2026-08-04, 02:03
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Jag var nog inget större Thin Lizzy fan när jag var ung, men lyssnade på många av låtarna och diggade en del.

Var med om en mycket märklig upplevelse för drygt 10 år sedan, då jag ensam bokade in på ett litet avlägset hotell på Bali.

Det fanns bara 4-5 rum på hotellet och inga restauranger i närheten, så det blev middag med övriga gäster på kvällarna som var några damer från Australien, Irland och England.

Vi hade väldigt trevligt under 3-4 kvällar och en dag skulle en av damerna lämna hotellet och kom för att säga Hej då och hon ville ha min mail-adress för att hålla kontakten.

Först när hon åkt fattade jag att det var Phil Lynotts äldsta dotter. Vi hade kontakt under något år innan det rann ut i sanden, men jag berättade aldrig att jag förstod vem hon var av djup respekt, då jag insåg att hon inte ville ha någon uppmärksamhet.

Mycket vacker och sympatisk tjej!!

Måste varit Sarah Lynott?

Född 1978 och idag cirka 48 år gammal. 12 år äldre än vad Phil själv någonsin blev. Tycker det är lätt att glömma hur unga vissa rockstjärnor lämnade oss. Hon ser bra ut och låter onekligen trevlig. Vad jag förstår var farmor (Philomena) riktigt trevlig mot alla fans genom åren också!

Får man fråga vad ni pratade om? Inte personliga grejer då kanske, men vilka ämnen? Pratade om resan i sig? Irland? Musik?
Citera
2026-08-04, 03:26
Medlem
Det ska spela ett coverband på Thin Lizzy på Malmöfestivalen, PHILOMANIA, någon som vet om de är bra?

Citat:
Philomania – Thin Lizzy Tribute

https://www.malmofestivalen.se/program/6697
Citera
2026-08-04, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Född 1978 och idag cirka 48 år gammal. 12 år äldre än vad Phil själv någonsin blev. Tycker det är lätt att glömma hur unga vissa rockstjärnor lämnade oss. Hon ser bra ut och låter onekligen trevlig. Vad jag förstår var farmor (Philomena) riktigt trevlig mot alla fans genom åren också!

Får man fråga vad ni pratade om? Inte personliga grejer då kanske, men vilka ämnen? Pratade om resan i sig? Irland? Musik?

Låten Sarah var ju tillägnad henne. Cathleen den andra dottern har ju också fått en sång på andra soloalbumet. Fina låtar!
Citera
2026-09-13, 00:40
Medlem
Geomeisters avatar
Det finns en "NY" live-skiva med Thin Lizzy på LP. Den heter "Live in Cleveland 1976".

Annan sak som många kan missat är låten "Beggar's Song". En låt som lagts till på nyare version av första skivan. Låter ungefär som man kan vänta sig. Folk som gillar den skivan lär digga det!
Citera
2026-09-15, 21:13
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Ursäkta sent svar!
Jo, det var Sarah och vi satt och pratade om allt möjligt under flera kvällar, men musik snackade vi nog aldrig om. Det var ytterligare några damer runt middagsbordet och vi hade väldigt trevligt.

Vi var dock väldigt personliga och snackade om arbetsliv, barn, resor och livet i största allmänhet. Hon sa att hon bodde i England och jag minns inte om hon nämnde att hon var född på Irland.

Hon var otroligt vacker, charmig och sympatisk.

Jag retades lite med henne om "pommies", (öknamn på engelsmän) vilket hon inte riktigt uppskattade och jag satt mest och flinade illmarigt åt henne.

Därför blev jag mycket förvånad när hon kom och gav mig sin mejl-adress och ville ha min, innan hon skulle åka och jag reagerade direkt när jag såg hennes namn, men sa inget om det varken då eller senare.

Lite synd att kontakten ebbade ut.
Senast redigerad av MrBubs 2026-09-15 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in