2008-01-16, 20:52
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
jag vill helst av allt se någon annan regissör göra the hobbit, men den skulle i sådana fall bli för olik de andra filmerna. skulle nog säga att du är r-tardet som bara qoutar en viss del och utesluter förklaringen bara för att framstå som duktig. för övrigt fattar jag inte varför idioterna vill göra två filmer, allt händer ju först efter halva bokens gång. ska en filmen handla om hur de nästinintill händelselöst tar sig till dimmiga bergen? sen undrar man ju hur långe filmerna blir, av boken att döma kan de inte bli mer än 1,5 timmar var

Bara den första filmen ska handla om boken "The Hobbit" den andra filmen ska handla om tiden mellan The Hobbit och The Lord of the Rings och vara helt nyskriven.
Citera
2008-01-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur
Bara den första filmen ska handla om boken "The Hobbit" den andra filmen ska handla om tiden mellan The Hobbit och The Lord of the Rings och vara helt nyskriven.

troligtvis kommer den att innehålla bl.a när det vita rådet driver ut ondskan ur dol goldur och kanske få med aragorn och dunedain också ^^

sen är det väl inte så att PJ skall vara regissör?? han skall väl vara "över producent" eller vad det heter? det var det senaste jag hörde och jag har hängt med rätt bra iaf... kolla på http://www.gamereplays.org/community...owtopic=329182
dessa killar har bra koll på tolkien (spec. de som är med i klanen Gwaith-i-Nolendili, är själv medlem där också).
Citera
2008-01-17, 01:27
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Tydligen har Elijah Wood gått ut i media och sagt att han vill spela Frodo igen i någon av filmerna, tydligen ska det heller inte spela roll hur stor rollen är.
Citera
2008-01-17, 08:35
Medlem
Paer86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur

Var har du läst det? Jag kan inte hitta det någonstans. Det enda liknande var att Jackson sa att det var många moment i Bilbo som inte förklaras, bl.a. att Gandalf försvinner i stora delar av boken och (antagligen) träffar karaktärer som man får se i LOTR-filmerna, såsom Elrond och Galadriel
Citera
2008-01-17, 13:05
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Var har du läst det? Jag kan inte hitta det någonstans. Det enda liknande var att Jackson sa att det var många moment i Bilbo som inte förklaras, bl.a. att Gandalf försvinner i stora delar av boken och (antagligen) träffar karaktärer som man får se i LOTR-filmerna, såsom Elrond och Galadriel

Läste det på imdb forumet, någon hade länkat till en intervju med Jackson och någon från New Line.
Citera
2008-01-28, 00:33
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86

Det nämns ochså på wikipedia nu är det kanske inte den bästa källan i världen men man hänvisar till följande ign artikel: http://movies.ign.com/articles/746/746019p1.html

där står det:
Kod:
What does the future hold for arguably the most 
anticipated film on the studio's development 
slate, The Hobbit? Sloan confirmed that MGM is 
in early discussions with Peter Jackson to make 
two films. The first film would be a straight-up 
adaptation of J.R.R. Tolkien's prequel to The 
Lord of the Rings. And the second, he says, 
would be crafted using "footnotes and source 
material connecting The Hobbit with Lord of the 
Rings."

Vi får se vad som händer...
Senast redigerad av i.b.m 2008-01-28 kl. 00:36.
Citera
2008-01-28, 01:22
Medlem
Googlas avatar
Woo
Är det samma skådespelare? eller handlar det om andra hobbitar?
Citera
2008-01-28, 04:14
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Coolt! Vem kan få nog av hober? Ingen!
Citera
2008-01-28, 13:17
Medlem
Hoppas dom blir lika gedigna och välgjorda som första LotR-filmen.
Citera
2008-01-28, 16:38
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Hoppas dom blir lika gedigna och välgjorda som första LotR-filmen.
Med Peter Jackson bakom spakarna kan vi nog kallt räkna med det, oavsett om det är han själv som regisserar eller inte.
Citera
2008-01-28, 17:03
Medlem
Mx_1337s avatar
Har inte hängt med så mycket på detta och inte läst hela tråden men, ni säger att det ska bli två filmer en om Bilbo-boken och en dom tiden mella bilbos slut och början på sagan om ringen?

Någon sa även, att Elijah Wood ska spela Frodo. Då undra jag är detta i den andra av filmerna då, för Frodo var väl mig veterligen inte med (inte ens född) i Bilbo-en Hobbits äventyr?
Och vem ska isåfall spela Bilbo?
Citera
2008-01-28, 17:15
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Och vem ska isåfall spela Bilbo?
Själv hoppas jag på en Ian Holm som föryngrats med hjälp av smink och datorteknik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in