2013-05-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.youtube.com/watch?v=CxKgNTNwVAc ?

Nä, det var inte det programmet. Det programmet jag tänkte på är på svenska.
Citera
2013-05-09, 11:20
Medlem
MartinStLouiss avatar
Söker ett tecknat avsnitt av någon kortare tv-serie som brukade sändas mellan andra program i Disneydags. Handlade om en hund som skulle vara barnvakt åt ett litet barn som sov. Och Snoopy eller någon annan karaktär skadar barnvakten på olika sätt hela tiden, vilket gör att hunden måste springa ut hur huset för att ta ut sin ilska osv. Någon som vet?
Citera
2013-05-12, 13:14
Medlem
pirates avatar
Eftersöker en dokumentär som jag tror gick på Discovery channel nån gång förra året.
Den handlar om en grupp Nany SEALs och en kryppskytt (sniper), som kämpar mot varandra.
Kryppskytten har i uppgrad att skjuta nån som Navy SEALs skyddar...
I slutet kommer kryppskytten iväg genom att flyr via en flod, efter att ha dödat sitt mål.

Är detta nåt som ringer en klocka hos nån?
Citera
2013-05-12, 13:25
Medlem
N0llans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Eftersöker en dokumentär som jag tror gick på Discovery channel nån gång förra året.
Den handlar om en grupp Nany SEALs och en kryppskytt (sniper), som kämpar mot varandra.
Kryppskytten har i uppgrad att skjuta nån som Navy SEALs skyddar...
I slutet kommer kryppskytten iväg genom att flyr via en flod, efter att ha dödat sitt mål.

Är detta nåt som ringer en klocka hos nån?
Ingen aning om vad den heter, men det låter väldigt intressant. Jag skulle också vilja veta vad den heter
Citera
2013-05-13, 00:40
Avslutad
Jag söker namnet på en amerikansk polisserie som gick på 90-talet. Huvudpersonen hette Scully eller Scalli, någonting liknande. Han var känd bland kollegorna som en som aldrig hade en penna, och han behövde alltid låna. I slutet på vinjetten så letar han efter en penna och alla hans kollegor sträcker fram en. Han har en mörkhårig (tror jag att det var) fru som det är sådär puttinuttigt med.

Jag vill se om jag kan få tag på den någonstans. Jag har letat på Google men kommer bara till konstiga ryska sidor när jag söker på namnen som jag minns.

Någon som vet?

**

Jag kom på en till serie som jag söker namnet på. Den handlar om en grupp människor som tar sig an/är intresserad av "fall" där döda har kommit tillbaka och vill något. De bor i ett stort hus och stämningen är väldigt tryckt hela tiden, sådär spöklik. Gruppens "ledare", en äldre man, är väldigt allvarlig hela tiden. Jag var helt övertygad om att den hette The Legacy, men när jag söker på det så hittar jag inget.

I ett avsnitt åker en ung kille från gruppen motorcykel på en ödslig väg på natten när han ser en tjej som står vid vägkanten. Hon vill något och han ska ta reda på vad.

Den gick på 90-talet.
Senast redigerad av GenesisP 2013-05-13 kl. 01:01.
Citera
2013-05-13, 01:48
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag söker namnet på en amerikansk polisserie som gick på 90-talet. Huvudpersonen hette Scully eller Scalli, någonting liknande. Han var känd bland kollegorna som en som aldrig hade en penna, och han behövde alltid låna. I slutet på vinjetten så letar han efter en penna och alla hans kollegor sträcker fram en. Han har en mörkhårig (tror jag att det var) fru som det är sådär puttinuttigt med.

Jag vill se om jag kan få tag på den någonstans. Jag har letat på Google men kommer bara till konstiga ryska sidor när jag söker på namnen som jag minns.

Någon som vet?

The Commish.

Den hette "Scali" på SVT.
Citera
2013-05-13, 03:06
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag kom på en till serie som jag söker namnet på. Den handlar om en grupp människor som tar sig an/är intresserad av "fall" där döda har kommit tillbaka och vill något. De bor i ett stort hus och stämningen är väldigt tryckt hela tiden, sådär spöklik. Gruppens "ledare", en äldre man, är väldigt allvarlig hela tiden. Jag var helt övertygad om att den hette The Legacy, men när jag söker på det så hittar jag inget.

I ett avsnitt åker en ung kille från gruppen motorcykel på en ödslig väg på natten när han ser en tjej som står vid vägkanten. Hon vill något och han ska ta reda på vad.

Den gick på 90-talet.

Det är antagligen Poltergeist: The Legacy du söker!
Citera
2013-05-13, 09:25
Medlem
skoantons avatar
När jag var mindre så såg jag en tv-serie som gick på Cartoon Network. Dom både i rymden med en glas skål runt sig och det var en snubbe som jobbade med att kunna ändra vädret och sådant det är de jag kommer ihåg typ. Vet någon?
Citera
2013-05-13, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Det är antagligen Poltergeist: The Legacy du söker!

Exakt det jag söker. Tack, och kram på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
The Commish.

Den hette "Scali" på SVT.

Yes!! Tack!!
Citera
2013-05-14, 01:28
Medlem
1.1s avatar
Gick ett svenskt barnprogram på 80-talet. Konstiga dockliknande små gubbar som bodde i skorstenar och andra konstiga ställen. Gubbarna hade stora runda näsor. Blev lite rädd när man såg det.
Citera
2013-05-14, 17:24
Medlem
Såg en serie för några år sedan. I början är det en man (huvudrollen) som av någon anledning blir jagad genom skogen och typ hittar någon tjej som börjar följa med honom.
De kommer undan och sedan åker de på äventyr. Jag tror det kan vara magi med i serien också.

Det starkaste minnet jag har av serien är att tjejen (tror jag) blir tillfångatagen av en ond kvinna som ser ut som en dominatrix.
Citera
2013-05-14, 18:50
Medlem
Hittade den själv; legend of the seeker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in