2007-08-18, 20:10
Medlem
sicnexs avatar
Någon mer som har problem med att installera svenskt språkstöd just nu?
Jag installerade det utan problem för ca en månad sedan, men blev idag tvungen att formattera pga min egen klåfingrighet, och nu avslutar windows update efter att ha laddat ca 40% och säger failed to update.
Finns inte heller att ladda ner som fil hos microsoft, håller de på och skriver en ny fil måntro? Det var ju en del som inte kändes färdigöversatt i förra versionen..

Jag kör Vista Ultimate
2007-08-18, 23:08
Medlem
Har suttit med Vista Home Premium nu en vecka.(Laglig sådan )
först så tänkte ja fimpa de direkt o installera xp pro men gav Vista en chans.
alltså nu har ja blivit en riktig Sucker för vista. xp känns som win98
och de enda problem ja haft med vista är 2 saker. Utorrent(fixat) och "vafanfinnsallainställningarhelvetesflikar"

Edit: Vad är skillnaden på Home premium och Ultimate?
Mera inställningar?
2007-08-19, 18:44
Medlem
Doffwards avatar
Hej!

Jag och en kompis lanar idag, han har Vista home premium jag har XP, först gick allt bra, vi hade en nätverkssladd mellan våra datorer. Sen bytte vi till routern då vi behövde internet, men internet fungera för min polare, men för mig funkar det hur bra som helst.. Han kan inte connecta till nätverket heller, och alla program som söker efter en anslutning till internet kraschar bara.. va fan ska vi göra? :/

Edit: Allt är trådat.
Edit2: Nu verkar det inte funka om vi kör med nätverkssladd emellanoss heller, står att han är ansluten till ett oidentifierat nätverk, och i spel(wc3:tft) så står det bara att han inte kunde hitta ett lokalt nätverk. Kan inte hitta han om jag söker efter honom heller :/

/Doffward
2007-08-20, 21:01
Medlem
Ariess avatar
har ett problem de är så att ja inte kan varken komma ut på nätet eller använda msn eller torrent, fast de står att ja kommer åt både lokalt samt internet. någon som vet vad felet är?
2007-08-21, 00:20
Medlem
jan-es avatar
Jävla internet helvete!

Köpt idag en helt ny [IMG=http://www.inet.se/?page=product&stockid=1968156&a=1968156&]HP Dv6505 Vista Premium[/IMG] och kunde till mitt förtret inte ansluta till internet via denna dator. Jag anser att nätverkskortet borde vara uppdaterat iom att datorn är helt ny och förinstallerad med Vista. Jag använder ingen router, utan försöker ansluta direkt till mitt Telia-abonnemang via mitt modem; Zyxel 660H. När jag sticker nätverksladden i modemet tänker datorn till lite för att sedan konstatera att jag har begränsad anslutning till nätverket (dvs ingen alls?) Jag har aktiverat "nätverksidentifikation", men fortfarande inga resultat.

Snälla, någon? (Jag är medveten om att svaret kanske finns i tråden men den är låååång)
2007-08-21, 05:49
Medlem
Etchions avatar
shit började läsa igenom tråden efter svaret på mina frågor, men insåg att den va 150 sidor lång...

1, jag har hört att det finns en version av Vista som är nästan exakt som XP fast med DX10stöd, finns det?
2, om den finns kan jag installera den på en annan partition än min XP installation och typ välja när jag startar datorn vilken jag vill boota med?
2007-08-21, 16:54
Medlem
Zajins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etchion
1, jag har hört att det finns en version av Vista som är nästan exakt som XP fast med DX10stöd, finns det?
Kör du Vista Basic så är det ganska lika, men det är fortfarande Vista (saknar dock en del av vistas lull-lull)

Citat:
Ursprungligen postat av Etchion
2, om den finns kan jag installera den på en annan partition än min XP installation och typ välja när jag startar datorn vilken jag vill boota med?
Jodå det går bra, bara att välja den partition du vill ha vista på under installationen så är allt klart, inkl. menyn där du väljer windowsversion du vill starta.
2007-08-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Största skillnaden är Aero och Media Center som du får med i Prem. men inte i Basic.

Det är ju bara skit ändå :P hehe
2007-08-21, 20:04
Medlem
tjennare jag har vista basic, finns det nån version av utorrent som funkar bra på vista?? för ja har utorrent 1.7.2 och datorn hänger sig bara finns det nått annat program som funkar bättre än utorrent??
2007-08-21, 20:15
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppen
tjennare jag har vista basic, finns det nån version av utorrent som funkar bra på vista?? för ja har utorrent 1.7.2 och datorn hänger sig bara finns det nått annat program som funkar bättre än utorrent??

Jag har precis samma och det funkar utan problem. Det är ingen brandvägg eller liknande du har igång som jävlas då?
2007-08-21, 20:38
Medlem
Det verkar som att de flesta får ut låga hastigheter med Vista. 75% verkar försvinna
2007-08-21, 22:32
Medlem
nja ja har fått hastigheten o funkat med vista nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in