2010-09-10, 15:33
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Roughnecks: Starship Troopers Chronicles?
http://www.youtube.com/watch?v=xDqU55EkAdQ

sorry inte den, den var tecknad mest hade kanske lite data effekter ibland, men den var mer thriller actig va ständigt folk som jagade dom i svarta kostymer
Citera
2010-09-10, 15:44
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
sorry inte den, den var tecknad mest hade kanske lite data effekter ibland, men den var mer thriller actig va ständigt folk som jagade dom i svarta kostymer

Det var inte Men In Black?
http://www.youtube.com/watch?v=6Rfd_8dPLYw
Citera
2010-09-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Ja är ganska ny på flashback men har ju hört jämnt om hur folk kan hitta vad som helst här så tänkte göra ett försök för jag minns inte alls vad den heter o specifika detaljer.
Jag letar efter en tecknad sci fi serie som gick på 5an omkring 10 år sen, jag har för mig de var en ganska kort serie några delar bara, engelsk talande har jag för mig men inte riktig säker.

handlade typ om aliens som var på jorden o sen skulle de som det handlade om dra till en annan planet eller kom dom till en annan planet när de slutade på 5an
var i väldigt mycket öken områden.
och om ja minns rätt så var själva tecknar stilen på allt väldigt likt den som är I Titan A.E. så skulle inte vara alls omöjligt om de skulle vara samma tecknare etc.

är detta för lite info eller är det möjligt att någon skulle kunna veta va man pratar om eller hitta det?
de som jag är säker på är att den gick på 5an för omkring 10 år sen o var ganska kort hade inget riktigt slut på de bara tog stop så man minns man ville se resten, resten av informationen kan vara bara gamla minnen som har blandats me andra

Invasion America som på svenska hette "Invasion Jorden".

http://www.youtube.com/watch?v=aKN-RIzxcVk
Citera
2010-09-10, 19:22
Medlem
Vi såg en snutt av en amerikansk/engelsk TV-serie för högst en månad sedan, det skulle vara ett par avsnitt bara ganska tätt efter varandra. Den gick på SVT eller TV4 tror jag.

Tyvärr har vi inte så mycket minne av den mer än att den verkade rätt bra och spännande! Det handlade om ett par som nu var separerade/skilda efter att deras son dött i en olycka (tror att han drunknade). Sedan blev frun kidnappad. Mer än så såg vi inte men det var som sagt inte så länge sedan den gick så kanske någon här känner igen den och vet vad den heter?
Senast redigerad av Zebrima 2010-09-10 kl. 19:25.
Citera
2010-09-10, 21:37
Medlem
hoodoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkthird
Jag vill veta vad ett program på tv hette..
felix herngren var med.. och har för mig att hela programmet handlade om att saker var konspiratoriska.. fast på ett komiskt sätt?

Serien du letar efter heter "Sanningen bakom", och var i vissa delar hysteriskt rolig.
Citera
2010-09-11, 10:29
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawop°
jag tror detta var en julkalender från 80talet, är ganska säker på att Sissela Kyle var med,
har för mig att antingen Klasse Möllberg eller Staffan Ling var med också..

det enda jag kommer ihåg var när Sissela och antingen Klasse eller Staffan (tror jag)
skulle försöka hämta något i en grotta där det bodde ett stort svart troll?
när jag tänker på det nu så tror jag att utseendet på trollet liknar chewbacca i star wars haha

på vägen till grottan var gick dom i snö, som det blev spår i, tror jag, vid en
skog, och jag har för mig det var något med en tomteluva och ett fönster på en liten stuga...?

när dom kom fram till grottan så tror jag trollet var där, så dom gick upp ovanför
ingången till grottan, som var i ett berg, och väntade där, så gick trollet ut och
dom åkte ner på sidan av ingången i snön, in och skulle sno vad det nu var dom
var där för, och det fanns på ett bord tror jag..

sen tror jag trollet kom tillbaka när dom var där inne..

någon som vet vad detta är ifrån?
Ett avsnitt av Skrivklådan
http://www.youtube.com/watch?v=MhK4AjjWl70
Citera
2010-09-11, 15:02
Medlem
Söker en brittisk tv sere som gick på SVT för något år sedan, handlade om tjejer som jobbade på bordell på 1800-talet tror jag. Kan ha varit en kort serie, any ideas? Den var rolig=P
Citera
2010-09-11, 15:42
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Söker en brittisk komediserie som gick för ett par år sen på SVT, "MItt liv som film" var den svenska titeln.
Citera
2010-09-11, 18:49
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Söker en brittisk komediserie som gick för ett par år sen på SVT, "MItt liv som film" var den svenska titeln.
My Life in Film
Citera
2010-09-11, 20:35
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
My Life in Film
Man tackar
Citera
2010-09-12, 22:46
Medlem
Hej jag undrar vad en italiensk mini serie om han som korsfästes bredvid Jesus heter, den gick på svt nån gång på 90- talet.
Citera
2010-09-13, 00:43
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinne
Invasion America som på svenska hette "Invasion Jorden".

http://www.youtube.com/watch?v=aKN-RIzxcVk

Tackar de var den har letat efter den sjukt länge mycket uppskattat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in