2012-03-10, 10:28
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Ja, jag ser mycket fram emot att se Evangeline Lilly som Tauriel. Jag ger tummen upp för att krydda den gubbiga/grabbiga Tolkien-världen med fler kvinnor.

PK är vi?

Själv skulle jag gärna se ett par negrer, i Tolkiens alltför vita värld.
Citera
2012-03-11, 08:52
Medlem
HierosGamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Vi får hoppas det. När Treebeard håller Merry och Pippin kan jag inte koncentrera mig på något annat än den fejkade bakgrunden ...

Kan du rabbla upp några fler såna scener med blue screen i dessa filmer så man kan kika.
Citera
2012-03-11, 09:01
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HierosGamos
Kan du rabbla upp några fler såna scener med blue screen i dessa filmer så man kan kika.

När Sauron intar slagfältet i första filmen.
När Isildur sätter på sig ringen vid bäcken (Extended).
När Merry plockas upp på hästen av Eowyn.
Massa scener under slaget vid Pelennor.

För att bara nämna en promille.
Citera
2012-03-16, 19:55
Medlem
Makss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Nej det gör han inte.

Tack för att du svarade åt mig. Är inte inne särskuillt ofta men du svarade mycket kunnigt.
Citera
2012-03-16, 21:23
Medlem
Magnet83s avatar
Så otroligt störande att de ska kvotera in tillskrivna kvinnliga karaktärer i filmen. Nog för att Evangeline Lilly är vacker men det spelar ingen roll, det är ett störningsmoment att lägga till en massa karaktärer till filmatiseringar på böcker, särskilt när det beror på att karaktären tillhör en "förtryckt gruppering" som man i den politiska korrekhetens namn måste inkludera bara därför. Det var likadant i LOTR där Arwen fick en väldigt stor roll till skillnad från i boken, och dessutom antog sig uppgifter som manliga karaktärer hade i boken, då tänker jag på Glorfindel som egentligen var den som räddade Frodo efter att han blivit skadad på Väderklint, men i filmen var det istället Arwen! Det är dessutom helt ologiskt, varför skulle en alvfurste skicka ut sin enda dotter när han hade söner som, om det inte fanns några pålitliga icke-släktingar till honom, kunnat göra det istället? Det blir ändå mer motsägande när Elrond samtidigt verkade vara väldigt rädd om Arwen under filmernas gång.
Senast redigerad av Magnet83 2012-03-16 kl. 21:31.
Citera
2012-03-17, 19:42
Medlem
Vem är denna Tauriel det snackas om? Boken ligger hemma hos föräldrarna men såvitt jag minns fanns ingen med detta namnet med i den.

Sen tycker jag nog att det kan bli konstigt med hur dem skall binda ihop den här filmen med Trilogin då man i den första filmen får se när Bilbo hittar Ringen och då spelas han av Ian Holm, sen det faktum att han inte åldras något efter han hittar Ringen kan skapa lite problem med att knyta ihop det tror jag då Ian Holms Bilbo i början av ettan är "samma" Bilbo som hittar Ringen.
Citera
2012-03-18, 01:44
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vem är denna Tauriel det snackas om? Boken ligger hemma hos föräldrarna men såvitt jag minns fanns ingen med detta namnet med i den.

Sen tycker jag nog att det kan bli konstigt med hur dem skall binda ihop den här filmen med Trilogin då man i den första filmen får se när Bilbo hittar Ringen och då spelas han av Ian Holm, sen det faktum att han inte åldras något efter han hittar Ringen kan skapa lite problem med att knyta ihop det tror jag då Ian Holms Bilbo i början av ettan är "samma" Bilbo som hittar Ringen.
Undra tusan på att du inte känner igen namnet, det verkar vara en påhittad karaktär enbart för filmen.
http://lotr.wikia.com/wiki/Tauriel
Citera
2012-03-18, 09:19
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Undra tusan på att du inte känner igen namnet, det verkar vara en påhittad karaktär enbart för filmen.
http://lotr.wikia.com/wiki/Tauriel
Åh nej, hon är alltså den nya Arwen? Ännu en stark självständig "kvinnor-kan" kvinna så att feminister ska hålla käften eftersom det annars inte finns några sådana karaktärer.
Citera
2012-03-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Åh nej, hon är alltså den nya Arwen? Ännu en stark självständig "kvinnor-kan" kvinna så att feminister ska hålla käften eftersom det annars inte finns några sådana karaktärer.
Kan bara hålla med, räcker väl att dem plockade med Galadriel vilket jag tycker är okej då hon faktiskt uträttade något under bokens tidslinje även om det inte berättas.

Aja, hade dem inte kvoterat in lite tjejer hade det väl blivit samma liv som när dem inte lät någon Pakistanier eller liknande vara statist.
Citera
2012-03-19, 18:39
Medlem
Danieloss avatar
Spoilers galore nedan:

Citera
2012-03-19, 18:51
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Spoilers galore nedan:

Verkligen en dålig idé.
Citera
2012-03-19, 18:57
Medlem
Rokushikis avatar
Jag skulle tippa att femhära-slaget kommer att bli tillräckligt episkt utan Smaug.
Glöm inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in