2008-06-24, 14:25
Medlem
Serie om tre män som vandrade genom Stockholm.

Minns en serie som gick för en 5-10 år sen, tre män vandrade genom Stockholm och stötte på diverse märkliga figurer. Bla. Jan Guillou som satt vid ett tält och rabblade siffror! Nån som minns vad det var för serie?
Citera
2008-06-24, 16:06
Medlem
Frëdrishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Relichunter?

Där satt den! Tackar så mycket, du har lyft en tung börda från mig
Citera
2008-06-25, 11:13
Medlem
HarmonyKorines avatar
Jag har för mig att den här serien sändes någon gång under 90-talet. Den handlade om en tjej i tonåren som hade typ rödbrunt axellångt hår. Jag tror att hon hade en lillebror också. Och så har jag för mig att hon gillade att fota. Sen hade hon en kompis som hade långt, blont hår, som var våfflat på sina ställen, lite vågigt på andra ställen, och så hade hon några små flätor och kanske lite färgade slingor här och var också. (Tror jag). Jag är också ganska säker på att hon hade en piercing i näsan eller någon annanstans.

Jag kommer ihåg en scen där den blonda kompisen är jättefull och dom står utanför en klubb eller något, och den rödhåriga tjejen ser värsta orolig ut eller något, haha. Äh, jag vet inte - men någon som kan komma på vilken jag tänker på? Skulle vara guld värt.
Citera
2008-06-26, 17:25
Medlem
Abbss avatar
söker en disneyfigur och hoppas på att det fungerar att göra det i denna tråden, annars får ni gärna länka mig vidare!

Det är en gammal svartvit figur som har som citat "ta en macka" och så trycker han in en stor macka i kalles eller någon utav de andra i deras munn... vill gärna vet vad han heter!

Tack på förhand,
Abbs
Citera
2008-06-26, 17:45
Medlem
Jag efterlyser en serie som gick i mitten eller slutet av 90-talet vid namn Hammarkullen. Har för mej att Peter Birro regisserade.
Grym serie som jag inte hittat någonstans!
Citera
2008-06-26, 21:21
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaviso
Jag efterlyser en serie som gick i mitten eller slutet av 90-talet vid namn Hammarkullen. Har för mej att Peter Birro regisserade.
Grym serie som jag inte hittat någonstans!

Nu har du missuppfattat trådens syfte.
Citera
2008-06-27, 00:31
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Såg reklam för någon dag sen.

3an, 5an eller 6an.

Det var nåt om tidsresande iallafall. Jag var ej oberusad så mitt minne sviker starkt. Men han åkte tillbaks i tiden och ändrade något i en tidning tex.

Jag hann aldrig med att förstå eftersom reklamen var så kort, men någon aning? =)
Journeyman antagligen? TV3 30/6 22:00
http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=1162883& ttid=205687&Itemid=99999999
Senast redigerad av boored 2008-06-27 kl. 00:34.
Citera
2008-06-27, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonyKorine
Jag har för mig att den här serien sändes någon gång under 90-talet. Den handlade om en tjej i tonåren som hade typ rödbrunt axellångt hår. Jag tror att hon hade en lillebror också. Och så har jag för mig att hon gillade att fota. Sen hade hon en kompis som hade långt, blont hår, som var våfflat på sina ställen, lite vågigt på andra ställen, och så hade hon några små flätor och kanske lite färgade slingor här och var också. (Tror jag). Jag är också ganska säker på att hon hade en piercing i näsan eller någon annanstans.

Jag kommer ihåg en scen där den blonda kompisen är jättefull och dom står utanför en klubb eller något, och den rödhåriga tjejen ser värsta orolig ut eller något, haha. Äh, jag vet inte - men någon som kan komma på vilken jag tänker på? Skulle vara guld värt.

Mitt så kallade liv/My so called life med Claire Danes och Jared Leto kanske?
Citera
2008-06-27, 13:23
Medlem
Citat:
Nu har du missuppfattat trådens syfte.

Sorry såg det nu.
Citera
2008-07-01, 07:06
Medlem
HarmonyKorines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Mitt så kallade liv/My so called life med Claire Danes och Jared Leto kanske?

Det stämmer ju! Det har ploppat upp massa bilder i huvudet från den serien i flera år, men jag kunde inte komma på vad serien hette, och det gjorde mig smått galen ett tag. Men nu vet jag, tackar så väldigt mycket!
Citera
2008-07-01, 09:37
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Letar efter en serie, tror inte den visas i Sverige (ännu) utan bara i USA. Handlar om några par, varav ena försöker få barn? Men misslyckas alltid, vill minnas att det är realativt mycket sex i serien. Någon som vet vilken jag menar?

Tell Me You Love Me kanske...vet inte om något par försöker få barn, men den är omtalad för sina sexscener.
Citera
2008-07-01, 23:08
Medlem
Hollywoodredaktionen

Nån som vet vad signaturmelodin heter och vem/vilka som spelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in