i ett träd och han trollade så barnet krympte och sedan fick barnet gå in igenom en liten liten dörr och hamnade i en annan värld. Den som vet vad detta är för serie är guld värd!

Skogsfamiljerna / Sylvanian Families.
Citera
2009-12-12, 12:13
Medlem
Engelsk deckare, svt för 5-6 år sen

Jag minns att det bl.a handlade om nån typ av polis som hette Mike och som hade en fru som hette Pat. Han hade barn sen tidigare och hon hade haft ett missfall. Nåt avsnitt handlade om en utvecklingsstörd man som tog sig in i deras lägenhet och åt choklad som låg i papperskorgarna. Minns nån vad serien heter??
Citera
2009-12-12, 23:27
Medlem
Serien "My own" som sändes på MTV för ett tag sen - jag letar efter avsnittet med "My own Jessica Simpson".

Kör vadslagning med en polare om vem som kan hitta snyggaste (i detta fall en av deltagarna) randombruden på tv
Citera
2009-12-13, 05:00
Medlem
Bowls avatar
Hittade det jag sökte.
Citera
2009-12-13, 19:36
Medlem
Charmas avatar
Hjälp mig hitta dokumentär om EU-bidrag till jordbruket

Skulle vilja ha hjälp att lista ut vad det kan vara för dokumentär jag har sett.
Läste år 2002 en kurs på universitetet som handlade om EU. I samband med detta såg vi en dokumentärfilm om EU-bidragen inom jordbruket.

Har några minnesbilder från filmen bl.a. hade de ställt två olika typer av bönder mot varandra.

Den första hette typ Greve Natt och Dag och hade flera hundra ha åkermark, jättelika maskiner (traktorer, tröskor m.m.). Han fick enorma summor i bidrag och ansåg sig också ha rätt till det eftersom han "hindrade landskapet från att förbuskas" (inklippt i bild hur hans anställda trädgårdsmästare putsade på hans prydligt klippta häckar runt huset)

Den andra var det hårt arbetande paret Gunnar och Elsa (eller vad de nu hette). De hade väl sisådär 5ha åkermark och 10kor. De fick knappt några bidrag alls och var väldigt ledsna över att de nog skulle måsta överge sitt livsverk och lägga ner gården (inklippt hur gunnar i smutsiga gummistövlar traskade över leråkern med tårarna rullande över kinderna.)

Någon som kan hjälpa mig att googla fram vad denna film kan heta?
Kanske finns den tom utlagd på nätet nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in