2007-09-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Jag har ett diffust minne av en svensk film eller TV-serie, minns inte vilket (men den sändes på SVT), från slutet av 1970-talet där en terroristgrupp ockuperar en tunnel. Det känns som att det skulle ha kunnat utspela sig i Göteborg. Jag minns att en kvinnlig terrorist låg i bakhåll och avrättade två poliser.

Är detta något som känns igen?
Nämen kom igen nu. Någon mer än jag måste ju vara över trettio och komma ihåg detta...
Citera
2007-09-26, 16:07
Medlem
Musik i lägenhet

Det kan ju vara så att nån redan har frågat efter den här sketchen men jag har inte tid att läsa igenom alla inlägg så jag testar att fråga

Det är en svensk sketch som sändes, tror jag i svt, det handlar om ett gäng som bevakar ett hus, när ägaren går ut från lägenheten med hunden bryter dom sig in och börjar spela musik med allt möjligt som finns i lägenheten.

Nån som känner igen det?
Citera
2007-09-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babybacon
Det kan ju vara så att nån redan har frågat efter den här sketchen men jag har inte tid att läsa igenom alla inlägg så jag testar att fråga

Det är en svensk sketch som sändes, tror jag i svt, det handlar om ett gäng som bevakar ett hus, när ägaren går ut från lägenheten med hunden bryter dom sig in och börjar spela musik med allt möjligt som finns i lägenheten.

Nån som känner igen det?
Din dag är räddad:

http://www.youtube.com/watch?v=f2bcPIXl8kc
Citera
2007-09-28, 02:35
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda
Tjena. För några år sedan(ca 1999) gick det en serie på svt med skådespelaren Anthony Anderson. och jag undrar vad den heter. är det någon som vet???plzz.

tacksam för svar
Är du säker på att det är han? Vad handlade serien om?
Citera
2007-09-28, 15:00
Medlem
Grym!

TACK!

Nu vet jag till och med vad den heter så jag kan hitta med bättre kvalite!

TACK IGEN!
Citera
2007-09-28, 15:25
Medlem
P.Gs avatar
Vill minnas att det har gått flera serier på Kanal 5 där man får följa paparazzis, kommer mågon ihåg vad de heter?
Citera
2007-09-28, 22:39
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klark87
När jag var liten hade jag ett band med nått jävla barnprogram, vet inte om det var en film eller serie, men jag tror det var en serie.
Dom snackade iaf på engelska o det var ungefär som transformers ... fast snubbarna var gjorda av sten istället o kunde förvandla sig till fordon o sån skit, någon annan som sett detta o vet vad det är?

Gobots?

http://en.wikipedia.org/wiki/Gobots
Citera
2007-09-29, 00:42
Medlem
offe_mans avatar
Junior Fyran.
Ett populärt program när man var yngre.

Hittade ett klipp på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=popCsdE3dxw&mode=related&search=

Ngn. som känner igen programen som man får se i trailern?
Mest intresserad av figuren i början, ser ut som en rustning där masken är konformad och sedan en mupp-liknande hund.
Citera
2007-09-30, 00:45
Medlem
sonlard80s avatar
gick nån serie för några år sen om en engelsk kille som gick undercover och bland annat så handla ett avsnitt om huliganer och ett om äldrevården(eller om det var hur de behandlade utvecklingstörda kommer inte ihåg) i england. Nån som vet vad killen som gjorde programmen heter??
Citera
2007-10-01, 08:52
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonlard80
gick nån serie för några år sen om en engelsk kille som gick undercover och bland annat så handla ett avsnitt om huliganer och ett om äldrevården(eller om det var hur de behandlade utvecklingstörda kommer inte ihåg) i england. Nån som vet vad killen som gjorde programmen heter??

Tror det är MacIntyre Undercover du pratar om.
Citera
2007-10-02, 22:49
Medlem
techno_the_kings avatar
Kanske inte passar in här men frågar ändå

någon som vet om det finns en liknande serie som Band of brothers

el om det är någon på väg
för den serien är ju sjukt bra..
Citera
2007-10-04, 13:18
Medlem
Kengs avatar
Tjenna.. Förväntar mig egentligen inte att nån ska veta vilken serie jag menar då jag vet så lite. Men det är ju värt ett försök. Det är en tecknad serie som gick på cartoon då jag var mindre.

Det handlar iaf om ett gäng människor som är hjältarna och ska rädda världen från något ont monster som befinner sig längst ner i havet och det är själva "Huvudfienden" under serien gång. Vet inte direkt vad det är eller om det är själva monstret eller om monstret bor i det. Men det som är i havet är iaf som ett stort svart moln eller oljeliknande stor klethög som far omkring där nere och är ond. Det är ju då inte av olja utan ser mest ut som det ur mina ögon som jag minns det.

Ett avsnitt (det enda jag har något minne av) handlar om att dedär "oljemonstret" skickar ut ett annat grått monster med vingar och klor (gargoyle kanske dom heter?) upp ur havet för att tillintetgöra dom där människorna. Men människorna får höra att samma monster blev stoppad för många år sedan genom att lura in monstret under en speciell ringklocka och slå på klockan och så blev monstret till sten, dom gör samma och stoppar monstret.

Var jävligt jävligt jävligt länge sedan jag såg det här och har därför så lite att komma med och har därför så svårt att få reda på vad det är för jag har funderat över det satans länge.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in