2006-09-28, 08:43
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miriam
Håller med fullständigt såg dom live ett par gånger innan dom la av och dom var VERKLIGEN ett riktigt bra liveband. Vilka låtar Cowboy song, dancing in the moonlight.Borderline Renegade det finns hur många bra låtar som helst.
Phil Lynnotts soloskivor är faktiskt också ganska bra tycker jag.

Dear Miss Lonley Hearts.
Citera
2006-09-28, 09:05
Medlem
jaha jovissts avatar
Phil Lynnot är (var) ju djävligt cool snubbe.
Tom. som sinnesjuk "Parson Nathaniel" i "War of the worlds" var han rock´n roll, fast totalt sett är väl Thin Lizzy rätt tråkiga. Lite som UFO.
Citera
2006-09-28, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Lite som UFO.

Vad i helvete!?
Citera
2006-09-28, 12:18
Bannlyst
Väldigt underskattade! Precis som Queen alltid har varit. Riktiga bra musik har Lynott & co gjort.
Citera
2006-09-28, 12:27
Medlem
fnuskes avatar
Att ni ens kan namnet på Thin Lizzy tyder snarare på att de fick tillräckligt med uppmärksamhet (och fortsätter att få det) för att ni nu 30 år senare ska känna till det (76 får väl anses vara Lizzy's peak). Man hör ju fasen "Boys are back in town" till höger och vänster på radio med jämna mellanrum. Hur mycket uppskattning och erkännande ska ett band som inte varit aktiva på 20+ år ha?

Själv är jag ytterst neutral till Thin Lizzy men jag undrar vad ni menar med "underskattade". Jämfört med vad?
Citera
2006-09-28, 12:33
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Att ni ens kan namnet på Thin Lizzy tyder snarare på att de fick tillräckligt med uppmärksamhet (och fortsätter att få det) för att ni nu 30 år senare ska känna till det (76 får väl anses vara Lizzy's peak). Man hör ju fasen "Boys are back in town" till höger och vänster på radio med jämna mellanrum. Hur mycket uppskattning och erkännande ska ett band som inte varit aktiva på 20+ år ha?

Själv är jag ytterst neutral till Thin Lizzy men jag undrar vad ni menar med "underskattade". Jämfört med vad?

De spelar fortfarande live, dock av naturliga skäl utan Phil Lynnott.

Jag vet inte heller om jag kan hålla med om att de är så underskattade. Mycket av deras material tycker jag är högst mediokert. Fast det finns en hel del guldkorn också om man orkar rota lite, "Don't Beleive A Word" är t.ex jävligt skön.
Citera
2006-09-28, 12:43
Medlem
Vappas avatar
Thin Lizzy ska iaf ha creds för att ha gjort den en låt som ALLA gillar. Eller, rättare sagt, ingen ogillar. Jag har aldrig träffat någon som inte gillar Dancing in the Moonlight, och det är ett bra tecken
Citera
2006-09-28, 12:44
Bannlyst
Tycker väl de har fått upprättelse med tiden, men såvitt jag vet så var de rätt underskattade under sin livstid. (Och då menar jag när Lynnott levde, inte dagens semi-tributeband som kallar sig Thin Lizzy). Men likafullt ett grymt bra band med särpräglad stil! Nog för att det aldrig är någon som nånsin är först med någonting, men de brukar väl räknas som pionjärer vad gäller twin guitar-solon dessutom. Skit samma, vackrare gitarrsolon får man leta efter!
Citera
2006-09-28, 12:51
Medlem
BassInYoFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Thin Lizzy ska iaf ha creds för att ha gjort den en låt som ALLA gillar. Eller, rättare sagt, ingen ogillar. Jag har aldrig träffat någon som inte gillar Dancing in the Moonlight, och det är ett bra tecken
Gillar inte den låten något speciellt. Ska vi träffas?

Själv upplever jag inte dom som underskattade alls med tanke på att dom hade sin storhetstid på 70-talet. Trots det så känner väldigt många till dom även idag.
Citera
2006-09-28, 12:57
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassInYoFace
Gillar inte den låten något speciellt. Ska vi träffas?

Själv upplever jag inte dom som underskattade alls med tanke på att dom hade sin storhetstid på 70-talet. Trots det så känner väldigt många till dom även idag.

Grejen är väl att de aldrig riktigt hade någon storhetstid? Det är väl som någon tidigare sa, att de fått upprättelse med åren. Jag vet inte, jag levde inte när det begav sig. Jag tycker nog ändock att alla bör ge Lizzy en chans.
Citera
2006-09-28, 13:14
Medlem
BassInYoFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Grejen är väl att de aldrig riktigt hade någon storhetstid? Det är väl som någon tidigare sa, att de fått upprättelse med åren. Jag vet inte, jag levde inte när det begav sig. Jag tycker nog ändock att alla bör ge Lizzy en chans.
Jag levde då, dock var jag inte så gammal själv. Men jag minns att min morbror och de flesta av hans jämnåriga kamrater som var tonåringar då, hade Thin Lizzy som en av sina stora idoler. Så min uppfattning är att de ändå trots allt var ganska stora på den tiden. Men det är som sagt förstås min egen personliga uppfattning.
Citera
2006-09-28, 13:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Tycker definitivt inte TL är underskattade. Som sagts tidigare spelas ju vissa av deras låtar titt som tätt. Dessutom har dom cred, dvs personer med cred gillar dom. Man träffar ju aldrig nån som vet vilka dom är och inte gillar dom.
Själv har jag umgåtts med flera fans, hört deras musik ett oändligt antal gånger och även sett TL o PL, utan att jag blivit frälst. Skulle aldrig köpa en platta eller ladda ner en låt. Men jag hatar dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in