2006-09-28, 13:33
Medlem
pentrys avatar
Vet inte om Thin Lizzy är underskattad egentligen. De flesta vet om denna grupp och de rönte stor framgång när de höll på. Deras numera klassiska album säljer hyfsat bra fortfarande. Och visst Phil Lynnot var ett geni gällande låtsnickrande, inget snack om den saken.
Citera
2006-09-28, 16:33
Medlem
Arnicas avatar
Håller med om att de är till viss del underskattade. Själv älskar jag Lizzy, och det är musik som egentligen de flesta kan tycka om. Det är inte svårlyssnat, man måste bara "upptäcka" dem.

Men jag måste hålla med om att de inte var "klockrena" fram till slutet. Kan inte säga att Thunder & Lightning är något mästerverk.
Tycker mycket mer om deras tidiga musik.

Förresten, ett av solona som jag skulle välja att spräcka mina trumhinnor med är just Thin Lizzys Emerald, självklart liveversionen som finns på skivan Live and Dangerous.
Citera
2006-09-28, 17:33
Medlem
Deras låt "Roisin Dubh (Black Rose) A Rock Legend" som i grund och botten är en irländsk folkvisa är enligt mig nåt av det bästa jag hört. En nio minuter lång, underbar, låt.
Citera
2006-09-28, 17:35
Medlem
rehyerus avatar
Hur kan thin lizzy vara världens mest underskattade band? Dom är ju askända. Jag tycker inte dom är så himla bra dock.
Citera
2006-09-28, 18:01
Medlem
Gudruns avatar
Phil Lynnot´s platta Solo in Soho är helt underbar.
Thin Lizzy var/är kanonbra.

ps.
tant g är så "gammal", så hon hann med och festa med grabbarna innan bandet la av
Citera
2006-09-28, 18:12
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun

ps.
tant g är så "gammal", så hon hann med och festa med grabbarna innan bandet la av

All kredit till dej! Då följer den självklara fråga, har du legat med Phil? Isåfall, hur var det?
Citera
2006-09-28, 18:29
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Thin Lizzy ska iaf ha creds för att ha gjort den en låt som ALLA gillar. Eller, rättare sagt, ingen ogillar. Jag har aldrig träffat någon som inte gillar Dancing in the Moonlight, och det är ett bra tecken
Thin Lizzy är världens genom tidernas bästa band,alla kategorier.
Men den låten har jag faktiskt aldrig gillat.
Citera
2006-09-28, 18:33
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
All kredit till dej! Då följer den självklara fråga, har du legat med Phil? Isåfall, hur var det?

Han är inte min smak utseendemässigt. Näe jag var mer ute efter Scott Gorhams läckra kropp
Citera
2006-09-28, 18:43
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Han är inte min smak utseendemässigt. Näe jag var mer ute efter Scott Gorhams läckra kropp

Vad är det för fel på svarta nu helt plötsligt? Jodå, Scott var en riktig rockhunk. Hur var han då?
Citera
2006-09-28, 18:44
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Jodå, Scott var en riktig rockhunk. Hur var han då?

Sorry,minns inte. För full
Citera
2006-09-28, 18:45
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Sorry,minns inte. För full

Rockslyna!
Citera
2006-09-28, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Nog för att det aldrig är någon som nånsin är först med någonting, men de brukar väl räknas som pionjärer vad gäller twin guitar-solon dessutom. Skit samma, vackrare gitarrsolon får man leta efter!

Inom hårdrocken var dom nog bland de första, men både Allman Brothers Band och Wishbone Ash var typiska twin-guitar-band flera år tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in