Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-20, 14:16
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nu händer det! Äntligen! Jag ska formatera burken! Men då dyker några frågor upp:

1. Ska jag satsa på vista?
2. Är det värt att uppgradera?
3. Ska man hålla fast vid XP ett tag till?
4. Kan man installera båda versionerna?
5. Vilken version är att föredra om man tankar hem skiten? (länka gärna om ni orkar)
6. Kan man validera vista så man slipper krångel?
.
1. Jag gillar Vista men som andra har sagt så tar det en del kraft. Jag har 2 GB ram P4 3,0ghz 28% Ram går åt firefox,utorrent och vista. Men cpu ligger på 0% (idle) nästan hela tiden. Jag tycker att du ska byta.

4. Man kan så som jag har förstått det inte installera Win vista med XP. Jag har försökt men det har inte funkat.
5. Home premium skulle jag satsa på, men Ultimate är också kul.
6. Ja det är väldigt enkelt

Här kan du jämföra dem olika versionerna: http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx
2007-09-21, 00:51
Medlem
BrrakBrraks avatar
När jag trycker på "Switch between windows" så blir det samma sak som att trycka alt-tab, hur får jag tillbaka den häftiga funktionen?
2007-09-21, 08:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
1. Jag gillar Vista men som andra har sagt så tar det en del kraft. Jag har 2 GB ram P4 3,0ghz 28% Ram går åt firefox,utorrent och vista. Men cpu ligger på 0% (idle) nästan hela tiden. Jag tycker att du ska byta.

4. Man kan så som jag har förstått det inte installera Win vista med XP. Jag har försökt men det har inte funkat.
5. Home premium skulle jag satsa på, men Ultimate är också kul.
6. Ja det är väldigt enkelt

Här kan du jämföra dem olika versionerna: http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx
Fast just att Vista tar mycket minne är bara en positiv sak som Microsoft gjort medvetet. OS:et försöker cacha så mycket som möjligt i minnet för att snabba upp uppstarten av program. Så fort minnet behövs till viktigare saker så frigörs det. Ledigt minne är ju faktiskt bortkastat minne.
2007-09-21, 15:14
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast just att Vista tar mycket minne är bara en positiv sak som Microsoft gjort medvetet. OS:et försöker cacha så mycket som möjligt i minnet för att snabba upp uppstarten av program. Så fort minnet behövs till viktigare saker så frigörs det. Ledigt minne är ju faktiskt bortkastat minne.

Ja det är ju självklart sant det jag syftade på var att om man har en low-end maskin så kanske det inte skulle flyta på så värst skönt.

Sen vill jag rätta mitt påstående om att man inte kan ha både vista och xp på samma maskin. Det kan man tydligen.
2007-09-21, 18:15
Medlem
jonte777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte777
HUR vet man ifall man har Vista med 32 eller 64 bitar?? Har Vista Basic.
obs, har ingen skiva lr nåt sånt, vista var förinstallerat.

Lyfter frågan, nån måste ju veta?!
2007-09-22, 00:14
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte777
Lyfter frågan, nån måste ju veta?!

försök med att installera en 64bit version av valfritt program. funkar det så har ni 64bit

Det finns säkert smidigare sätt men detta funkar iaf :P
2007-09-22, 21:12
Medlem
BlackSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FL10
försök med att installera en 64bit version av valfritt program. funkar det så har ni 64bit

Det finns säkert smidigare sätt men detta funkar iaf :P

Ta start, högerklicka sen på "Dator" välj egenskaper..

Sen står det där, Systemtyp : 32 bitars operativsystem
2007-09-23, 00:17
Bannlyst
Nått som stör mig mycket är att kolumnerna i mapparna är så små, borde inte detta gå att fixa så att alla mappar och undermappar osv anpassas efter kolumnens innehåll?
2007-09-24, 15:31
Medlem
muxxor918s avatar
språk

tjena, har en fråga

har tankat vista (ultimate) nu men den är på engelska.
Vart kan jag tanka svenskt språk till den?

tack på förhand

/Muxxor
2007-09-24, 15:36
Medlem
ManicFreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muxxor918
tjena, har en fråga

har tankat vista (ultimate) nu men den är på engelska.
Vart kan jag tanka svenskt språk till den?

tack på förhand

/Muxxor

@ Windows Update
2007-09-24, 16:02
Medlem
yallahs avatar
har ett lite prob. med vista...
windows tillåter mig inte att packa upp vilka .exe jag vill, hur kommer jag runt det?
2007-09-24, 16:33
Medlem
muxxor918s avatar
en till kanske lite noobig fråga

men när man installerar vista så tar väll inte de bort allt på hårdisken utan byter bara ut windows? vet att det säkert redan står men har inte orken att kolla igenom 150 sidor +.

tack igen ;D

//Muxxor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in