2008-01-11, 17:27
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Helt rätt. Filmernas utformning var i alla fall helt och hållet PJ's ansvar. Sen hyrde han givetvis in personer han ansåg bäst lämpade att klara av det som han hade som slutligt mål.. Och så, KöttFärs, fungerar ju i princip alla filmer. Ytterst få filmer, om ens någon, görs helt och hållet av en enda person..

jo jo jag vet. sa bara att det hade varit kul med en annan regissör, men i och med att pj gjorde de andra filmerna så bör han ju göra följande filmer (the hobbit i all synnerhet). alla regissörer har ju sitt sätt att göra film, och när en ny person ska göra en film som berör trilogin så kommer ju känslan och andan som byggts upp av pj att gå om intet. med andra ord, filmerna må vara lika men känslan kommer att vara olika.

vad beträffar sam raimi så bör han inte ens tänka på att förstöra tolkiens verk, det enda han har skapat är huvudvärk under biobesök när han gjorde grudge och ögoncancer när han hyrde in världens sämsta skådisar till världens tredje sämsta film (spiderman). kollar man hans meritlista så är den fan värre. något annat som hade varit kul vore ju att ta in en grupp tolkiennördar (och då menar jag inte nördarna i kostym som var med i lotrfilmerna och kallade sig 'tolkienexperter' utan riktiga nördar som läst böckerna, lajvar och tjaffsar i tillhörande forum)
Citera
2008-01-12, 03:48
Medlem
iadoremyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
jo jo jag vet. sa bara att det hade varit kul med en annan regissör, men i och med att pj gjorde de andra filmerna så bör han ju göra följande filmer (the hobbit i all synnerhet).

suck du måste ju vara r-tard, det hela började med att du var emot PJ som regissör och nu skriver du att han borde göra dem suck..
Citera
2008-01-12, 07:08
Medlem
Majestäts avatar
Detta kan bli grymt bra! Längtar tills filmen är klar, har dock inte läst boken(Böckerna överhuvudtaget) Men jag tyckte att LOTR triologin var otroligt bra, och säkert bland mina favorit filmer någonsin så här långt
Citera
2008-01-12, 09:31
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iadoremyself
suck du måste ju vara r-tard, det hela började med att du var emot PJ som regissör och nu skriver du att han borde göra dem suck..

jag vill helst av allt se någon annan regissör göra the hobbit, men den skulle i sådana fall bli för olik de andra filmerna. skulle nog säga att du är r-tardet som bara qoutar en viss del och utesluter förklaringen bara för att framstå som duktig. för övrigt fattar jag inte varför idioterna vill göra två filmer, allt händer ju först efter halva bokens gång. ska en filmen handla om hur de nästinintill händelselöst tar sig till dimmiga bergen? sen undrar man ju hur långe filmerna blir, av boken att döma kan de inte bli mer än 1,5 timmar var
Citera
2008-01-12, 13:42
Medlem
sommarvinds avatar
Du vilka bra nyheter, jag trodde bara det var ett rykte. Får se till att läsa boken innan filmen kommer dock.
Citera
2008-01-12, 13:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ridley Scott?
Nej för böveln, Peter Weir någon?
Citera
2008-01-12, 14:54
Medlem
edlunns avatar
Det var som fan. Vilken härlig nyhet. Ser framemot denna rulle. Hoppas den håller LOTR-klass. Naturmässigt och skådespelarmässigt.

Såg bara för en månad sedan igenom triologin och man myser verkligen när man får hänga med i hobbit-byn.
Citera
2008-01-12, 22:43
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ridley Scott?
Nej för böveln, Peter Weir någon?
Varför inte Lukas Moodyson??
Citera
2008-01-12, 22:53
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
/.../
vad beträffar sam raimi så bör han inte ens tänka på att förstöra tolkiens verk, det enda han har skapat är huvudvärk under biobesök när han gjorde grudge och ögoncancer när han hyrde in världens sämsta skådisar till världens tredje sämsta film (spiderman). kollar man hans meritlista så är den fan värre /.../
Något OT, men ändå:

The Grudge var väl ändå helt OK för att vara en remake'ad skräckrulle från japanskt original.. Men annars kan jag väl i princip hålla med. När Raimi ger sig in i serietidningsfilmandet (tänker främst på Darkman och Spiderman) så blir resultaten inte särdeles lysande precis.. Dock! Hans tidigaste alster, Evil Dead, går inte av för hackor.. Låg budget och allt sånt, men ändå sjutton gånger bättre än vad miljarddollarprojekt ifrån "Holy wood" brukar vara..

Citat:
/.../ något annat som hade varit kul vore ju att ta in en grupp tolkiennördar (och då menar jag inte nördarna i kostym som var med i lotrfilmerna och kallade sig 'tolkienexperter' utan riktiga nördar som läst böckerna, lajvar och tjaffsar i tillhörande forum)
Njee.. tror inte det. Möjligen som nån sorts referenspublik i så fall.
Citera
2008-01-13, 16:32
Medlem
KoettFaerss avatar
david fincher skulle nog kunna göra en intressant tolkning av the hobbit casting: brad pitt som bilbo eller kanske edward norton? sen startar de en undergroundrörelse tillsammans med dvärgarna :P (läs:fight club)

för övrigt måste hålla med om att evil dead är en av de skönare b-skräckisarna genom tiderna!!! scenen när tjejen fistas av en gren är obetalbar
Citera
2008-01-16, 20:28
Medlem
motsatss avatar
Man väntar!
Citera
2008-01-16, 20:51
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Citat:
david fincher skulle nog kunna göra en intressant tolkning av the hobbit casting: brad pitt som bilbo eller kanske edward norton? sen startar de en undergroundrörelse tillsammans med dvärgarna :P (läs:fight club)

för övrigt måste hålla med om att evil dead är en av de skönare b-skräckisarna genom tiderna!!! scenen när tjejen fistas av en gren är obetalbar

En liten ordvits där? (underground)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in