Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Inte riktigt allt. Det som eftersökes just nu är främst skivan Thin Lizzy UK Tour '75: http://en.wikipedia.org/wiki/UK_Tour_'75
Shades of a Blue Orpanage är skivan jag lyssnat minst på i hela Lizzy-samlingen så det var dags att köpa den. Ligger sedan igår på IPoden också. Bara "Sarah" är värd pengarna jag betalade för verket!
Skivorna fram till Nightlife brukar i allmänhet vara de som spelas minst. Om man börjar sin upptäcksfärd i Lizzykatalogen med Jailbreak (det brukar vara så) och fortsätter in på 80-talet till Thunder and Lightning, kan eran med Eric Bell bli antingen en liten chock, eller en positiv överraskning. Eric Bell är ju en gitarrist av ett annat snitt än Robertson och Gorham, rent musikaliskt. Jag tänker inte rangordna dem, det har det gjorts tillräckligt och är egentligen ganska ointressant

.
Det fanns en tid då jag jagade Lizzyplattor i vinyl på mässor. Jag hittade i princip allt; studioplattor, maxi-skivor, obskyra samlingar, liveskivor. Högen växte. Jag saknar dock en skiva, en skiva jag förmodligen aldrig kommer att äga. Jag har vid ett tillfälle sett den på en mässa, ej till salu. EP:n
Remebering Part II (new day)
Numera har jag slutat jaga skivor. Plockar då och då fram boxen Vagabonds...Den innehåller fantastiskt mycket bra material, även överblivet.
UK-liven ska jag också försöka få tag på.