2007-09-17, 19:29
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Vet någon hur den nyaste versionen av Windows Vista fungerar? Kommer den fungera länge innan Microsoft klurar ut något för att få bort alla som använder Vista illigalt?

Om man sedan installerar den svenska språkfilen, översätts allt till svenska då, eller finns det vissa saker som inte översätts?

Microsoft Windows Vista Ultimate x64 Integrated September 2007 OEM DVD-BIE

Det kommer alltid att finnas pirat windows så du behöver inte oroa dig :P
Jag kommer ihåg att den missade vissa smågrejer. Men annars så var allt på svenska.
2007-09-17, 22:37
Medlem
Hundvalps avatar
Jag undrar en sak!

Jag vet inte hurvida detta inlägg ska vara här eller i fildelningsforumet!

Det är så att jag, via skolan, fått fem äkta Windows Vista Buisness nyckar, varav jag använt två. Nu till frågan, kan jag sälja dessa återstående tre nycklar på Blocket ( eller liknande sida ) utan att göra ett lagbrott? För dessa nyckar är som sagt mina, och då borde väl jag få göra vad jag vill mid dem?
2007-09-17, 22:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:

Det är så att jag, via skolan, fått fem äkta Windows Vista Buisness nyckar, varav jag använt två. Nu till frågan, kan jag sälja dessa återstående tre nycklar på Blocket ( eller liknande sida ) utan att göra ett lagbrott? För dessa nyckar är som sagt mina, och då borde väl jag få göra vad jag vill mid dem?
Utan att ha läst ditt licensavtal så är mitt spontana svar att det får du inte. De är inte villkorslöst dina.
2007-09-17, 22:54
Medlem
flowss avatar
Citat:

Läs avtalet?
2007-09-17, 23:10
Medlem
BlackSheeps avatar
Har sett att endel folk har typ sladdriga fönster..

När man tar tag i fönstret, och flyttar det.. Så är det som om kanterna runt om det är mjuka, och svänger med på nå vis.. Svårt att förklara, men dom som har sett det vet nog vad jag menar ?? Vilket plugin ska man ha för att få det?

Såg även ett klipp på en snubbe som körde flip3d, och kunde vika ner fönstrerna, normalt verkar man bara kunna bläddra mellan dom, hur gör man för att kunna vika ner dom?
2007-09-18, 12:51
Medlem
NirvanAs avatar
Hur får man "oldschool" login på windows vista?
2007-09-18, 15:31
Medlem
Windows Vista är allt bra knepigt, har installerat Daemon Tools för Vista, när jag ska köra igång skiten så står det "Please use local administrator account to run DAEMON tools for the first time!" Jaha? jag är ju redan Administratör för bövulen!
2007-09-18, 19:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven-mikael
Windows Vista är allt bra knepigt, har installerat Daemon Tools för Vista, när jag ska köra igång skiten så står det "Please use local administrator account to run DAEMON tools for the first time!" Jaha? jag är ju redan Administratör för bövulen!

Högerklicka på daemontools exe-filen och tryck på "kör som administratör" vista e bara så kasst jag vet
2007-09-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Högerklicka på daemontools exe-filen och tryck på "kör som administratör" vista e bara så kasst jag vet

Haha, för enkelt för att vara sant, tack i vilket fall.
2007-09-18, 22:10
Medlem
jonte777s avatar
HUR vet man ifall man har Vista med 32 eller 64 bitar?? Har Vista Basic..
obs, har ingen skiva lr nåt sånt, vista var förinstallerat.
2007-09-19, 00:14
Medlem
Kaustis avatar
Nu händer det! Äntligen! Jag ska formatera burken! Men då dyker några frågor upp:

1. Ska jag satsa på vista?
2. Är det värt att uppgradera?
3. Ska man hålla fast vid XP ett tag till?
4. Kan man installera båda versionerna?
5. Vilken version är att föredra om man tankar hem skiten? (länka gärna om ni orkar)
6. Kan man validera vista så man slipper krångel?

Det jag gör med min dator just nu är typ:

*Poker
*NHL 08
*Programmerar
*Photoshoppar lite
*Surfar

Datorn klarar vista, det är jag säker på. Nästan. Annars köper jag väl bara mer RAM (vilket det nog blir oavsett om jag installerar vista eller ej).
2007-09-20, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nu händer det! Äntligen! Jag ska formatera burken! Men då dyker några frågor upp:

1. Ska jag satsa på vista?
2. Är det värt att uppgradera?
3. Ska man hålla fast vid XP ett tag till?
4. Kan man installera båda versionerna?
5. Vilken version är att föredra om man tankar hem skiten? (länka gärna om ni orkar)
6. Kan man validera vista så man slipper krångel?

Det jag gör med min dator just nu är typ:

*Poker
*NHL 08
*Programmerar
*Photoshoppar lite
*Surfar

Datorn klarar vista, det är jag säker på. Nästan. Annars köper jag väl bara mer RAM (vilket det nog blir oavsett om jag installerar vista eller ej).
Jag tycker att du ska köra på Xp för vista är bara något onödigt som tar mycket systemkraft!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in