2008-01-28, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nnc
Själv hoppas jag på en Ian Holm som föryngrats med hjälp av smink och datorteknik

Han ska ju inte ha åldrats sen han hitta ringen
Citera
2008-01-28, 20:46
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Själv hoppas jag på en Ian Holm som föryngrats med hjälp av smink och datorteknik

Det är väl så man har tänkt göra med de nya X-men-filmerna.
För att få Magneto och Xavier att se unga ut.
Citera
2008-01-28, 20:49
Medlem
nncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzalbatrozz
Han ska ju inte ha åldrats sen han hitta ringen
Nu är jag lite rostig när det gäller Sagan om Ringen-lore, men inte stoppas väl ens åldrande helt av ringen? Eller?
Citera
2008-01-28, 21:04
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Nu är jag lite rostig när det gäller Sagan om Ringen-lore, men inte stoppas väl ens åldrande helt av ringen? Eller?

Sant som du säger. Ringen saktar ner åldrandet. Sedan när Bilbo gav ringen till Frodo kom åldern ikapp honom och han såg ut sen som en pung med ögon vid nästa möte med Frodo.
Citera
2008-01-28, 21:58
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Sant som du säger. Ringen saktar ner åldrandet. Sedan när Bilbo gav ringen till Frodo kom åldern ikapp honom och han såg ut sen som en pung med ögon vid nästa möte med Frodo.

Helt rätt, fast i böckerna går det ett antal år mellan det att Bilbo ger sig av och att han och Frodo träffas igen i Rivendell. Filmerna fick det att framstå som om det gått en vecka eller så.
Citera
2008-01-29, 11:54
Medlem
Yules avatar
Åh vad glad jag blir Hoppas de håller fast vid att bli klara 2010, så det inte flyttas ännu mer än vad det redan har gjort
Citera
2008-01-29, 12:17
Medlem
Citat:

Nej inte helt tror jag inte men det drar ju ut på tiden så länge man har ringen. Kollar man smeagol och sen på gollum så är det ju mer en förvandling till en annan varelse än ett åldrande och det var väll ringen som orsakade det? Bord e inte Bilbo också blivit nåt liknande? Fast han kanske inte hade ringen lika länge eller använde den lika flitigt..
Citera
2008-01-29, 16:52
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Nej inte helt tror jag inte men det drar ju ut på tiden så länge man har ringen. Kollar man smeagol och sen på gollum så är det ju mer en förvandling till en annan varelse än ett åldrande och det var väll ringen som orsakade det? Bord e inte Bilbo också blivit nåt liknande? Fast han kanske inte hade ringen lika länge eller använde den lika flitigt..

Gollum hade den i 500 år, Bilbo i 50 år.
Citera
2008-01-31, 03:27
Medlem
erkanperkans avatar
Det senaste är att Guillermo del Toro (Pan's Labyrinth) ska regissera*. En av de bästa som finns, men frågan är om han är rätt man för jobbet?

Personligen tror jag att det kan bli hur jävla bra som helst.

* http://www.alltomfilm.se/ArticlePage...DVD982.dbp.asp
Står även del Toro som regissör på imdb.
Citera
2008-01-31, 05:40
Medlem
d00rkeys avatar
Guillermo del Toro?? Ja, det kan nog bli ganska bra. Det får man ju sannerligen hoppas i alla fall. Hellboy var ju i alla fall OK, medan Pans Labyrint var väldigt bra.. Frågan är nog bara hur pass "insatt" i Tolkiens värld han är jämfört med PJ?
Citera
2008-01-31, 17:38
Medlem
erkanperkans avatar
Jag är jävligt sugen på att se hur hans version av Smaug kommer att se ut
Citera
2008-02-10, 16:50
Medlem
erkanperkans avatar
Blir det två filmer?

http://www.imdb.com/title/tt0903624/
http://www.imdb.com/title/tt1170358/