2013-03-20, 23:49
Medlem
santacls avatar
http://www.thehobbit.com/sneak/

See a first look at the next movie in The Hobbit trilogy. Peter Jackson will present film footage, glimpses from the set and answer fan questions.

Sunday, March 24, 2013
12:00pm in PDT
Citera
2013-03-21, 09:19
Medlem
The Hobbit: An Unexpected Journey = Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

Löjlig barnfilm med en massa trams, ser många likheter mellan Star Wars prequel trilogy och The Hobbit, tycker PJ har misslyckats totalt med The Hobbit.
Citera
2013-03-21, 17:17
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merlinus
The Hobbit: An Unexpected Journey = Star Wars: Episode I - The Phantom Menace

Löjlig barnfilm med en massa trams, ser många likheter mellan Star Wars prequel trilogy och The Hobbit, tycker PJ har misslyckats totalt med The Hobbit.

Det kunde ha blivit bra mycket värre än den blev. Godkänd, helt okej faktiskt. Men vissa scener var riktigt B.

Man ska också ha i åtanke att det är omöjligt att toppa den legendariska LOTR-trilogin, det är därför folk blir lite besvikna efter de sett The Hobbit.
Citera
2013-03-21, 22:55
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jag tyckte om början när dvärgarna kom på besök hos Bilbo. Helt klart höjdpunkten i en väldigt lång film.
Gillade också den framför allt när de sjunger efter middagen framför brasan, lite som att det motsvarar som att be en bön och att det verkar symbolisera att de kanske är sista gången de är middag tillsammans i trygghet på en väldigt lång tid fram över.
Citera
2013-03-21, 23:07
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Gillade också den framför allt när de sjunger efter middagen framför brasan, lite som att det motsvarar som att be en bön och att det verkar symbolisera att de kanske är sista gången de är middag tillsammans i trygghet på en väldigt lång tid fram över.

Instämmer men det är mer efterdyningarna på den väldigt hektiska och underhållande delen när dvärgarna kommer på besök och höjdpunkten på hela den delen av historien tycker jag är när de börjar diska.

https://www.youtube.com/watch?v=h_CnOd2B9jE

Men Misty Mountains Cold är väldigt stämningsfull. Tänk att man nästan aldrig sjunger tillsammans om stordåd och äventyr längre (sjungs knappt alls längre).
Citera
2013-03-21, 23:11
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Instämmer men det är mer efterdyningarna på den väldigt hektiska och underhållande delen när dvärgarna kommer på besök och höjdpunkten på hela den delen av historien tycker jag är när de börjar diska.

Men Misty Mountains Cold är väldigt stämningsfull. Tänk att man nästan aldrig sjunger tillsammans om stordåd och äventyr längre (sjungs knappt alls längre).
Jag flinade som ett litet barn när de diskade och sjöng Absolut en av mina favoritscener i filmen. Men ja, dvärgarnas sånger var grymma tycker jag, däremot tror jag att många (t ex de som ville ha en till LOTR) tyckte att deras sånger bara vart sjukt töntiga
Citera
2013-03-21, 23:12
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow

Det var min favoritscen i filmen. Stämningen och tonen kändes verkligen exakt som boken, tillskillnad från resten av filmen som kändes väldigt Hollywood.
Citera
2013-03-22, 00:02
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Jag flinade som ett litet barn när de diskade och sjöng Absolut en av mina favoritscener i filmen. Men ja, dvärgarnas sånger var grymma tycker jag, däremot tror jag att många (t ex de som ville ha en till LOTR) tyckte att deras sånger bara vart sjukt töntiga

Jag också men så är jag rätt lättroad också. Väldigt charmigt helt enkelt och jag tycker det är tråkigt att det behövs tre hela delar för att hela sagan ska bli klar. Tar alldeles för lång tid för att vänta på något sådant.
Citera
2013-03-22, 10:50
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Fattar fortfarande inte varför man var tvungen att göra många dvärgar så människoliknande, är det för att filmen i övrigt kändes som lämpad för 10 åringar som hade haft svårt att skilja på om alla sett ut som Gimli, eller är det för att om alla såg ut som Gimli kopior så skulle man inte kunna sälja massa olika leksaker samt annat skräp?

Thorin känns på tok för "häftig" och ska hela tiden verka som någon sorts Aragorn, spelade över hela tiden tyckte jag.

Han ska ju vara ledaren, blir lite mer seriöst då precis som med Aragorn. Båda karaktärerna har en personlig drivkraft också(Aragon arvinge) och Thorin att hans farfar eller vad fan det var blev dödad.
Citera
2013-03-22, 17:20
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Han ska ju vara ledaren, blir lite mer seriöst då precis som med Aragorn. Båda karaktärerna har en personlig drivkraft också(Aragon arvinge) och Thorin att hans farfar eller vad fan det var blev dödad.

Tja, den kortfattade versionen är att Thror (farfar) blev mördad av Azog. Thrain II (fadern) överlevde men dog vid Dol Guldur (Saurons näste just då). Men Gandalf fick i alla fall tag i nyckeln och kartan som behövdes till den hemliga dörren till Erebor. Det var då Thrain som hade dessa föremål.

När du såg filmen så lade du säkert märke till att Thorin har svårt för Azog (och orcher i allmänhet). Det beror på vad som hände i det förflutna.
Citera
2013-03-23, 17:29
Medlem
Briss avatar
När jag hörde att det skulle bli mer än en långfilm av hobbit boken så trodde jag i min totala oskuld att Tolkiens Silmarillion skulle bli grund för en visuell beskrivning av denna världs ursprung och utveckling.
Citera
2013-03-24, 10:26
Medlem
Zog Ruless avatar
Kollade på filmen igår och jag måste nog säga att filmen var trist. Jag tyckte verkligen om Sagan om ringen-filmerna men det här var mest tramsigt.

Kanske var det med flit men det var alldeles för fjantigt, löjligt rent av. Sedan var den alldeles för lång, det märktes att de drog ut på scener för att få tiden att gå. Dvärgarna kändes dåligt gjorda och de var mest irriterande.

Kommer titta på de andra filmerna som kommer men jag har inga större förhoppningar om att de ska vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in