2008-07-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebkean
TOP CHEF

Great! tack
Citera
2008-07-08, 11:59
Medlem
ultio_ultioniss avatar
Detta kanske är en svår fråga men jag kanske har tur: I slutet på 80-talet (ev. början på 90-talet) gick en (amerikansk?) scifi-serie på kabel-tv. Vad jag kan minnas innehöll den mycket pang-pang, coola rymdskepp, robotar och sånt. Lite Star Wars-känsla. Jag tror den gick på Super Channel eller Nordic Channel (nuvarande kanal 5). Någon som har koll vad det kan vara?
Citera
2008-07-08, 14:00
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooseen
Söker en engelsk serie, handlar om en äldre herre som har ett hotell och där händer det ena och det andra. Skön engelsk humor.
Fawlty Towers med John Cleese (Pang i bygget på svenska)?
http://www.imdb.com/title/tt0072500/
Citera
2008-07-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultio_ultionis
Detta kanske är en svår fråga men jag kanske har tur: I slutet på 80-talet (ev. början på 90-talet) gick en (amerikansk?) scifi-serie på kabel-tv. Vad jag kan minnas innehöll den mycket pang-pang, coola rymdskepp, robotar och sånt. Lite Star Wars-känsla. Jag tror den gick på Super Channel eller Nordic Channel (nuvarande kanal 5). Någon som har koll vad det kan vara?

tja, du råkar inte ha nån detalj du minns, ett namn, en skådespelare... vad som hellst! det skulle göra de grymtt mycket lättare att hitta din serie...

edit: det kan inte vara så enkelt att det är star trek? den serien gick medan de hette kanal 5 nordic?????
Senast redigerad av captainKangaroo 2008-07-08 kl. 19:21.
Citera
2008-07-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Fawlty Towers med John Cleese (Pang i bygget på svenska)?
http://www.imdb.com/title/tt0072500/
Precis den! Tack och bock!
Citera
2008-07-09, 01:46
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Kort fråga, serien "Änglavakt" som gick på disneydags runt 1993, vad heter den på originalspråk?
Citera
2008-07-09, 12:15
Medlem
ultio_ultioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainKangaroo
tja, du råkar inte ha nån detalj du minns, ett namn, en skådespelare... vad som hellst! det skulle göra de grymtt mycket lättare att hitta din serie...

edit: det kan inte vara så enkelt att det är star trek? den serien gick medan de hette kanal 5 nordic?????

Nej det var ingen av mainstream-serierna.
Citera
2008-07-09, 13:27
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultio_ultionis
Nej det var ingen av mainstream-serierna.
Om du kan sträcka dej till mitten av 90-talet kanske det kan va Space above & beyond ?
http://www.imdb.com/title/tt0112173/
Citera
2008-07-12, 09:15
Medlem
NormaJeans avatar
hjääälp hitta nu!

Söker en tvserie som gick på discovery travel and living(?) och på nån discovery kanal, iallafall var det en överlevnadshistoria där ett plan hade kraschat nånstans i Peru vid bergen där det så gått som bara fanns snö. Det gick ungefär 56-60 dagar innan dom blev räddade och blev tvugna att börja gnaga på mäniskooffren som antingen frös ihjäl eller dog vid kraschen.. tror ni vet vilken jag menar (..eller hoppas
Citera
2008-07-12, 13:41
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Har en minnesbild av en sekvens ur ett program från 80-talet, svenskt, kanske av herngren/holm

Några sitter vid ett bord och sjunger typ "Shalalalaaaa Göte fyller år idag, Shalalalaaaa Göte fyller år idag"

Någon som minns?

http://thepiratebay.org/tor/4250360

http://uk.youtube.com/watch?v=dLisfJRIdxE

Tro det eller ej men här finns klippet för nedladdning. Det var från programmet Videograttis, som för övrigt finns utlagt som torrent nu
Senast redigerad av erikbe 2008-07-12 kl. 14:41.
Citera
2008-07-12, 22:53
Medlem
HarmonyKorines avatar
Morden i Midsomer

Någon som vet vad avsnittet heter där det är några ungdomar som mördar folk? De puttade bl.a. ner sin pappa för ett stup om jag kommer ihåg rätt. Och så har jag för mig att de riggade upp ett gevär i någon hylla eller något och dödade en gubbe, och om jag inte är helt ute och cyklar så försökte de mörda Barnaby också. Gissar att det visades någon gång runt 2003.
Citera
2008-07-13, 07:49
Medlem
scoremaxs avatar
Jag söker namnet på ett ungdommsprogramm som gick på antingen kanal 1,2 eller 4 för ca 5-7 år sedan..

I detta programm, så hade dom med en svart, hårig, docka i stil med dockorna i "The muppetshow"..han var väldigt lik "Grover" , fast svart då alltså..den här filuren åkte runt, bla, i USA där han spelade i Las Vegas, och skulle skjuta en kanin ute i öknen (om "-han inte hade spelat bort gunnen" redan då alltså)..

Någon som vet namnet på någonting av det, så att jag har någonstans att börja söka på youtube eller något??

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in