2008-07-04, 21:10
Medlem
_Cato_s avatar
Söker en serie som jag tror gick på MTV för några år sedan.
Den var tecknad och handlade om en hollywoodproducent som reste runt i världen på en del udda aktiviteter. Kommer inte ihåg så mycket men minns att huvudpersonen hade svart hår och solglasögon samt en brun kostym i princip hela tiden.

Hade även en riktigt mysko buttler som fixade det mesta...
Citera
2008-07-04, 21:16
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Cato_
Söker en serie som jag tror gick på MTV för några år sedan.
Den var tecknad och handlade om en hollywoodproducent som reste runt i världen på en del udda aktiviteter. Kommer inte ihåg så mycket men minns att huvudpersonen hade svart hår och solglasögon samt en brun kostym i princip hela tiden.

Hade även en riktigt mysko buttler som fixade det mesta...

Det låter som Kid Notorious.
http://www.imdb.com/title/tt0379638/
Citera
2008-07-04, 23:09
Medlem
hubbes avatar
Söker efter en serie som discoverychannel har gjort (?) samt att TV6 har sänt den förra året.
Serien handlar om en neger och en vit person som åker motorcykle genom USA.

Är det någon som vet vad jag menar?
Citera
2008-07-04, 23:15
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbe
Söker efter en serie som discoverychannel har gjort (?) samt att TV6 har sänt den förra året.
Serien handlar om en neger och en vit person som åker motorcykle genom USA.

Är det någon som vet vad jag menar?

Ian Wright Across America
?
Citera
2008-07-05, 00:39
Medlem
rebkeans avatar
Svagt 80-tals minne.....

Hej alla glada, jag har letat och frågat folk i ganska många år om ett program som gick på SVT sena fredag eller lördag-kvällar i slutet tror jag av 80-talet.
I mitt minne hette programmet TAXFREE och var en blandning av rysar-serien The Hitchhiker, lite mjukporr och konstiga surrealistiska typ musikvideos.
INGEN jag har frågat hittills har en känt igen detta och snart tror jag att jag inbillat mig alltihop.
Nån som kan styrka att detta har existerat?
Citera
2008-07-06, 16:15
Medlem
hubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen

Ian Wright Across America
?

Tack!
Citera
2008-07-06, 21:12
Medlem
slutagnälls avatar
Söker en brittisk kriminalserie. I huvudrollen finns en manlig psykolog, som arbetar för polisen genom att han läser brottslingar och försöker förutspå deras beteende. Han är i medelåldern, svart hår, och har en yngre kvinnlig side-kick (som jag tror är hans assistent).

Gick på SVT eller möjligtvis TV4 förut.
Citera
2008-07-06, 22:52
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Söker en brittisk kriminalserie. I huvudrollen finns en manlig psykolog, som arbetar för polisen genom att han läser brottslingar och försöker förutspå deras beteende. Han är i medelåldern, svart hår, och har en yngre kvinnlig side-kick (som jag tror är hans assistent).

Gick på SVT eller möjligtvis TV4 förut.
Hittade den, Wire In The Blood är namnet.
Citera
2008-07-07, 10:17
Medlem
söker namnet på en kockserie som gick (tror den går i repris nu?) på tv3(?).

Var samma upplägg som i andra reality shows, men det var om matlagning. Vill minnas att dom skulle laga plockmat till en lack&läder-butik i nått avsnitt
Citera
2008-07-07, 13:51
Medlem
stigmas avatar
Söker namnet på en TV-serie. Har inte så mycket att gå på förutom att det var en svensk kriminalserie. Den borde ha gått någon gång i mitten/slutet på 80-talet, på SVT.
Skåningen som är med i Burger King-reklamen för Angus eller vad den heter, var en av "skurkarna". I reklamen ska han servera nåt fint kött när alla bara drar.

Minns även att någon i serien hette Spencer.

Har tyvärr inget mer att gå på. Mycket tacksam för svar !
Citera
2008-07-08, 01:57
Medlem
Söker en engelsk serie, handlar om en äldre herre som har ett hotell och där händer det ena och det andra. Skön engelsk humor.
Citera
2008-07-08, 08:56
Medlem
rebkeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloak
söker namnet på en kockserie som gick (tror den går i repris nu?) på tv3(?).

Var samma upplägg som i andra reality shows, men det var om matlagning. Vill minnas att dom skulle laga plockmat till en lack&läder-butik i nått avsnitt

TOP CHEF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in